Flashback bygger pepparkakshus!
  • 3
  • 4
2018-02-03, 17:09
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Drogrehabilitering --> Psykisk hälsa
/Moderator
Citera
2018-02-04, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snivlem
Jävla skitsnack.

Jag tror inte en sek på att du är nöjd med din livvssituation. Man du är för patetisk för att ändra det så du har konstruerat dina små försvarstal... Du tror antagligen på det du säger själv....

Ynkligt o bortkastat liv.... Du pissar på de som hade gjort vad somhelst för att få samma chans som du har... Men du skiter i det.

Du har för fan gjort små hemgjorda "lär dig knarka" videos på youtube.... Vad är det för fel på dig?!?

Låter som att du har något jobbigt förflutet när det kommer till droger. Detta betyder inte att alla råkar illa ut, vissa hanterar det bättre än andra och lyckas få det till positiva effekter i livet. Är självklart medveten om att du inte håller med, det hade jag inte heller gjort om jag inte fått det bevisat för mig själv.
Citera
2018-02-04, 09:36
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tankedrottningen
Låter som att du har något jobbigt förflutet när det kommer till droger. Detta betyder inte att alla råkar illa ut, vissa hanterar det bättre än andra och lyckas få det till positiva effekter i livet. Är självklart medveten om att du inte håller med, det hade jag inte heller gjort om jag inte fått det bevisat för mig själv.

Jag skulle vilja se din reaktion om du läser dina egna inlägg här i framtiden.

Jag personligen har inte råkat illa ut för jag besitter konsekvenstänk och och har förmågan att skjuta upp belöningar. Men visst har jag tagit droger men tog mycket tidigt avstånd...

Men jag bekanta som förstört sina liv helt o hållet, två personer begick självmord, otaliga som är i behandlingssystemet sen mer än 10år flera som dött av överdoser och som gått vilse o frusit ihjäl. Allt blir skit för dom blundar med hjälp av droger för sina problem som borde lösas.. Kan säga att dom prokrastinerar och känslan som då uppstår är otrevlig och den måste dövas...
Citera
2018-02-04, 15:09
Medlem
BigFatCones avatar
Jag rekommenderar för övrigt alla att aldrig lyssna på någon som inte gör skillnad på bruk och missbruk. I alla fall i såna här frågor.
Citera
2018-02-04, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag rekommenderar för övrigt alla att aldrig lyssna på någon som inte gör skillnad på bruk och missbruk. I alla fall i såna här frågor.

Så sant så.

Även om det är många som inte fattar att det är skillnad på bruk och missbruk.
Det är ingen som fattar att jag brukar.
Det händer ibland. Men jag kallar inte folk omkring mig för alkisar för att de dricker 1-2gånger i månaden.

Ett missbruk är väl dagligt intag? Eller?
Citera
2018-02-04, 17:31
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solvind
Så sant så.

Även om det är många som inte fattar att det är skillnad på bruk och missbruk.
Det är ingen som fattar att jag brukar.
Det händer ibland. Men jag kallar inte folk omkring mig för alkisar för att de dricker 1-2gånger i månaden.

Ett missbruk är väl dagligt intag? Eller?
Om man kokar ner det så är ett missbruk när man får personliga, sociala eller arbetsrelaterade problem av sitt bruk. Om man röker tre gram gräs om dagen men går till jobbet, hänger med kompisarna och kommer ihåg att duscha, tvätta och städa mellan varven så har jag svårt att kalla det för ett missbruk. Men om man varje gång man tar en viss substans hamnar i slagsmål/sjukan/häktet, heller sitter hemma och berusar sig i sin ensamhet istället för att jobba och hänga, ja då är det ju något som inte står rätt till.

Inte heller så är ett missbruk samma sak som att man har ett beroende, eller vice versa för den delen.

Men detta är alldeles för OT för den här tråden. Anser dock att det är viktigt att påpeka det här med bruk och missbruk eftersom vi allt för länge har levt med "sanningen" att det inte finns något bruk.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in