Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-04, 02:20
  #13
Avstängd
Kan fatta att folk inte uppskattar smaken av alkohol då få lär uppskatta den. Men om man hellre dricker en hink med skit som Ts lär man ha problem.
Citera
2018-02-05, 17:25
  #14
Medlem
Kbhmns avatar
Jag vill bara flagga för att det är OKEJ att inte gilla alkohol. Om du känner att du går miste om ett socialt sammanhang genom att inte dricka sprit så går att följa med ut och beställa alkoholfritt. Människor som inte skulle respektera detta är inte värda att ha i sällskap.
Citera
2018-02-05, 17:59
  #15
Medlem
lagerhyllans avatar
Jag gillar heller inte alkohol och dricker aldrig det. Vad är det konstiga?
Citera
2018-02-06, 13:54
  #16
Medlem
Kapuffs avatar
Börja rök cannabis istället. Betydligt mildare och behagligare rus. Inget berusningsmedel skördar så många liv som alkohol, man tappar omdömet med en tendens att bli riktigt aggressiv.

Visst i Sverige är det fortfarande olagligt även om det nu blivit lagligt med medicinsk marijuana. Men är man bara försiktig så är risken liten att åka fast.

Det jag menar är att det är lätt för en politiker att sitta med en öl i handen och bestämma att alla ska dricka öl och sprit, bara för att dom uppskattar ruset. Ingen drog gör dig så avtrubbad som sprit. Inte ens heroin.

Men om du nu är för rädd att uppleva ett annat rus än fylla och är rädd för att bli hög, så har Monster massa olika smaker, och tar helt bort alkohol smaken.
Citera
2018-02-06, 14:19
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
Halloj!

Är en sak jag undrat över ganska länge. Jag är 20+ och fixar inte att dricka alkohol, jag har inget emot att vara packad utan det är just smaken av alkohol, jag tycker det smakar förjävligt. Jag skulle hellre kunna dricka en hink med skit än att dricka upp burk öl, sprit funkar om jag tvingar mig i det tillsammans med någon läskeblask. Börjar kännas lite utanför på krök och diverse fester osv.

Jag är förtegen om att det finns en hel del snillen här när det kommer till olika drycker med smaker osv, och skulle behöva hjälp med att peka ut någon slags dryck som smakar så lite alkohol som möjligt, helst inte öl men om själva ''ölsmaken'' inte är så värst märkbar så får det väl gå. Jag har väl snöat in lite på typ, likörer av chockladsmak? Vad föredrar ni för en ikke gillande öldrickare?

Mvh

Det lättaste för dig hade ju varit att... *trumvirvel* inte dricka alkohol. Det är en gastronomisk upplevelse, med ruset som en trevlig bieffekt
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback