Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-03-09, 13:38
  #37
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunWukong
Tänker mig spontant att Korvhuset i Malmö/Lund uppfyller dessa krav.

Verkar vara ett toppenställe! Måste testas när jag styr kosan mot sydligare breddgrader. Tack för tipset!
Citera
2018-08-15, 23:49
  #38
Medlem
JerryCottons avatar
Då har jag hunnit testa några ställen som finns i tråden. Först ut var Korvhuset i Malmö, Västra Kanalgatan 1.

Där inmundigade jag en mosbricka bestående av en wienerkorv och en husets med mos och räksallad. Till detta dracks Pucko. Wienerkorven var precis som den ska vara, relativt slät korvmassa, en fin liten eftersmak av peppar. Husets hade ett litet sting av cayenne och en doft av vitlök. Moset var fint och fluffigt, kunde kanske ha haft lite mer smak. Deras egna senap var god men ganska lös i konsistensen. Den hemlagade räksalladen var toppen! Trevligt att de har en korvbutik med bra utbud.

Trevlig personal, mycket stort utbud, rimliga priser. 4,5 mosbrickor av 5.

Nästa ställe som testades var legendariska Lasse på Heden.

Beställningen bestod av frankfurter med mos och räksallad samt en Pucko.
Mycket bra mos, fint kryddat. Gött mos helt enkelt! Korven, som var ganska salt, drar ner betyget. Även minus på senapsutbudet. Räksalladen var ok men inte mer än så.

Hamburgarna verkar ta fokusen från korven, överreklamerat ställe. 3 mosbrickor av 5.

Fler recensioner följer...
__________________
Senast redigerad av JerryCotton 2018-08-16 kl. 00:07.
Citera
2023-08-09, 00:06
  #39
Medlem
Bertil85s avatar
Kommer det några fler recensioner? Jerry.

Vilken bensinmack har bäst mosbricka?
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback