Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-03, 09:21
  #1
Medlem
RonHowards avatar
Hej,

Organiserad brottslighet upplever jag som eftersatt. Det är ingen kritik mot nuvarande moderatorer utan mer ett konstaterande att det förmodligen behövs mer aktiva insatser.

Det är mängder av OT och en del startade trådar som är riktigt felplacerade och har blivit rapporterade sedan länge.

Några exempel på trådar som är rapporterade sedan länge:
Citat:
(FB) Organets betydelse för kriminalitet.
(FB) http://www.startinup.de and http://www.horse-racingblog.com/

OT skulle jag också kunna ge exempel på, men det är bara att kliva in i den beryktade lågkvalitativa tråden "Fotbollsfirmor i Sverige samt info om deras aktiviteter" så hittar ni ett tiotal inlägg som torde vara OT.

Forumet har kvalitativa trådar med insatta skribenter men kvantiteten av skräppostningar gör att dessa försvinner i massan. Vill därför uppmana admin att se över möjligheten att tillsätta en moderator till som har tid och engagemang att ta sig an forumet.

Väl mött!
Citera
2018-02-03, 17:03
  #2
Moderator
Schlesiens avatar
Dina synpunkter är rimliga, kanske är alla korrekta t o m. Vi ska försöka göra vårt jobb och rensa upp. OB-trådarnas läsare får gärna fortsätta lägga Rapporter på chatt, trams och annat skräpande.
Citera
2018-02-04, 03:40
  #3
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonHoward
Hej,

Organiserad brottslighet upplever jag som eftersatt. Det är ingen kritik mot nuvarande moderatorer utan mer ett konstaterande att det förmodligen behövs mer aktiva insatser.

Det är mängder av OT och en del startade trådar som är riktigt felplacerade och har blivit rapporterade sedan länge.

Några exempel på trådar som är rapporterade sedan länge:


OT skulle jag också kunna ge exempel på, men det är bara att kliva in i den beryktade lågkvalitativa tråden "Fotbollsfirmor i Sverige samt info om deras aktiviteter" så hittar ni ett tiotal inlägg som torde vara OT.

Forumet har kvalitativa trådar med insatta skribenter men kvantiteten av skräppostningar gör att dessa försvinner i massan. Vill därför uppmana admin att se över möjligheten att tillsätta en moderator till som har tid och engagemang att ta sig an forumet.

Väl mött!

Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Dina synpunkter är rimliga, kanske är alla korrekta t o m. Vi ska försöka göra vårt jobb och rensa upp. OB-trådarnas läsare får gärna fortsätta lägga Rapporter på chatt, trams och annat skräpande.

Håller helt med "RonHoward". Och just huligantråden du nämner är verkligen en speciell "upplevelse"...

Moderatorerna gör säkert sitt bästa. Men visst skulle det bli än bättre med fler moderatorer än nu.

Två andra förslag:

* Då jag själv rapporterar inlägg känner jag i de flesta fall att det är uppenbara regelbrott, men ibland är jag lite osäker. Säkert känner andra användare på samma vis. Jag har ibland gått tillbaka till trådar där jag rapporterat inlägg för att se om dessa raderats. Oftast, men inte alltid, har mod. delat min bedömning. Nu förstår jag självklart att moderatorerna ej har möjlighet att sända pm med feedback till alla som rapporterat ett inlägg, men t.ex. en funktion där man enkelt kan se om sina rapporterade inlägg raderats eller ej, skulle absolut hjälpa mig och andra med våra bedömningar. Jag tror att fler inlägg med regelbrott då skulle rapporteras och färre som ej är regelbrott.

* För att få bort de värsta idioterna från forumet, eller få dem att skärpa sig, tror jag att det skulle hjälpa om avstägningar skulle delas ut efter förre varningar än nu. Liksom att göra avstängningarna längre än nu. På sikt skulle det också medföra mindre jobb för moderatorerna med färre idioter aktiva på forumet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback