Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-05, 15:24
  #13
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lagerhyllan
Detta hitta jag efter en googling. Vad blir kilorpiset? https://www.torebrings.se/produkt/ke...cloetta/172756

Pris dividerat med vikt. 249:60 kronor/ (120x13g). Det får du räkna ut själv.
Styckepriset står där redan: https://www.torebrings.se/produkt/ke...cloetta/172756
Citera
2018-02-06, 02:56
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lagerhyllan
Har upptäckt en väldigt märklig sak.

Varje gång de rear ut lösviktsgodis så är ALLTID mini kexchokladen som säljs, slut. VARFÖR sånt jävla intresse av just den vid rea? Kvittar i vilken butik eller stad jag befinner mig i så är ALLTID mini kexchokladen slut när lösviktet är nedsatt.

VARFÖR?

Den är ju jättegod.
Citera
2018-02-07, 00:11
  #15
Medlem
lagerhyllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cowboyhatten
Den är ju jättegod.
Det håller jag med om men inte fan är de de enda som är gott i lösviktsgodiset? Likadant fenomen nu........Var inne i två oberoende livsmedelsbutiker med bra pris på lösvikt. Tro fan att kexchoklad mini var TOTALT slut i båda.
Citera
2018-02-12, 01:02
  #16
Medlem
TJudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Exakt så. Min lokala livsmedelsaffär har "alltid" Dime (Dajm) och mini-Kexchoklad i lösviktsform. Godiset kostar 8:90:-/hg normalt sett. Vid påsk kör de drive på billigt påskgodis, typ 2:90/3:90 per hekto. Såg på kvällen (affären stänger kl 22, var typ sista kunden) att byttorna med Dime och Kex-choklad tömdes av personalen i kundkorgar. Följande dag, då reapriset började, fanns inte dessa sorter. När påsken var över, var de tillbaka på butiksgolvet...

Är dock ingen gottegris, men skulle köpa till ungarna. De blir glada för allt med socker i...

Dom gömmer alltså godbitarna..
Citera
2018-02-12, 01:04
  #17
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TJudge
Dom gömmer alltså godbitarna..

Ja, vad jag har sett. Antingen på chefens order, eller för att göra ett kap själva.
Citera
2018-03-07, 21:15
  #18
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lagerhyllan
Har upptäckt en väldigt märklig sak.

Varje gång de rear ut lösviktsgodis så är ALLTID mini kexchokladen som säljs, slut. VARFÖR sånt jävla intresse av just den vid rea? Kvittar i vilken butik eller stad jag befinner mig i så är ALLTID mini kexchokladen slut när lösviktet är nedsatt.

VARFÖR?

Oftast blattar som köper dom, dessutom kitcat och liknande för att sälja vidare i släktingars kiosker.

Dumle är det godiset de går back på även när de tar 8.95 per hg
Citera
2018-04-26, 16:00
  #19
Medlem
lagerhyllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Oftast blattar som köper dom, dessutom kitcat och liknande för att sälja vidare i släktingars kiosker.

Dumle är det godiset de går back på även när de tar 8.95 per hg
Vad är syftet att sälja något man går back på?
Citera
2018-04-26, 16:06
  #20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av lagerhyllan
Vad är syftet att sälja något man går back på?

Dom får in kunder i butiken som förhoppningsvis köper andra varor.

Ungefär som att bara sälja cigg. Det skulle ingen göra. Men genom att erbjuda försäljning av cigg, så får dom chansen att sälja andra varor.
Citera
2018-05-20, 05:49
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lagerhyllan
Har upptäckt en väldigt märklig sak.

Varje gång de rear ut lösviktsgodis så är ALLTID mini kexchokladen som säljs, slut. VARFÖR sånt jävla intresse av just den vid rea? Kvittar i vilken butik eller stad jag befinner mig i så är ALLTID mini kexchokladen slut när lösviktet är nedsatt.

VARFÖR?

För att den är svinadyr å köpa in.
Småbutiker betalar runt 8-9 spänn hekto å köpa in dom där .E nån dum å säljer för förlustpris så köps dom självklart upp snabbt.

Jag är förvånad att de alltid säljs gratis på kampanjer.

23år sen ungefär sålde stockholms billigaste matbutik dumle för 10spänn hekto.
Idag är det sinnessjukt billigt att köpa dumle för 8 spänn hekto då det borde kosta 15spänn hekto med löneförhöjningarna och kostnadsökningar.

I andra länder kostar dumle,geisha osv 15spänn hekto.
I italien så kostar sånt där billigt godis(som inte är så gott) 15 spänn hekto i lösgodis och i många andra länder.
Citera
2018-06-04, 12:24
  #22
Medlem
BluePrinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenkolrot
Kanske för att folk med kiosk/tobaksaffär köper alla och sen säljer dom för 2kr styck....

Tror du är nära sanningen där.. samma när willys har superbra pris på tvål e.dyl, då kommer lokala handlargubben och länsar lol
Citera
2018-06-19, 19:26
  #23
Medlem
lagerhyllans avatar
Nu är vi där igen, ÖB säljer lösviktsgodis för 39 kr idag för att Sverige vann igår. ALLT fanns kvar förutom KEXCHOKLAD.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback