Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-02-03, 21:48
  #25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av heropsychodreamer
Hur vet du att muslimer inte skulle fått samma behandling? Har du något exempel eller är det bara din teori? Hade jag varit i pridetåget och det var muslimer istället för kristna hade jag blivit lika förbannad. Jag hade inte gett mig på varken kristna eller muslimer fysiskt om dom inte började. Kort sagt jag skulle inte reagerat olika.

I den största feministiska diskussionsgruppen på Facebook talas det enormt mycket mer om islams brott mot kvinnor och hbtq än kristnas. Har knappt sett något om kristna men islams brott mot kvinnor och andra ser jag nästan varje dag.

Förstår inte riktigt var det kommer ifrån att vi feminister hela tiden skulle ge oss på kristna men inte muslimer. Tacksam för fler exempel.

Vilket skitsnack. I danmark har islamister tågat, även i Tyskland och UK och såklart även i muslimska länder, jag har aldrig sett eller läst om några feminister som tagit sönder muslimska plagg och slagit muslimer och skrikit anti-muslimska slagramsor som man ser er göra mot kristna väldigt ofta.

Komiskt hur du nämner just Facebook, jag är själv medlem på många feminist-sidor på Facebook och kan säga att du sitter och ljuger just nu, ja ni tar upp "islam" men det är aldrig kritik mot själva islam, ni kritiserar kulturen och extremisterna, kritik mot kristna och kristendomen sker ofta och det är alltid hela kristendomen ni kritiserar och alla kristna. Att kritisera wahabism är inte samma sak som att kritisera hela jävla kristendomen, förstår du inte den skillnanden? Ni påstår att bara kristendomen är homofobisk, våldsam, misogyn etc.

Fler exempel? Lupac, Merapi är ju 2 av dom största feministerna här som hyllar Islam stup i kvart samtidigt som de påstår att kristendomen är höger-extrem. Ser sådant hela tiden på alla möjliga hemsidor från feminist-håll och även irl, på tv etc. Visa mig var nånstans ni kritiserar Islam eller andra religioner än Kristendomen.

Ni hatar kristna, ni framställer kristna minoriteter utomlands som förtryckare och att de förtjänar att dö. Testa skriv att kristna är förtryckta i nordafrika av rasister på facebook, du kommer få noll tummar upp och 500 motargument av folk som benämner sig som "vänster".
__________________
Senast redigerad av mffaren1994 2018-02-03 kl. 21:50.
Citera
2018-02-03, 22:10
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burialhex
Stod det några muslimer med skyltar där de fördömer homosexualitet där?

Fanns det några kristna där med skyltar som fördömer homosexualitet? Det jag såg var att det stod ”Jesus älskar dig” och liknande saker.

Extremisterna är de i Pride-tåget som sjunger att de ska våldta barn.

Citat:
Ursprungligen postat av heropsychodreamer
Hur vet du att muslimer inte skulle fått samma behandling? Har du något exempel eller är det bara din teori? Hade jag varit i pridetåget och det var muslimer istället för kristna hade jag blivit lika förbannad. Jag hade inte gett mig på varken kristna eller muslimer fysiskt om dom inte började. Kort sagt jag skulle inte reagerat olika.

I den största feministiska diskussionsgruppen på Facebook talas det enormt mycket mer om islams brott mot kvinnor och hbtq än kristnas. Har knappt sett något om kristna men islams brott mot kvinnor och andra ser jag nästan varje dag.

Förstår inte riktigt var det kommer ifrån att vi feminister hela tiden skulle ge oss på kristna men inte muslimer. Tacksam för fler exempel.

Nej, det finns inga exempel på Pride-folk som ger sig på muslimer. Det vågar man inte.
Citera
2018-02-03, 22:15
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mffaren1994
Vilket skitsnack. I danmark har islamister tågat, även i Tyskland och UK och såklart även i muslimska länder, jag har aldrig sett eller läst om några feminister som tagit sönder muslimska plagg och slagit muslimer och skrikit anti-muslimska slagramsor som man ser er göra mot kristna väldigt ofta.

Komiskt hur du nämner just Facebook, jag är själv medlem på många feminist-sidor på Facebook och kan säga att du sitter och ljuger just nu, ja ni tar upp "islam" men det är aldrig kritik mot själva islam, ni kritiserar kulturen och extremisterna, kritik mot kristna och kristendomen sker ofta och det är alltid hela kristendomen ni kritiserar och alla kristna. Att kritisera wahabism är inte samma sak som att kritisera hela jävla kristendomen, förstår du inte den skillnanden? Ni påstår att bara kristendomen är homofobisk, våldsam, misogyn etc.

Fler exempel? Lupac, Merapi är ju 2 av dom största feministerna här som hyllar Islam stup i kvart samtidigt som de påstår att kristendomen är höger-extrem. Ser sådant hela tiden på alla möjliga hemsidor från feminist-håll och även irl, på tv etc. Visa mig var nånstans ni kritiserar Islam eller andra religioner än Kristendomen.

Ni hatar kristna, ni framställer kristna minoriteter utomlands som förtryckare och att de förtjänar att dö. Testa skriv att kristna är förtryckta i nordafrika av rasister på facebook, du kommer få noll tummar upp och 500 motargument av folk som benämner sig som "vänster".

När feminister kritiserar muslimer så kritiserar de typ IS. Alltså en liten minoritet extremister inom islam.

Men när feminister kritiserar kristendom kritiserar de sådant som synen på abort, förbudet mot sex utanför äktenskapet, att homosex är en synd, att kvinnor ej kan bli präster etc. Alltså sådant som är mainstream inom kristendomen.

Men aldrig att man kritiserar islams mainstream, som också är emot homosex, kvinnliga imamer, erkänner polygami för enbart ena könet, förbjuder apostasi etc.
Citera
2018-02-03, 22:17
  #28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av apricate
När feminister kritiserar muslimer så kritiserar de typ IS. Alltså en liten minoritet extremister inom islam.

Men när feminister kritiserar kristendom kritiserar de sådant som synen på abort, förbudet mot sex utanför äktenskapet, att homosex är en synd, att kvinnor ej kan bli präster etc. Alltså sådant som är mainstream inom kristendomen.

Men aldrig att man kritiserar islams mainstream, som också är emot homosex, kvinnliga imamer, erkänner polygami för enbart ena könet, förbjuder apostasi etc.

Precis min poäng.
Citera
2018-02-03, 22:22
  #29
Medlem
Kolla pastorn Åke Green som man ville slänga i fängelse för sin predikan mot homosex.

Hur många imamer som predikat mot homosex har ställts inför rätta i Sverige? Hur många imamer har homolobbyn drivit stora kampanjer emot?

Det går igen på område efter område. Vill muslimer hålla undan sina barn från sexualundervisningen får de sympati från vänstern. Vill kristna hålla sina barn undan från sexualundervisningen blir vänstern fly förbannade.
Citera
2018-02-03, 22:25
  #30
Medlem
Hexen666s avatar
Vad är mest provocerande: några timida livets ord flickor som pratar om jesus, kärlek & socialkonservatism eller ett gäng orakade, skrikiga, våldsbenägna, abortälskande & psyksjuka feministhuliganer? Varje gång jag ser nått sånt här börjar jag koka. Tänk så tillfredställande att få ge en sån där heffaklump en K.O
Citera
2018-02-05, 10:15
  #31
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burialhex
Stod det några muslimer med skyltar där de fördömer homosexualitet där?

Jag sa att muslimer fördömer islam.
Citera
2018-02-05, 10:25
  #32
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
Jag kan liksom inte för mitt liv begripa att inga protester sker gentemot islam som religion, men livets ord kan de hoppa på.
Enda förklaringen jag kan finna är att det är fel hudfärg på männen i livets ord.
Men det vore intressant att se dessa mesar skrika …. "We're here, we're queer and we're gonna fuck your children" I ansiktet på muslimska män.
Fy fn vilka hycklare, men allt kommer till de som väntar….fasaden spricker mer o mer för varje dag.

Kvinnor vill undermedvetet domineras av män.
Så feministiska svaga män går bort (kolla vilka män som drabbats av #metoo)
Medan dominanta hanar från mellanöstern välkomnas.
Citera
2018-02-05, 10:49
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apricate

Men när feminister kritiserar kristendom kritiserar de sådant som synen på abort, förbudet mot sex utanför äktenskapet, att homosex är en synd, att kvinnor ej kan bli präster etc. Alltså sådant som är mainstream inom kristendomen.



Sen när får inte kvinnor bli präster?

Beslutet togs 1958 och på Palmsöndagen den 10 april 1960 blev dom för tre kvinnorna blev präster.

https://www.svenskakyrkan.se/kvinnliga-praster
http://popularhistoria.se/artiklar/k...mstritt-beslut
Citera
2018-02-05, 11:14
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noiseprojekt
Sen när får inte kvinnor bli präster?

Beslutet togs 1958 och på Palmsöndagen den 10 april 1960 blev dom för tre kvinnorna blev präster.

https://www.svenskakyrkan.se/kvinnliga-praster
http://popularhistoria.se/artiklar/k...mstritt-beslut

Inom mainstream-kristendom kan inte kvinnor bli präster. Den stora majoriteten kristna i världen tillhör kyrkor där endast män kan bli präster.
Citera
2018-02-05, 11:35
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apricate
Inom mainstream-kristendom kan inte kvinnor bli präster. Den stora majoriteten kristna i världen tillhör kyrkor där endast män kan bli präster.


Tack för svaret.
Jag utgår ju alltid ifrån den svenska kyrkan där kvinnor får bli präster.
Citera
2018-02-05, 11:41
  #36
Medlem
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
När en person helt lugnt ställer sig med en liten skylt och bara står och håller den så blir polisen helt tokig och helt lagvidrigt griper honom:
https://www.youtube.com/watch?v=9sOeDI2YuMs

Men när feminister vandaliserar andras egendom så verkar polisen agera som de fått lugnande i dropp hela förmiddagen.

Man behöver inte hålla med någon men man kan ändå se att vi har ett otroligt stort demokratiproblem i det svenska samhället



Vänta bara ett par år så tror jag att du får se det. Det är mycket vanligt i England och USA att muslimer står och protesterar mot vita människors olika förehavanden. Jag tror det kommer snart så fort vi vita hjälpt muslimerna att etablera sig i Sverige där vi ger dom bostad, försörjning och allt och dom hinner landa i situationen.

I London (och flera andra städer i England) så går det runt grupper av muslimer och motar bort engelsmän från olika områden.
Muslimerna förbjuder exempelvis engelska tjejer från att gå på samma sida gatan som en moské kan ligga på och andra helt sjuka saker. Mycket vanligt förekommande i England och kallas "sharia-polis". Vi har även börjat få problem med det i Sverige också har det rapporterats om.
Mussarna är som gräshoppor när dom väl landat i en stadsdel så äter dom upp allting i sin väg utom då sin egen avföring.

Förutom London och Birmingham i England som är kraftigt musslifirade så har vi ju Paris med samma problem exempelvis som att det finns caféer som inte kvinnor får gå in i ens utan där sitter kroknäsorna hela dagarna och dricker tea kaffe och kacklar på sitt skitspråk.

Enligt vissa uppgifter så kan den muslimska andelen av befolkningen uppgå till hela 15% numera att jämföras med Sveriges rövhål malmö med sina 17%.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback