Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-05, 23:52
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LivingOnlyOnce
Tack för förtroendet, men jag vill inte bli moderator.

Just det. Ingen vill men någon måste. Du gör jobbet en moderator av någon kvalitet skulle gjort.

Citat:
Den här tråden skapades och klistrades för mer än 3 månader sedan och det har ännu inte hänt ett skit. Jag tror jag är den ende som rapporterar skräptrådar i forumet. Har en tråd legat mer än en vecka tas de inte bort, oavsett hur skräpig den är. Moderatorerna har slutat svara på mina PM och rapporter.

Du är inte den enda som upptäckt detta fenomen. Jag har haft personliga diskussioner med andra som upplevt exakt samma sak. Välkommen till klubben.

Citat:
Jag har försökt tjata fram förändringar i metatråden om filosofiforumet med begränsad framgång.

(FB) Vad har hänt med filosofiforumet?

Jag avskyr våra moderatorer .. jag misstänker tom att de inte riktigt förstår vad filosofi är. De platsar inte här helt enkelt.

Jag har en handfull användare som skulle vara utmärkta moderatorer. Det är som att prata med en krukväxt.

Du gör ett bra jobb och jag beundrar det.

Hare bra .. osv
2018-05-06, 18:27
  #14
Medlem
Här är en lista på personer jag tycker skulle göra ett bättre jobb än de befintliga moderatorerna (fuck 'em). Vissa av dessa har jag diskuterat med via PM, andra i diverse trådar, de är personer som regelbundet besöker forumet av olika anledningar och vet vad de pratar om:

LucNN
gulgul (för matten/logiken)
Xuno (mest för sin absolut iskalla sabrering av idioter .. mer sådant tack)
starke_adolf

Ja det är en början. Och du LOO för din närmast kamreriska precision.

Så vad kan vi förvänta oss komma hända: förmodligen ingenting. Det är helt jävla obegripligt. Det är ett moras av nonsens.
2018-07-14, 15:20
  #15
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
I stället för att ni rapporterar trådar en och en - så tänkte jag vi tar ett annat grepp.

Ni berättar vilka trådar i det här forumet - och underforumet "Akademisk filosofi" som egentligen platsar i "Akademisk filosofi".

Ni får gärna berätta om
- trådar i Filosofi som skall flyttas till Akademisk
- trådar i Akademisk som skall flyttas till Filosofi
- trådar i Akademisk som skall flyttas till andra forum
- trådar i Akademisk som skall kastas

Skriv bara här - trådens länk + rekommenderad åtgärd (akademisk, filosofi, annat forum, kastas)

Nu tänker jag inte sitta och kasta mej över varje förslag, utan gör en rensning då och då, när jag tid och lust, så skicka inga PM för att skynda på.

Nu har det gått snart ett halvår och fortfarande har ingenting hänt. Att slå ihop trådar samt förtydliga rubriker för att lägga in dem i index verkar inte heller vara något som engagerar. All moderatoraktivitet verkar närmast ha upphört.

Jag har lagt konkreta förslag på vilka trådar som inte passar i akademisk filosofi. Samtliga av dessa kan väl inte betraktas som felaktiga?
2019-02-06, 11:10
  #16
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
Jag tycker det är tråkigt att det inte verkar finnas något större intresse att strukturera upp forumet. Jag har försökt driva på för att få olika ämnesområden sammanfogade och bättre rubriksatta. Det skedde några initiala framsteg men sedan så dog det ut. Att det inte går att få en uppstädning av Akademisk filosofi är verkligen beklagligt. Det har skrivits mycket bra och intressant här och där men det mesta drunknar i skräp och återkommande trådämnen.

Uppenbarligen fanns det en insikt att det går att göra saker och ting bättre eftersom det skapades ett filosofiskt index men utan något tjat eller återkommande påtryckningar händer ingenting.

Att det äntligen kom en samlingstråd om universum får väl ses som ett framsteg, (FB) Oändligt universum (Samlingstråd). Dessvärre händer inte mycket mer och jag kan inte ens få uppmärksamhet att få rubriker ändrade numera.

Jag har listat upp alla förslag i denna tråd, någon annan får gärna ta över och försöka få till någon förbättring.
(FB) Vad har hänt med filosofiforumet?

Jag hade en period av lättare grafomani och kände ett sug att diskutera filosofi och skriva av mig om allt jag läst inom detta område. Förändringar i min livssituation har dämpat den driften och det finns nu andra saker som behöver återkommande uppmärksamhet. Att jag överhuvudtaget började skriva på Flashback hade delvis sina orsaker i en frustrerande och problemfylld tillvaro som nu har ordnat upp sig, men samtidigt blivit mer komplicerad. Att lösa tillvarons gåtor är inte längre lika pockande som att lösa vardagsproblem. Skulle det filosofiska suget återkomma gör jag likaså, tills dess får vardagens trivialiteter uppta min uppmärksamhet inom den överskådliga framtiden.
2020-01-27, 17:07
  #17
Moderator
Ruskigbusss avatar
Som förmodligen har noterats, så har forumet "Akademisk filosofi" tagits bort.
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback