Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-02, 15:33
  #13
Medlem
Slottsherres avatar
Har adblock i huvudet - det räcker.
Citera
2018-02-02, 16:47
  #14
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Nej. Läser inte bland annat Aftonbladet längre.

Samma här. Kan surfa in där och läsa på löpet och sedan klicka mig vidare till en artikel för att mötas av den där störiga uppmaningen. Struntar då att läsa och om det är intressant söker mig fram till Google om ämnet istället eller Expressen (för de skriver ju i stort sagt om saker dagligen).

Skulle vara intressant med stat om detta verkligen sidor som Aftonbladet eller om det är så att folk väljer andra sidor istället.
Citera
2018-02-02, 16:52
  #15
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaysapphire
Vi ser att du använder en annonsblockerare

Ja det gör jag - och ni kan glömma att jag kommer inaktivera den för att besöka er skitsida!


I dag när jag försökte komma in på SvD.se möttes jag av uppmaningen att stötta deras journalistik genom att stänga av min Adblocker. SvD tycker jag visserligen är en ganska så hyfsad tidning, att mötas av samma sorts text när man surfar in på Aftonbladet är bara komiskt. Inte minst för att det vore synd att kalla vad som finns där för journalistik, men även för att deras hemsida är någonting av det vidrigaste som någonsin skapats - och att besöka sidan utan Adblocker är närmast tortyr, där man får vara glad om man inte får ett epileptiskt anfall av all reklam.

Kort sagt, jag har aldrig brytt mig om att gå in på Aftonbladet efter att de började med det här, nu lär jag inte besöka SvD igen heller.,

Hur reagerar ni när ni surfar in på en hemsida och möts av en ruta där ni uppmanas att stänga av eran Adblocker? Inaktiverar ni den för att kunna använda sidan, eller stänger ni kanske bara ner rutan igen som jag? Något annat alternativ måhända?

Nä, här stängs ingen AD-block av för nyhetsmedia. Har faktiskt inaktiverat AD block för Flashback. Men det tycker jag är en annan sak. Dessutom får man inga äckliga pop-up annonser här.

Jag blev riktigt förbannad när jag gick in på GP häromdagen. Frugan tecknade ett premiumabonnemang, dock är det en "prova på" månad för en krona. Fast även om man är abonnent och inloggad så får man uppmaning om att stänga av AD block. Någon som tror att vi kommer fortsätta abonnera på GP?
Citera
2018-02-02, 16:54
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaysapphire
Vi ser att du använder en annonsblockerare

Ja det gör jag - och ni kan glömma att jag kommer inaktivera den för att besöka er skitsida!


I dag när jag försökte komma in på SvD.se möttes jag av uppmaningen att stötta deras journalistik genom att stänga av min Adblocker. SvD tycker jag visserligen är en ganska så hyfsad tidning, att mötas av samma sorts text när man surfar in på Aftonbladet är bara komiskt. Inte minst för att det vore synd att kalla vad som finns där för journalistik, men även för att deras hemsida är någonting av det vidrigaste som någonsin skapats - och att besöka sidan utan Adblocker är närmast tortyr, där man får vara glad om man inte får ett epileptiskt anfall av all reklam.

Kort sagt, jag har aldrig brytt mig om att gå in på Aftonbladet efter att de började med det här, nu lär jag inte besöka SvD igen heller.


Hur reagerar ni när ni surfar in på en hemsida och möts av en ruta där ni uppmanas att stänga av eran Adblocker? Inaktiverar ni den för att kunna använda sidan, eller stänger ni kanske bara ner rutan igen som jag? Något annat alternativ måhända?

legacy media anser att de ska ta reda på vem du är och att kunna tjäna pengar genom att strö annonser runt dig. kanske dags att leta rätt på andra källor.
Citera
2018-02-02, 16:56
  #17
Medlem
Banangurkazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Är väl ingen vettig människa som använder facebook längre ? Sociala medier är rena skiten och något för omogna tonåringar och gamla PK kärringar.

Finns så mycket som är gratis och som har kvalitet.. Sponsrar hellre sidor där man donerar helt frivilligt.
Även om man inte donerar så får man fullt utbud iallafall
Tror du misstar dig lite om du tror facebook är för tonåringar, det är ett extremt hård media. Så fort tex du söker ett jobb kollar bums din eventuella dina facebook, har du tex massa festbilder kan du du inte gå vidare i sökningen.
Citera
2018-02-03, 09:22
  #18
Medlem
Bombaysapphires avatar
Nu verkar det som att mycket fokus hamnade på just Aftonbladet, men det är inte just de sidorna jag gav som exempel som jag vill diskutera, utan fenomenet i helhet.

Vad krävs det för att du ska stänga av annonsblockeraren och utsätta dig för en tsunami av blinkande rutor och hetsiga ljud med oklar källa?

Det är ganska sällan jag gör det alls - och om jag faktiskt gör det så är det för att jag är ute efter någonting specifikt på någon slumpmässig sida jag funnit via google, som jag sannolikt inte kommer besöka igen.
Citera
2018-02-03, 09:39
  #19
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaysapphire
Nu verkar det som att mycket fokus hamnade på just Aftonbladet, men det är inte just de sidorna jag gav som exempel som jag vill diskutera, utan fenomenet i helhet.

Vad krävs det för att du ska stänga av annonsblockeraren och utsätta dig för en tsunami av blinkande rutor och hetsiga ljud med oklar källa?

Det är ganska sällan jag gör det alls - och om jag faktiskt gör det så är det för att jag är ute efter någonting specifikt på någon slumpmässig sida jag funnit via google, som jag sannolikt inte kommer besöka igen.
Det finns en del sidor jag stänger av adblock för att gynna dem. Jag laddar om sidan för att se vad för annonser som kommer upp. Är det inom rimliga gränser så låter jag adblocken vara av. Flashback är en utav dem.

Att inte stänga av adblock och därmed gynna sidan är snålt och kortsiktigt tänkt. Att se några banners från en spelsajt och google annonser dör man inte av och ett bra sätt att låta sidan leva vidare.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback