Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-03, 15:41
  #1
Medlem
Fått några helt genomatekta skivor ryggbiff över sen igår som jag är för snål för att kasta bort.

Men vad ska jag nu göra med dessa skosulor som också är stekta på alldeles för låg värme, de saknar med andra ord även fin yta.

😐
Citera
2018-02-03, 15:43
  #2
Medlem
AX64s avatar
Tärna, tillsätt grädde, champinjoner, örter och salt & peppar så har du snart en klassisk pasta.
Citera
2018-02-03, 15:46
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Tärna, tillsätt grädde, champinjoner, örter och salt & peppar så har du snart en klassisk pasta.

Så får det nog bli. Tack
Citera
2018-02-03, 15:47
  #4
Medlem
mannenkillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Tärna, tillsätt grädde, champinjoner, örter och salt & peppar så har du snart en klassisk pasta.


+1 Men jag hade gjort klart den såsen du nu gör och sen lagt i det överstekta köttet bara 30 sek innan servering för att värmas upp
Citera
2018-02-03, 15:47
  #5
Medlem
Harrfenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Tärna, tillsätt grädde, champinjoner, örter och salt & peppar så har du snart en klassisk pasta.

Pytt i panna.

Potatis, biff, lök, persilja och stekt ägg.
Serveras med en kall pilsner och rödbetor.

Edit: Felcitering. Sorry.
Citera
2018-02-03, 16:50
  #6
Medlem
sulan9910s avatar
Jag röstar på pyttipanna
Citera
2018-02-03, 16:50
  #7
Medlem
BewilderedHulders avatar
Strimla och stek en fin yta i smör och släng en omelett ovanpå med lite tomater också ost. Nom nom.
Citera
2018-02-03, 19:03
  #8
Medlem
Sigstens avatar
Ge det till hundarna.

Eller en luffare.

Jag hade nog valt hundarna.
Citera
2018-02-03, 19:34
  #9
Medlem
Pasta al Fungi eller asiatisk wok med japansk soya och strängbönor, paprika, minimajs, bambuskott, ingefära, m.m.
Citera
2018-02-04, 18:54
  #10
Medlem
ChefPauls avatar
Bästa pastan: Fräs tunt skivad vitlök gyllenbrunt, släng i en näve halverade coktailtomater, slå på vitt vin, koka en stund, i med kalvfond, grädde och ädelost, smula i några torkade grönpepparkorn, salt och svartpeppar, färga med lite collorit efter behag, Släng i fintärnade biffen och servera med pappardelle!
Citera
2018-02-06, 02:46
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaktguide
Fått några helt genomatekta skivor ryggbiff över sen igår som jag är för snål för att kasta bort.

Men vad ska jag nu göra med dessa skosulor som också är stekta på alldeles för låg värme, de saknar med andra ord även fin yta.

😐

Du rostar ett par mackor, brer på Lallerstedts tryffelbearnaise, skivar lite lök, lägger på skosulorna och tuggar i dig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback