Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-02, 21:03
  #1
Medlem
När man kommer med flyg till Thailand får man en blankettliknande grej man ska fylla i. Typ vem man är, anledning till vistelsen o.s.v.

Man fyller t.ex i hur länge man tänkte stanna i Thailand.

Men när passkontrollanten stämplar passet, så står det typ datumet, räknat 30 dagar från ankomstdatumet.

Vad skulle hända om man t.ex fyllde i att man tänkte stanna i 14 dagar, men lämnar landet typ 27 dagar efter ankomsten? Man är fortfarande inom dessa 30 dagar . Kontrollerar dom det du fyllde i ?

Skillnad ju om man lämnar Thailand typ mer än 30 dagar efter ankomsten om man inte skaffat visum ;p
__________________
Senast redigerad av tony0682 2018-02-02 kl. 21:08.
Citera
2018-02-02, 21:21
  #2
Medlem
Jiddra INTE!!! med den thailändska passpolisen...
Citera
2018-02-02, 22:20
  #3
Medlem
Alla får väl samma 30 dagars turistvisum oavsett?
Jag tappade bort min lapp innan jag lämnade Thailand btw (visste inte att den var viktigt...) Fyllde bara i en ny på flygplatsen vid avresa... och då har de ju inte koll på din ursprungshemresa, bara att du inte överskridit 30 dagar.
Citera
2018-02-02, 23:06
  #4
Medlem
tänker du / planerar du att kanske stanna längre, besök ambassaden och be om att få 60 dagar, känner du någon på ambassaden går det att få ett år eller tre...
Citera
2018-02-03, 03:19
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheef
tänker du / planerar du att kanske stanna längre, besök ambassaden och be om att få 60 dagar, känner du någon på ambassaden går det att få ett år eller tre...

Aaaaa precis, brukar tjena lite extra med ambassad personalen och få 2 års TR åt gången
Citera
2018-02-03, 11:15
  #6
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashcash
Aaaaa precis, brukar tjena lite extra med ambassad personalen och få 2 års TR åt gången

Så du får ett turistvisum som varar i två år?
Citera
2018-02-03, 19:25
  #7
Medlem
Frågan som följer är.
Kommer jag att få resa in i Thailand utan visum om jag bara ska stanna 24 dagar?
Kommer ihåg att någon förut menade på att det blivit hårdare regler och att man inte fick resa in i Thailand utan visum efter ett visst antal resor under en period?
(Frågar åt en kompis)
Citera
2018-02-04, 13:28
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Så du får ett turistvisum som varar i två år?

Det var en hel del ironi i mitt inlägg....
Citera
2018-02-05, 23:04
  #9
Medlem
Bbobis avatar
Kan kasta bort ditt departure-card och ta ett nytt när du lämnar landet.

Vet inte om dom bryr sig om att du fyllt i det till att börja med. Men det är säkert till din fördel att kunnat förmedla hur du kommer lämna landet om dom skulle ha nån misstanke.
Citera
2018-02-07, 06:28
  #10
Medlem
Fyller man verkligen i datum när man ska lämna landet?
Har jag inget minne av och har ändå varit där 3ggr senaste 2 åren.
Man fyller väl i flight nummer man har för sin bokade hemresa hemresa?
Är 'ändå inget att oroa sej för, du har ju 30 dagar i vilket fall.
Citera
2018-02-07, 16:58
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utterkofta
Fyller man verkligen i datum när man ska lämna landet?
Har jag inget minne av och har ändå varit där 3ggr senaste 2 åren.
Man fyller väl i flight nummer man har för sin bokade hemresa hemresa?
Är 'ändå inget att oroa sej för, du har ju 30 dagar i vilket fall.
Stämmer! Jag blir alltid lika förvånad. Vad ska dom med flightnummer? men inget datum...
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2914054

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback