Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-02, 20:25
  #1
Medlem
Psyko-Kodiaks avatar
Vad finns det för tecken på att ens frekvens/intuition har uppgraderats och ens medvetenhet ökat?
Citera
2018-02-02, 21:01
  #2
Medlem
Sense-lap, dvs att hörsel, syn, känsel, smak, och lukt blöder över. Är ett av de tidigaste tecknen.
Så det började för egen del.
Citera
2018-02-02, 21:32
  #3
Medlem
Kan man nå dimensionerna 1-5 utan att meditera?
Citera
2018-02-03, 13:39
  #4
Medlem
Shadowhunters avatar
Är det inte så att framgent är det meningen att vi ska flytta vårt medvetande från sinnet till hjärtat... för att aktivt kunna följa med Moderjord i sin frekvenshöjning - uppstigningen? Rätta mig om jag har fel.
Från hjärtat kan vi på ett mer harmoniskt sätt skapa liv och framtid med sinnesro, glädje och framgång.
Citera
2018-02-03, 13:51
  #5
Medlem
Shadowhunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lastmaskin
Kan man nå dimensionerna 1-5 utan att meditera?

Ja, absolut... beroende på vad du menar men meditation? Västerländsk? Österländsk?

Som det sett ut fram tills nu har många högfrekventa varit knutna till, eller råkat ut för diverse lågfrekventa personer och fallit offer för deras handlingar. Vi har även brottats med våra egna skuggsidor. Allt detta har drivit fram ljuset/styrkan/kärlek/inner glow i oss, där växande skett i lidande, i dynamiken, (eller snarare dramatiken) mellan motsatserna.

NU ÄR FÖRÄNDRINGENS TIDER! ..... paradigmskifte.

Växande kommer ske genom utmaningar i KÄRLEK och SPIRITUALITET med olika kombinationer av segervisshet och ökandet om kunskap om sin person och själ... där det även kommer finnas utrymme för individuell styrka ! Nu dras Lika till Lika för att matcha varandras vibration.

Detsamma gäller dock för de som väljer att fortsätta i gamla invanda spår. Den stora skillnaden är att bråkmakarna nu får bråka med varandra istället. Denna process sker successivt och i detta Nu.

På samma gång är det bra att vara medveten om att samtidigt som vi drar till oss personer och händelser, genom att fokusera på det vi vill skapa, så rensar vi ut gamla energier ur våra system.

Detta innebär att vi kan ställas inför situationer som kanske inte känns så önskvärda. Plötsligt kan gamla smärtor, känslor, beroenden och beteendemönster dyka upp och förvåna med sin närvaro. Detta är helt i sin ordning. Var stilla och låt det ske, låt känslorna ebba ut. Det gamla är här vid ytan, för att det ska ut ur kroppen. Det kan liknas vid: en hårddisk som rensas för att skapa utrymme - mer Megabyte!
__________________
Senast redigerad av Shadowhunter 2018-02-03 kl. 14:06.
Citera
2018-02-03, 14:20
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shadowhunter
Ja, absolut... beroende på vad du menar men meditation? Västerländsk? Österländsk?

Som det sett ut fram tills nu har många högfrekventa varit knutna till, eller råkat ut för diverse lågfrekventa personer och fallit offer för deras handlingar. Vi har även brottats med våra egna skuggsidor. Allt detta har drivit fram ljuset/styrkan/kärlek/inner glow i oss, där växande skett i lidande, i dynamiken, (eller snarare dramatiken) mellan motsatserna.

NU ÄR FÖRÄNDRINGENS TIDER! ..... paradigmskifte.

Växande kommer ske genom utmaningar i KÄRLEK och SPIRITUALITET med olika kombinationer av segervisshet och ökandet om kunskap om sin person och själ... där det även kommer finnas utrymme för individuell styrka ! Nu dras Lika till Lika för att matcha varandras vibration.

Detsamma gäller dock för de som väljer att fortsätta i gamla invanda spår. Den stora skillnaden är att bråkmakarna nu får bråka med varandra istället. Denna process sker successivt och i detta Nu.

På samma gång är det bra att vara medveten om att samtidigt som vi drar till oss personer och händelser, genom att fokusera på det vi vill skapa, så rensar vi ut gamla energier ur våra system.

Detta innebär att vi kan ställas inför situationer som kanske inte känns så önskvärda. Plötsligt kan gamla smärtor, känslor, beroenden och beteendemönster dyka upp och förvåna med sin närvaro. Detta är helt i sin ordning. Var stilla och låt det ske, låt känslorna ebba ut. Det gamla är här vid ytan, för att det ska ut ur kroppen. Det kan liknas vid: en hårddisk som rensas för att skapa utrymme - mer Megabyte!


Vet inte vad jag menar med meditation, läste om dom 5 dimensionerna och kände att det verkar väldigt intressant.
Stod mycket om meditation så funderade lite över om det va möjligt att nå alla steg utan det.
Tack för ditt svar, ska läsa mer om detta.
Citera
2018-03-15, 15:48
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lastmaskin
Kan man nå dimensionerna 1-5 utan att meditera?

Du lever redan i den tredje dimensionen/densiteten. Där är ditt psyke förankrat. De lägre dimensionerna är forntida nivåer som människan lämnat bakom sig.

Alla dimensioner är här och nu, de kan endast existera tillsammans. Att vi lever i den tredje syftar mer på att vi fokuserar mest här.
De högre dimensionerna har vi inte lärt oss att förstå ännu. Det är för avancerat för våra förstånd, men vissa av oss börjar se skymten här och där.

Den fjärde dimensionen sägs vara så full av onda ting att vi inte kan förankra oss där eller ens resa genom den till den femte. Det är därför vi har så svårt att ta oss vidare, vi måste skippa direkt till den femte.

Meditation är ingen nödvändighet. Det hjälper däremot väldigt mycket. Se det som träning. Om man lyfter skrot varje dag blir man starkare, man har mer kraft att använda till saker och ting. Men om man bara använder musklerna på gymmet så har man inte mycket för det. Finns många stora, starka människor som aldrig rört en skivstång i sitt liv.

Samma sak gäller meditation. Man tränar psyket och sen använder man det i sitt liv. Finns många som mediterar bort sitt liv utan mening. Finns även många som når väldigt långt med psyket utan att meditera alls.
Det hjälper dock, som sagt, väldigt mycket att meditera. Med livet i allmänhet.
Citera
2018-03-15, 16:08
  #8
Medlem
Det finns många tecken på att man börjat röra dig uppåt. Det är ingen plötslig helomvändning, man är inte plötsligt "uppgraderad," man växer med tiden.

De tecken jag själv märkt av är:

1. Synkroniciteter
En synkronicitet är när verkligheten tycks synkroniseras på ett onaturligt vis. T.ex. att du läser en mening i en bok och hör random person på stan säga exakt samma mening samtidigt. Eller att du tänker något, och någon annan säger det på samma gång.

2. Bader-Meinhof-fenomen
De påminner om synkroniciteter, men händer senare. Ett exempel på det här fenomenet är när du upptäcker något du aldrig hört talas om, och sen är det helt plötsligt överallt och verkar ha varit det jämt. Ett annat är när du plötsligt börjar tänka på en person du inte hört av på 10 år, och nästa dag ringer samma person dig.

3. Synestesi
När sinnena kortsluter så att man exempelvis kan smaka på musik eller höra lukten av hundskit. Det kan ta flera andra former, t.ex. att ord och namn har olika färger.

4. Mörk närvaro
När det känns som att en demon eller något liknande följer en. Som att man har en illvillig följeslagare eller fripassagerare. Jag får sjuka humörsvängningar, besatthet, insomnia, rubbade tankar och liknande.
Skillnaden när det är en 5d-upplevelse är att det finns en otrolig självdistans. Jag ser det hela ovanifrån, och det påverkar mig inte. När man är lägre känns allt det mörka som något inombords, eller som en själv, från 5d-perspektivet händer det på andra sidan av ett glasgolv så att säga.

5. Behörighet och samhörighet
Det här är det främsta och mest intensiva tecknet i min mening. Man möter folk som man på något vis redan känner, fast man aldrig setts förut. Man känner en otrolig dragning mot dessa individer, och en djup samvaro.
Jag träffade min fru pga det. Vi möttes på ett forum på nätet, och bara visste att vi måste mötas. Vi kastade våra liv åt sidan och bestämde oss för att mötas utomlands och flytta ihop. Sjukt, men det funkade.
Vi träffade våra närmaste vänner på samma vis. Även fast vi bara umgås med de flesta av dem nån gång per år eller så, så känns det som vi alltid känt varandra och alltid är nära.
Alla dessa personer är otroligt talangfulla och speciella individer med otrolig potential.
Citera
2018-03-27, 22:03
  #9
Medlem
Mandateofheavens avatar
Alltså... mitt bästa tips är att ta hjälp från gudar, det är det jag förstår i alla fall.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback