• 4
  • 5
2025-01-10, 10:25
Medlem
diseuses avatar
Expressen (Tidigare SD-toppen Christoffer Dulny åtalas för uttalande: ”Negerriddare”):
Citat:
Den tidigare SD-toppen Christoffer Dulny – som i närmare ett decennium spred grov rasism via ett hemligt konto – hamnar i rätten efter ett inlägg på X.

I samband med våldtäktsmisstankarna mot fotbollsstjärnan Kylian Mbappé skrev han om ”negerriddare” – och åtalas för hets mot folkgrupp.
Citera
2025-01-10, 10:31
Ganska allvarligt det där med att kalla en neger för neger i Sverige 2025.
Citera
2025-01-10, 13:43
Medlem
Letrangeres avatar
Vem fan bryr sig om vad en polsk jude kallar en fotbollsspelare som festat loss i Stockholm?
Snacka om en ickenyhet, har journalisterna nyhetstorka?

Om det nu var ett rasistiskt uttalande så kastar han ju sten i glashus, han är ju vare sig kristen eller etnisk svensk, sedan spelar väl hans sexualitet knappast någon roll, bög eller inte, finns miljontals bögar i världen.
Citera
2025-02-19, 16:59
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Expressen (Tidigare SD-toppen Christoffer Dulny åtalas för uttalande: ”Negerriddare”):

Friad
https://x.com/chris_af_VP/status/1892220670903226375
Sammanfattningsvis är det inte styrkt att Christoffer Dulny publicerat det aktuella inlägget. Christoffer Dulny har inte heller genom att inlägget har publicerats pa hans konto och genom hans underlätenhet att ta bort inlägget ansetts ha uttryckt nägot som pastätts utgöra missaktning mot en grupp med syftning pa hudfärg. Christoffer Dulny ska därför frikännas frän ätalet och det saknas följaktligen skäl att pröva övriga förutsättningar för ansvar för brott.
Citera
2025-05-08, 21:35
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Med tanke på Dulnys alla nedsättande uttalanden om bögar så hade det varit en jackpot om det visade sig att han själv är bög. I så fall skulle han vara en självhatande bög.

Dock tror jag inte att han är bög. Precis som i sitt inslag som delfinmannen tror jag att han hängde på Grindr för att trolla bögar eller bara att studera sina hatobjekt. Likt Mao Tsetung så försökte han studera sina fiender. Han har ju blivit utslängd från något pridejippo för ickevita om jag inte minns fel. Jag tror att han (delvis korrekt) ser dagens HBTQ+-rörelse som väldigt woke och antivit och då blir de ju naturliga fiender.

Hans fokus på maskulinitet gör troligen att han stör sig på bögar för att de hotar normen om hur en man ska vara, samt att bögighet är mer accepterat hos vita nordeuropéer. Det sistnämnda passar in i en slags machobild som ofta antivita män använder emot vita. Tänkandet går ungefär så här.
Alla folkslag har bögar, men våra gömmer sig i garderoben medan era blir hyllade av kungen.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in