Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2018-02-04, 15:08
  #49
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Ja, jag mistänkte det - men DN verkar också ha som policy att de gärna sätter litet mer ambitiösa debattinlägg bakom betalväggen efter det första dygnet eller så. Vilket ju är helt kontraproduktivt när det handlar om tidningens egna hårdlanserade skribenter (och dit hör onekligen Lena A, hon är ett av DN:s prestigenamn ut mot marknaden).

De verkar inte ha begripit hur mycket gratisreklam de kan få av den sortens skribenter.
Den slår dock i taket och genererar uppmärksamhet från pöbeln. Vildvittrorna som skriker sig blå över misogynin om de får nys på artikeln (och kan komma åt den gratis).

PK-maffian, de normkritiska, globalisterna och det övriga "goda hatet" har bara missat denna juvel.
Citera
2018-02-04, 15:12
  #50
Medlem
Jag hade trott att hon skulle bli tokbashad på twitter för den här texten men så här långt är do-gooder- och globalistgänget förbluffande tysta om henne (har sökt på artikelns adress i twitter några gånger) medan däremot t ex Julia Caesar är starkt positiv. Kanske har feministgänget på twitter kommit överens om att försöka tiga ihjäl inlägget, annars brukar ju Lena anses som en person de har respekt för.

Ett exempel på folk som nämner henne men inte alls vill fatta - eller avfärdar det hela som halmgubbar. Läs hela tråden, flera skojiga exempel!

https://twitter.com/MaltePersson/sta...76822837157893

__________________
Senast redigerad av HepCat-X 2018-02-04 kl. 15:20.
Citera
2018-02-04, 15:18
  #51
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Jag hade trott att hon skulle bli tokbashad på twitter för den här texten men så här långt är do-gooder- och globalistgänget förbluffande tysta om henne (har sökt på artikelns adress i twitter några gånger) medan däremot t ex Julia Caesar är starkt positiv. Kanske har feministgänget på twitter ommit överens om att försöka tiga ihjäl inlägget, annars brukar ju Lena anses som en person de har respekt för.

Ett exempel på folk som nämner henne men inte alls vill fatta - eller avfärdar det hela som halmgubbar. Läs hela tråden, flera skojiga exempel!

https://twitter.com/MaltePersson/sta...76822837157893

Ja jävlar, vilken cringe i ordsalladsverkstan!
Komik ju!
Citera
2018-02-04, 17:22
  #52
Medlem
Lena är gäst i kvällens idévärlden och pratar om just postmodernismen
https://www.svtplay.se/video/1683265...t-upplysningen
Citera
2018-02-04, 17:59
  #53
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Lena är gäst i kvällens idévärlden och pratar om just postmodernismen
https://www.svtplay.se/video/1683265...t-upplysningen
Tack för tipset!
Jag tröttnar inte på att lyssna på henne.
Citera
2018-02-04, 19:12
  #54
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Tack för tipset!
Jag tröttnar inte på att lyssna på henne.
Jag såg henne inte darra på manschetten en sekund mot dessa två professorer, vilket får mig att bli än mer övertygad att hon är rätt ute.

När jag blir stor, ska jag bli som henne.
"det bästa argumentet mot upplysningen och förnuftet... har jag inte hört ännu..."
Citera
2018-02-05, 05:40
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jag såg henne inte darra på manschetten en sekund mot dessa två professorer, vilket får mig att bli än mer övertygad att hon är rätt ute.

När jag blir stor, ska jag bli som henne.
"det bästa argumentet mot upplysningen och förnuftet... har jag inte hört ännu..."

Såg klippet. Ufff, vilka skitnödiga 'professorer'.. Givetvis med PK-rätta namn och lätt brytning. "Maen måsta förshtå att det är mer komplext äen såå.. " Skitprogram.

Jag läste filosofi en gång i tiden och det var just sån här 'gurka-i-rumpan' attityd jag blev så trött på.
Citera
2018-02-05, 16:47
  #56
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Jag hade trott att hon skulle bli tokbashad på twitter för den här texten men så här långt är do-gooder- och globalistgänget förbluffande tysta om henne (har sökt på artikelns adress i twitter några gånger) medan däremot t ex Julia Caesar är starkt positiv. Kanske har feministgänget på twitter kommit överens om att försöka tiga ihjäl inlägget, annars brukar ju Lena anses som en person de har respekt för.

Ett exempel på folk som nämner henne men inte alls vill fatta - eller avfärdar det hela som halmgubbar. Läs hela tråden, flera skojiga exempel!

https://twitter.com/MaltePersson/sta...76822837157893

Du blev inte tokbashad, däremot blev Lena såklart totalsågad. "Dagisbarn", "joller", som ett barn som visar upp sina teckningar". Det blir inte mycket till diskussion med tanke på att hela twitter är byggt på one liners och det passar väl feminismen bäst. Man behöver aldrig förklara eller utveckla sina slagdängor.

Jag blev häpen över Lenas ärliga debattinlägg och hon har flera poänger kring varför kritiken mot nyfeminismen är så hård. Man kan inte äta kakan och behålla den, man kan inte frånsäga sig ansvar och ha frihet, man kan inte klä sig sexuellt och inte förvänta sig att alla andra utom hunken man vill ha, ska uppfatta en som sexuell varelse.

Feministhorden anklagar Lena för att vara ett dagisbarn och ironin kan inte skina igenom mer. Hennes inlägg var ett hårt slag i den feministiska dogmasjälen och den avärdas kort och gott som "struntprat". Det är inte alls så att feminister vill äta kakan och behålla den. Nähä då. Är man kvar i lönegapet och patriarkatet, så förstår jag att man inte förstå längre än den monoteistiska näsan räcker.
Citera
2018-02-07, 19:15
  #57
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe Cykelkedja
Du blev inte tokbashad, däremot blev Lena såklart totalsågad. "Dagisbarn", "joller", som ett barn som visar upp sina teckningar". Det blir inte mycket till diskussion med tanke på att hela twitter är byggt på one liners och det passar väl feminismen bäst. Man behöver aldrig förklara eller utveckla sina slagdängor.

Jag blev häpen över Lenas ärliga debattinlägg och hon har flera poänger kring varför kritiken mot nyfeminismen är så hård. Man kan inte äta kakan och behålla den, man kan inte frånsäga sig ansvar och ha frihet, man kan inte klä sig sexuellt och inte förvänta sig att alla andra utom hunken man vill ha, ska uppfatta en som sexuell varelse.

Feministhorden anklagar Lena för att vara ett dagisbarn och ironin kan inte skina igenom mer. Hennes inlägg var ett hårt slag i den feministiska dogmasjälen och den avärdas kort och gott som "struntprat". Det är inte alls så att feminister vill äta kakan och behålla den. Nähä då. Är man kvar i lönegapet och patriarkatet, så förstår jag att man inte förstå längre än den monoteistiska näsan räcker.
Haha, vilken patetisk samling kritiker det var där då
Nu har även Timbros Blanche Jarn vaknat till med den här:
https://timbro.se/smedjan/metoo-och-...sfordelningen/

Syltryggarna (svenska mediamän) är fortfarande helt tysta.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback