Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-02-04, 09:39
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
I hänseendet inavel och Göteborg så kan ju Öckerö och Hönö vara intressanta att studera.
Slå upp termen Habsburghaka eller Habsburg Jaw på utrikiska.
Detsamma!

Fun fact, Juan Carlos, Spaniens före detta kung har spår av inavel i sitt utseende från långt långt tillbaka.
Citera
2018-02-04, 11:38
  #38
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tankedrottningen
Fun fact, Juan Carlos, Spaniens före detta kung har spår av inavel i sitt utseende från långt långt tillbaka.

Det säger sig självt att om kungligheter bara kan gifta sig med andra blåblodiga högdjur, ofta under förtecknen av diplomati och det bara funnits ett halvdussin att välja mellan under hundratals år så kommer alla att vara släkt med varandra till slut.


https://en.wikipedia.org/wiki/Royal_intermarriage

Kungafamiljer är lika inavlade som öbor, skillnaden är att kungafamiljerna har stamtavlor som bevisar det.

https://listverse.com/2014/11/26/10-...d-with-incest/

Är det inte dags att gå tillbaks till huvudämnet?
Citera
2018-06-01, 09:35
  #39
Medlem
Fader Jacks avatar
Stadsbor säger oftast det inte finns något att göra på landet, men sanningen är väl att det finns inte den sortens saker som stadsbor är vana med att göra på fritiden. Själv bor jag på landet och mina dagar så vill inte tiden räcka till. Här finns det allting nånting att göra tycker jag, svårt att hitta död tid. Har inte ens tid att titta på TV...

Växte upp på landet, riktigt litet ställe, några hus i skogen, 5km från närmaste butik, farmor och farfar nära som var bönder, brukade hänga med farfar då han var ute med korna på grönbete, mest mina kusiner som bodde runt mig så med dom hänge jag mest, vi brukade leka i skogen, simma i sjön. Härliga tider. Sen bodde jag 10 år i en stad i lägenhet. Sen flyttade jag igen till mindre ställe och stortrivs.
Citera
2018-06-01, 09:43
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fader Jack
Stadsbor säger oftast det inte finns något att göra på landet, men sanningen är väl att det finns inte den sortens saker som stadsbor är vana med att göra på fritiden. Själv bor jag på landet och mina dagar så vill inte tiden räcka till. Här finns det allting nånting att göra tycker jag, svårt att hitta död tid. Har inte ens tid att titta på TV...

Växte upp på landet, riktigt litet ställe, några hus i skogen, 5km från närmaste butik, farmor och farfar nära som var bönder, brukade hänga med farfar då han var ute med korna på grönbete, mest mina kusiner som bodde runt mig så med dom hänge jag mest, vi brukade leka i skogen, simma i sjön. Härliga tider. Sen bodde jag 10 år i en stad i lägenhet. Sen flyttade jag igen till mindre ställe och stortrivs.
Vad gör du om dagarna då?
Citera
2018-06-01, 09:52
  #41
Medlem
Fader Jacks avatar
Arbetar om dagarna med IT, fullt ös med barnen då det är ledigt, jobbar med trädgården, med huset, jag snickrar, svetsar, svarvar för skojs skull. Alltid händer det nånting, så det är skönt att slänga sig i hängmattan med en öl då man hinner, då vet man man har det bäst i världen.

Det användaren cem77 skrev på sida 2 känns också bekant. Blir så många saker att det är svårt att specifiera någon enskild sak. Det är bara livet liksom.
__________________
Senast redigerad av Fader Jack 2018-06-01 kl. 09:54.
Citera
2018-06-28, 22:30
  #42
Medlem
Jag har bott i en medelstor stad lite längre norrut och av olika skäl flyttat ut på vischan. Har sedan några år nu bott i en liten håla mittemellan Östervåla och Uppsala. Det är ett samhälle men samtidigt ren tragik. Det där som någon skrev att vi på landet slipper allt smuts är ren jävla lögn. Här finns det så mycket konstiga människor, luffare, skummisar att det nästan saknas ord. Och barra under åren jag levt här har det hänt helt sjuka saker i byn. Vissa saker väger upp, som billigt boende, vacker natur och de få vettiga människor som faktiskt finns som blir riktigt goda vänner. På riktigt överväger jag att flytta härifrån och uppåt mot Gävle igen.
Citera
2018-06-30, 01:27
  #43
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashigaflashback
Jag har bott i en medelstor stad lite längre norrut och av olika skäl flyttat ut på vischan. Har sedan några år nu bott i en liten håla mittemellan Östervåla och Uppsala. Det är ett samhälle men samtidigt ren tragik. Det där som någon skrev att vi på landet slipper allt smuts är ren jävla lögn. Här finns det så mycket konstiga människor, luffare, skummisar att det nästan saknas ord. Och barra under åren jag levt här har det hänt helt sjuka saker i byn. Vissa saker väger upp, som billigt boende, vacker natur och de få vettiga människor som faktiskt finns som blir riktigt goda vänner. På riktigt överväger jag att flytta härifrån och uppåt mot Gävle igen.
Grejen med landet är ju oftast att om det inte är en lite bättre förmedlad landsort så är det istället ofta en hel del trash, wt, missbruk. Inte roligt.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback