Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-04, 03:48
  #13
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av basssee
Om jag överlever sprit och 11 citodon, lite mildare regelbundna mediciner i dosetten så kanske

Skärp dig basse ! In och spy på toan nu för fan!
Citera
2018-02-04, 03:58
  #14
Medlem
basssees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Skärp dig basse ! In och spy på toan nu för fan!
Ärligt talat mår jag bättre av sådana kommentarer. Fastän om jag inte ute efter de
Citera
2018-02-04, 08:58
  #15
Medlem
Jag orkar inte läsa alla inlägg. Men skulder o död.
Staten och banker ska alltid ha sitt.
Om du har en livförsäkring eller andra tillgångar så kommer pengar från det gå till att betala utestående skatt, banklån, o.s.v.
Men CSN är snälla. Dom avskriver lånet vid dödsfall.
Om pengarna inte räcker går dödsboet i konkurs. Socialen kan betala begravningen.
Övriga skulde avskrivs vid konkurs.
Det blir dina föräldrar som får rodda i allt detta, finns inte dom blir det dina syskon.
Citera
2018-02-04, 09:06
  #16
Medlem
Man ärver inte skulder men däremot måste någon annan rodda i det. Det finns dock också hänsyn att ta om du tänkt ta livet av dig.

Jag hade en kund vars lägenhet jag skulle sälja där han hade fullgånga planer på att ta livet av sig.
När han var död då var allt redan klart: lägenheten var tom och skulle bara lämnad över till köparen (fullmakt var ordnad), skatten hade vinredan räknat ut, begravningen var bestämd, abbonemang osv var avslutade. I en låda i hallen fanns allt man behövde veta för att göra det minsta lilla av administration för den döde.

Planerar du att ta livet av dig så bör även du gå igenom alla dessa steg! Annars är du bara ytterligare en vek människa i självmordsstatistiken.
Citera
2018-02-04, 12:03
  #17
Medlem
TheBouncers avatar
Basse...
Ärligt, hör av dig till en polare/familjemedlem.
Döden kommer inte hjälpa varken dig eller någon annan. Du måste söka hjälp NU!!!
Citera
2018-02-05, 08:12
  #18
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBouncer
Basse...
Ärligt, hör av dig till en polare/familjemedlem.
Döden kommer inte hjälpa varken dig eller någon annan. Du måste söka hjälp NU!!!

Varför skulle de inte hjälpa? Om han känner sig olycklig så kommer ju den känslan försvinna efter han har tagit sitt liv?

Det mest humana är att vi inför självmordskliniker där folk kan få hjälp med att dö. Det är bäst för alla.

Det finns 2 sorters självmordsbenägna personer, 1: Som bara använder det som för skrik på hjälp/uppmärksamhet, 2: En som verkligen vill dö. Då det gäller den andra så tycker jag det är ren ondska att försöka stoppa honom/henne, och det är godhet att hjälpa den ta sitt liv.

Det absurda är att i många länder så har de dödsstraff men de har inte självmordskliniker. Så indirekt så uppmuntra man i de länder folk vill ta självmord men som inte vågar göra det själv att gå ut och skada andra för få den humanitära hjälpen att ta sig eget liv på ett smärtfritt och säkert sätt.

När det kommer till ts fråga, så skulle jag tro att det beror på om de vill ärva dina prylar eller inte.
Citera
2018-07-07, 21:06
  #19
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pennansade
Man ärver inte skulder i Sverige.

[quote=Oldberry|63125477]Först betalas alla skulder av med det du har i värde på ditt namn.

"Bump"

Nu snubblade jag på denna tråd när jag slöläste här på "ekonomi-forat".

I Norge ärver man skulder. Det har även fått människor på myyycket djuupt vatten här. Så ta reda på hur "boet" ser ut, innan man per automatik tackar "ja" till ett arv ifrån Norge.

-Min far har en gjeld på 1,5 millioner. Ettersom vi fant ut at denne gjelden er arvelig, må vi søke om gjeldsordning. Men hvordan kan dette fungere, med en så høyt sum og vi lever på sosialhjelp og uføretrygd? Dette har plaget oss ganske lenge. Og vi vet ikke hva vil skal gjøre.

https://www.advokatenhjelperdeg.no/s...eld-etter-far/

(gjeldsordning = skuldsanering)
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback