Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2018-02-11, 16:06
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BondenMelker
Du kanske går singel just för att ingen vill stadga sig med dig? Har du barn, är du över 30? Sex kan vara en stark drivkraft för både män och kvinnor. Kvinnor vill veta sitt värde genom det och män vill erövra och sprida sin säd. Att göra allt för en person tyder på att man inte är hel inombords för du gör saker som går emot din egna vilja. Dessutom gör du allt för en kille men är ändå singel. Du mår inte bra och är trasig enligt vad du själv säger.
Jag anser faktiskt inte att jag har skyldighet att besvara tydliga påståenden gällande mig där skribenten redan använder sig av ett tolkningsföreträde av att jag skulle vara oönskad etc utan att faktisk kännedom eller personlig insyn i den saken. Det är din tolkning som du är fri att ha, men du kommer inte upp inför mitt ansikte med din attityd. Du snackar skit. Försvinn från mitt ansikte. (Sluta följa mig din trollpacka).
Citera
2018-02-11, 17:21
  #74
Medlem
hahaha. Tråden börjar göra skäl för sin titel. Tjejer, visa nu att ni faktiskt kan va sofistikerade och varma. Puss.
Citera
2018-02-11, 17:29
  #75
Medlem
Kvinnor finns inte.
Det är manipulerande män.
Citera
2018-02-11, 17:31
  #76
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av troligengud
Kvinnor finns inte.
Det är manipulerande män.

LOL
Citera
2018-02-11, 17:37
  #77
Avstängd
Komintekaxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troligengud
Kvinnor finns inte.
Det är manipulerande män.

Du menar så att säga att kvinnan är en social konstruktion. Ja vissa menar ju det, faktum är att kvinnan är en varelse som aldrig fick penis. Så på ett sätt kan man säga att kvinnan är en icke-utvecklad man.
Citera
2018-02-11, 17:40
  #78
Medlem
Femme.Fatales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Komintekaxa
Du menar så att säga att kvinnan är en social konstruktion. Ja vissa menar ju det, faktum är att kvinnan är en varelse som aldrig fick penis. Så på ett sätt kan man säga att kvinnan är en icke-utvecklad man.

Ja, kvinna & man är social konstruerade av samhället.
Att vi kvinnor är icke-utvecklade män håller jag däremot inte med om. Snarare tvärtom isf.
Citera
2018-02-28, 03:46
  #79
Avstängd
anakronism89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Femme.Fatale
Men jag känner ju samtidigt jättemycket. Jag är en sån som får dåligt samvete etc.
Enda gången jag kanske utövar psykologiskt spel är när en kille är intresserad av mig. Det är ingenting jag kan påverka.
Jag leker med dem för att jag är rädd för förhållanden. Jag är feg helt enkelt.

Kan du utveckla varför du är feg? Vad är den största skräcken? Jag vill även fråga en annan sak.. Svarar du PM när det aktiveras?
Citera
2018-02-28, 03:49
  #80
Medlem
Lunkan99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Femme.Fatale
Ja, kvinna & man är social konstruerade av samhället.
Att vi kvinnor är icke-utvecklade män håller jag däremot inte med om. Snarare tvärtom isf.

Jaha, så det är samhället som bestämt att kvinnor kräver försörjning och beskydd av män?

Ni feminister
Citera
2018-02-28, 04:03
  #81
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Har ni också stiftat bekantskap med den här sortens kvinnor? De är ofta väldigt snälla och ödmjuka till en början, men ju mer man lär känna henne, så fastnar man i hennes psykologiska "nät". Hon försöker gradvis få killen att hålla med om allt hon säger för att ingjuta ett hopp hos honom att det kanske kan bli de två eller att han åtminstone ska få ligga med henne. Dessa kvinnor älskar speciellt att leka med desperata män, som de kan "dressera" lite hur de vill och tycker. Och han vill göra "allt" för henne och ger mer och mer upp sig själv och sin egen person för hennes skull.

Men snart visar sig haken. Så fort han börjar tycka annorlunda eller säga emot henne i vissa saker så reagerar hon med att skjuta honom ifrån sig, t.ex. genom att sura och inte svara på frågor eller att skälla ut honom och mena att han är en "ond" och "dålig" människa för att han säger och tycker som han gör.

Det här spelet älskar sådana kvinnor att köra med män som redan från början mår psykiskt dåligt eller som är labila och osäkra i sina personligheter. Inte sällan har de kontakt med flera killar samtidigt, alla med ungefär samma psykiska labilitet, och hon kör ett spel där hon ena stunden lovordar och visar uppskattning för en kille i taget, samtidigt som hon visar mer kalla handen åt en annan kille, sedan upprätthåller hon sin makt över dem genom att be de killar som känner sig ignorerade eller o-omtyckta om ursäkt och säger att okej vi är vänner igen, och åter igen får hon in dem i sitt grepp.

För dessa kvinnor är det som en rolig lek att dribbla med flera olika killar som s.a.s. får "tävla" om hennes gunst. Hon kan, som spindeln i nätet, sitta och mysa och skratta åt när killarna tävlar och bråkar om henne och känna sig mäktig.

Dessa kvinnor kan ändå inte direkt klassas som psykopater, men väl narcissister, då de själva är väldigt känsliga och labila när det väl kommer till kritan. T.ex. när hon blir avslöjad av killarna som den dribblare och manipulatör hon är. När hon känner att hennes makt börjar glida henne ur händerna, reagerar hon inte sällan med att bli rabiat, väldigt ilsken och hatisk mot allt och alla, och hon drar sig undan och gömmer sig i sitt skal för en tid, innan hon på nytt känner ett behov av att dribbla med männen.

Det psykologiska spel hon kör med visar sig ibland tydligt när någon kille klagar på att hon får honom att känna sig som en dålig och ond/elak människa. Då svarar hon ofta att det är hans egna tankar om sig själv och att det inte har något med henne att göra, givetvis för att han ska känna sig ännu sämre som människa.

Dessa "pojkflickor" som de ofta är, har ofta många manliga vänner, men få kvinnliga. De älskar att "analysera" män/människor och deras beteende och liksom försöker "avslöja" killen genom att märka på orden han säger och hela tiden försöker de framhålla sig själva som intellektuellt, psykologiskt och moraliskt överlägsna, men på ett ofta lite fint, subtilt sätt.

Rekylen för hennes del kommer när de killar hon svikit börjar hämnas på henne. Hon begriper inte själv hur fel hon gör när hon lockar till sig just känsliga och labila killar, då hon därmed också borde vara medveten om att dessa killar kan reagera väldigt irrationellt och aggressivt om hon bollar med dem för mycket.

Har förstås personliga erfarenheter av sådana här kvinnor, och jag har, ska erkännas öppet, själv varit svag, känslig och labil. Men idag är jag betydligt starkare och köper definitivt inte grisen i säcken som jag gjorde på den tiden. Numer märker jag snabbt om en kvinna är av den sort som jag beskrivit ovan, och föser ut henne ur mitt liv innan hon hinner ställa till oreda, oavsett hur snygg och attraktiv hon är. Det ger verkligen sinnesfrid att slippa ha med sådana kvinns att göra.

Frågorna jag ställer till er är om ni också har erfarenheter av samma sorts kvinnor och vad ni tror kan vara bakgrunden till att en del kvinnor är så här. De är ju definitivt inte "tappade i golvet" som små eftersom de ofta besitter en intelligens och strategiskt tänkande över genomsnittet när det gäller kvinnor. Deras "låghet" ligger i att de älskar att skapa intriger och vända folk emot varandra, som en lek som de kan mysa och skratta åt.
Vet inte om jag haft det då man bryter med en kvinna om man inte kommer till rätt omgående.
Har aldrig hängt på grindstolpen för någon kvinna utan bara gått vidare till en som passat bättre.
Livet är för kort för att ha med "svåra" människor att göra i relationer.
Citera
2018-03-18, 12:08
  #82
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Femme.Fatale
Vi kvinnor måste ju också få roa oss.

Det svaret säger allt om hur Borderlinebrudar/feminister fungerar.
Citera
2018-03-18, 12:16
  #83
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anakronism89
Kan du utveckla varför du är feg? Vad är den största skräcken? Jag vill även fråga en annan sak.. Svarar du PM när det aktiveras?


Hennes största skräck är att förlora kontrollen/makten, ja att bli lämnad helt enkelt.
Klassiskt! Borderline och feminism går "hand i hand".
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback