Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-22, 13:50
  #457
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Jag har alltid varit skeptisk till franska och italienska bilmärken, det sitter säkert i sen farsans åsikter om dessa bilar från 1970-talet. Renault 16, olika Citroënmodeller, Fiat 127 och liknande. Bilar som rostade bort på ett par år, om inte motor och växellåda gett upp innan dess. De ansågs stå på verkstan mer tid än de tillbringare ute på vägarna.
Men med dagen samgående bilkoncerner kanske det är dags att tänka om. Idag kan det sitta en Toyotamotor i en Citroën och en Fordmotor i en Volvo, bilmodeller från olika tillverkare har samma plattform. Kan en fransk bil rent av vara lika pålitlig och hållbar som en japansk idag?

Franska bilar är skräp men jag handlar aldrig något fransk överhuvudtaget för fransmän har mycket låg intelligens.
Citera
2018-03-22, 13:59
  #458
Avstängd
VaTeFaireFoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nibba88
fransmän har mycket låg intelligens.

I förhållande till vem?

Landet har kärnvapen, utvecklar egna jaktplan och ubåtar, PSA har köpt Opel nyligen.

https://www.theguardian.com/australi...ntract-awarded
Citera
2018-03-22, 14:07
  #459
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VaTeFaireFoutre
I förhållande till vem?

Landet har kärnvapen, utvecklar egna jaktplan och ubåtar, PSA har köpt Opel nyligen.

https://www.theguardian.com/australi...ntract-awarded

Guardian, en känd kommunist-tidning som är två år gammal och där man erbjöd ubåtar som skulle sponsras av franska skattebetalar och där sedan affärer reverserades av australiska myndigheter. Så mycket för den nyheten och referensen.

Innebär det att man är smart för att man kopierar det andra säger och gjort? Bara för man kopierat vad andra gör och gjort innebär inte att det är bra gjort och håller men det är så med de som har allra lägst intelligens, man själv anser att man är smart medan de andra anser att man är en utfyllnad.

Sarkozy blev förhörd 20 timmar två dagar isträck för att han tog emot 50 miljoner euro av Ghaddafi i utbyte mot tjänster för en korrupt muslimer ger inte ifrån sig så mycket pengar för att han tycker Sarkozy är trevlig prick.
Citera
2018-03-26, 23:06
  #460
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nibba88
Franska bilar är skräp men jag handlar aldrig något fransk överhuvudtaget för fransmän har mycket låg intelligens.
Så smart du är då som har så mycket högre intelligens än fransmän.
Kanske du har fler exempel på länder med lägre iq än dig själv.
Konstigt att Frankrike är urmoder för det metriska systemet.
Vet du vad Citroens logotype står för?
Eller fotografering och film pionjärer och det franska köket.
Men de är väl fortfarande idioter för dig.
Kanske Norge står högre i kurs, de har ju många biltillverkare menar jag.
Citera
2018-03-27, 18:00
  #461
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VaTeFaireFoutre
I Frankrike brukar man ofta slänga bilen efter bara 5 år. Men dom e bra på att rostskydda.
Jag är pro-franska-bilar, men tycker absolut inte att de är bra på rostskydd.
Min arbetsgivares Cittra från 2016 har redan synliga angrepp. Jag vill inte ge mig in på en diskussion om "grader av rost". Jag vill bara deklarera att FR inte är lika med bra rostskydd.
Citera
2018-03-31, 11:59
  #462
Medlem
suganuss avatar
Ja, Franska Bilar är S K R ä P !!!
Citera
2018-03-31, 13:41
  #463
Medlem
Autoindex 2017

https://www.google.se/search?q=autoi...3vpwGCAzbhegM:

Endast Citråäng över medel
Citera
2018-05-11, 12:59
  #464
Avstängd
YP4XQs avatar
Jag som nästan är på väg att köpa en Peugeot 508sw. Farsan har en 307:a och inte ett större fel eller nån rost på den på 12 år nu...
Citera
2018-05-11, 14:42
  #465
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Jag som nästan är på väg att köpa en Peugeot 508sw. Farsan har en 307:a och inte ett större fel eller nån rost på den på 12 år nu...
En kanonfin bil. Kolla upp den noga innan köp bara. En polare har kört över 40K med sin och är mycket nöjd. Alla med någon kunskap vet att alla tillverkare har mer eller mindre lyckade modeller. 406 var en superbil, 407 har jag hört mycket gnäll på.
Citera
2018-05-11, 15:55
  #466
Medlem
Greenwhites avatar
hade en citroen c3 årsmodell 08 i ett par år för en tid sedan, fungerade helt felfritt och var riktigt go att köra. Aldrig några nämnvärda problem utan saker och ting fungerade som de skulle. Kan dock tänka mig att det blir mer besvärligt när bilen blir äldre så klart men så är det ju med många märken.
Citera
2018-05-12, 00:02
  #467
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Jag har alltid varit skeptisk till franska och italienska bilmärken, det sitter säkert i sen farsans åsikter om dessa bilar från 1970-talet. Renault 16, olika Citroënmodeller, Fiat 127 och liknande. Bilar som rostade bort på ett par år, om inte motor och växellåda gett upp innan dess. De ansågs stå på verkstan mer tid än de tillbringare ute på vägarna.
Men med dagen samgående bilkoncerner kanske det är dags att tänka om. Idag kan det sitta en Toyotamotor i en Citroën och en Fordmotor i en Volvo, bilmodeller från olika tillverkare har samma plattform. Kan en fransk bil rent av vara lika pålitlig och hållbar som en japansk idag?
Har en Clio dynamique från 02, den har aldrig haft stora problem och har ägt den i 4 år! Ingen rost på karossen, det värsta som hände var att blinkersknappen gick sönder och dränerade batteriet men det var lätt att fixa ny knapp! Har planer på att köpa en Megane ST från 2016 nu så nöjd som jag varit
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback