Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-03, 20:38
  #1
Medlem
Hej allihopa. Nu kanske jag ställer några frågor ni tycker är jättekonstiga att man inte vet svaret på, men jag är inte intresserad av kameror etc, inte alls teknisk lagd, så give me a break

Nu till frågan.
Jag vill ta några fina bilder av min dotter, och få dom fotona på canvas.
Jag har en Sony Xperia som har en upplösning på 23mp.
Jag har tittat och läst omkring lite på olika ställen som framkallar bilder på canvas men vet inte om det blir för litet.. Vill ha en stor tavla.

Har ni någon erfarenhet av egna bilder ni tryckt på canvas och har ni tips? Mvh
Citera
2018-02-03, 20:46
  #2
Medlem
AX64s avatar
Kör på högsta möjliga upplösning och okomprimerat i nallen så blir det bra så. Men riktig kamera vore förstås bättre.
Citera
2018-02-03, 20:48
  #3
Medlem
Pennansades avatar
Beror på hur stor canvasen är. Lite skillnad på om den är 10x10cm eller 10x10m.
Citera
2018-02-03, 20:48
  #4
Medlem
Det brukar finnas verktyg på hemsidorna, typ Önskefoto. Då laddar du själv upp din bild, väljer storlek och ser resultatet innan du skickar in/ klickar på beställning. Har någon bild för dålig upplösning så dyker det upp en varning.
Citera
2018-02-04, 10:12
  #5
Medlem
Tack för råden allihop. Jo en riktig kamera vore bäst.
Jag är inte en sån som tar massor av bilder.. Men kanske borde investera i en bra kamera, bilder har man ju kvar hela livet...
Citera
2018-02-04, 10:33
  #6
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagsattbliren
Tack för råden allihop. Jo en riktig kamera vore bäst.
Jag är inte en sån som tar massor av bilder.. Men kanske borde investera i en bra kamera, bilder har man ju kvar hela livet...

Äh, du har ju en vettig telefon så den funkar nog fint om du inte vill få till studiokvalitet på bilderna.
Citera
2018-02-09, 03:51
  #7
Medlem
Pungsvings avatar
Undvik detta. Inramat fotopapper är bättre. Om du vill ha en tavla så betala en konstnär för att måla av ett foto på tavelduk.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback