2018-02-03, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonungHonung
Tesla Model 3 är snart här. 400k och inga bensinkostnader..

Så är det ju... Värdeminskningar på elbilar? Batteriet...hållbart? miljövänligt att tilverka? Finns alltid något att störa sig på.
Citera
2018-02-03, 18:52
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Rätt imoonerande att spara 200 000 på en årslön på drygt 400 000. Då får man ut max 300 000 vilket minus 200 är 100 eller knappt 8 500 kr i månaden att leva på. Ja, då jäklar bor man och lever billigt.

Det är ju inget som imponerar på en sund människa. Med det uttaget så gör man absolut ingenting annat förutom att jobba. Och eftersom han är medveten om att han bara kan jobba så utökar han det enda han kan med 1 dag extra. Låter elakt men det är en person som borde vidga sina vyer igår!!!! Det finns inget imponerande i det.
Citera
2018-02-03, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NonCompliance
Vilken tråkig och narrow minded människa du är. Det räcker alltså inte att du jobbar minst 8 timmar per dag... du ska jobba 1 dag till av dina 2 lediga dagar...

Du behöver VERKLIGEN tänka annorlunda.

Eller så kanske han har tänkt leva på detta vis under en begränsad tid på låt säga 10 år för att sedan gå i pension 30 år tidigare än gemene man.
Då behöver han inte jobba någonting istället och kan göra vad han vill med sin tid. Medan du fortsätter jobba 40 timmar per vecka tills du är 65 år och hälsan börjar tryta.

Tror jag hellre väljer samma väg som slemhog då.
Citera
2018-02-03, 19:02
Medlem
Citat:
Det är ju inget som imponerar på en sund människa. Med det uttaget så gör man absolut ingenting annat förutom att jobba. Och eftersom han är medveten om att han bara kan jobba så utökar han det enda han kan med 1 dag extra. Låter elakt men det är en person som borde vidga sina vyer igår!!!! Det finns inget imponerande i det.

Vad menar du med att han borde vidga sina vyer?
Citera
2018-02-03, 19:04
Citat:
Ursprungligen postat av AestheticG
Eller så kanske han har tänkt leva på detta vis under en begränsad tid på låt säga 10 år för att sedan gå i pension 30 år tidigare än gemene man.
Då behöver han inte jobba någonting istället och kan göra vad han vill med sin tid. Medan du fortsätter jobba 40 timmar per vecka tills du är 65 år och hälsan börjar tryta.

Tror jag hellre väljer samma väg som slemhog då.

Visst är det bra att till visst del planera för framtiden, men faktum kvarstår att man lever här och nu. Det finns ingen garanti för att han ens lever imorgon, därför är det helt idiotiskt att helt prioritera bort nuet för framtiden. Folk idag lägger alldeles för stor vikt vid pengar, det är helt sinnessjukt.
Citera
2018-02-03, 19:11
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salva25g
Vad menar du med att han borde vidga sina vyer?

Resa, se världen. Skaffa flickvän. Använda sina ungdoms år. Pengar hinner man spara ihop ändå, dom unga åren får man aldrig tillbaka.
Citera
2018-02-03, 19:15
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Nä du har rätt. Rätt meningslöst att spara så mycket om man ändå inte har behov av pengarna. Låter mer som nån som bor hemma alldeles för länge och sparar till bostad eller nåt. Själv spenderar jag betydligt mer och spar betydligt mindre. Man lever ju trots allt nu men man vet inte om man lever om några år.
Citera
2018-02-03, 19:23
Medlem
LittleFishs avatar
Drogpengar och bidragsbrott samt svarta stålar. Eller så leasar folk allt. Verkar inte som nån äger sina saker längre.
Citera
2018-02-03, 19:36
Medlem
Citat:
Kul! Hoppas mina biotech-aktier ror hem då så att jag kan tröttna på mina exklusiva bilar lika fort som du 😀

Jag önskar dig lycka till))) jag hoppas att du inte tröttnar lika fort som jag.
Citera
2018-02-03, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Äsch... jag köpte nyss en bil för dryga 100k som ensamstående utan nån speciellt hög lön. 500 är väl ingenting för två personer med hyfsat anständig lön.

100, 500, 1, 2, etc är irrelevant, den enda frågan är om den prospektive köparen har summan eller inte, utan lån.
Citera
2018-02-03, 19:39
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Vilken tråkig och narrow minded människa du är. Det räcker alltså inte att du jobbar minst 8 timmar per dag... du ska jobba 1 dag till av dina 2 lediga dagar...

Du behöver VERKLIGEN tänka annorlunda.

Nu svarade jag på ett inlägg och bevisar det visst år spara sig till rikedom och förmögenhet på bara 10-15 år.

Jobba varannan söndag är ingenting, finns många tjänstemän och egna företagare i 30-40 års åldern som jobbar mycket mer än så, 60-70 tim i veckan och ligger i.

Så mycket jag gått på bidrag i flera ggr och ibland i åratal, så har man plus på energikontot och en del extra skatt man behöver betala in genom jobba mera haha.
Senast redigerad av slemhog 2018-02-03 kl. 19:44.
Citera
2018-02-03, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
10 miljoner är väldigt mycket, 3 miljoner mer än vad som krävs för bli ekonomiskt oberoende med aktieutdelningar på 4% direktavkastning.

Ju mer pengar jag har fått in ju fattigare har jag känt mig, för 10 miljoner får man inte så mycket ett par hus och lite bilar sen är det inte mycket kvar. Visst man behöver inte fundera på om man skall åka till Thailand eller Florida, man kan åka till båda men har man inte 10 miljoner så är det jättemycket pengar när man väl har dem så känns det inte så mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in