Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-02-06, 13:57
  #25
Medlem
RorschachWolffgangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daudodidi
Du var då bra naiv!

Hur tror du att det går till? Tror du att hackaren skickar ett mail med en Flashfil?

De flesta baciller sprids ju genom mejl! Det är ju därför högst troligt att hackaren skickar en infekterad flash-fil till mig, precis som du antyder.
Citera
2018-02-06, 20:05
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RorschachWolffgang
De flesta baciller sprids ju genom mejl! Det är ju därför högst troligt att hackaren skickar en infekterad flash-fil till mig, precis som du antyder.
Sprids? Detta är inget virus. Detta är ett säkerhetshål i ett program som redan behöver vara installerat hos offret.

Attacken skulle givetvis ske när offret besöker en sida. Därför är det mycket naivt att tro att endast högt uppsatta skulle drabbas. Förmodligen är det till och med tvärtom, att icke högt uppsatta är utsatta för en större risk då deras vanor i större grad nog avviker från gemene man
Citera
2018-02-06, 20:09
  #27
Avstängd
Melange5738s avatar
SVT borde ha stryk som fortfarande kör med Flash.
Citera
2018-02-06, 21:23
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
SVT borde ha stryk som fortfarande kör med Flash.
Var gör de det?
Citera
2018-02-07, 08:28
  #29
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daudodidi
Var gör de det?

Svtplay.
Citera
2018-02-07, 08:32
  #30
Avstängd
Arbetsskyggs avatar
Halvt OT, men jag har fått för mig att det ålderdomliga och klumpiga Flash är på väg bort. Stämmer detta, ni som vet? Under många år var ju Flash tyvärr i stort sett helt omöjligt att slippa men på bara de senaste två åren har jag märkt en tillbakagång.
Citera
2018-02-07, 12:02
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Svtplay.
Visste jag inte. Det fungerar i alla fall utmärkt även utan Flash
Citera
2018-02-07, 12:02
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Halvt OT, men jag har fått för mig att det ålderdomliga och klumpiga Flash är på väg bort. Stämmer detta, ni som vet? Under många år var ju Flash tyvärr i stort sett helt omöjligt att slippa men på bara de senaste två åren har jag märkt en tillbakagång.
Adobe ska lägga ner det, ja
Citera
2018-02-07, 19:09
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Svtplay.
Ursäkta med det gör de väl inte alls... Har du testat med en uppdaterad webbläsare som klarar HTML5? Svtplay använder just HTML5 som default.

Källa:
https://kontakt.svt.se/guide/videosp...egory=svt-play
Citera
2018-02-07, 19:56
  #34
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoHacks
Ursäkta med det gör de väl inte alls... Har du testat med en uppdaterad webbläsare som klarar HTML5? Svtplay använder just HTML5 som default.

Källa:
https://kontakt.svt.se/guide/videosp...egory=svt-play

Måste vara en väldigt ny grej isf, de körde garanterat Flash för någon månad sen.
Citera
2018-02-10, 11:55
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
Hur pass orolig ska man vara över detta hot? Själv rätt så okunnig om IT!

https://www.expressen.se/nyheter/cer...-flash-player/


https://www.sydsvenskan.se/2018-02-0...e-flash-player


Kan man t.ex streama på som vanligt?

Inga streamingtjänster jag känner till kräver mig veterligen Flash.

Problemet är inte heller sidor som legitimt använder Flash, utan sådana som innehåller tex tredje parts reklambanners och då kan infekteras, exploitkits osv.
Citera
2018-02-26, 19:52
  #36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Flash är dött. Avinstallera. Se inte tillbaka.
Jag har alltid varit misstänksam om Adobe-programs. Jag tror alltid att de har lite virus. Jag tycker också detsamma om Winrar.
Finns det något positivt med att använda Adobe Flash Player?
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback