Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-02, 01:14
  #1
Medlem
Hej jag undrar om det finns några föredetta opium missbrukare/brukare på Flashback som har någon känning eller kunskap om bieffekter. Gärna seriösa svar. Det är nämligen så att jag har brukat Heroin kanske fem gånger av typen Smack. Jag gick på mediciner samtidigt som det som theralen och rispedal gör det fortfarande. Jag har slutat med den drogen och inte tagit någon annan drog. Det var förra hösten jag gjorde det. Men undrar om hälsan kan ha tagit skada. Jag har sår på fötterna och ibland vid munnen samt somnar benen ibland. Eller kan det vara något annat som gör så att jag får sår. Jag är inte rädd eller orolig. För det.
Citera
2018-02-02, 01:15
  #2
Medlem
Isåfall vad kan jag göra åt det, ska jag motionera mer och äta mera nyttig mat så att den typen av gift försvinner. Eller är det kört?
Citera
2018-02-02, 20:26
  #3
Medlem
FETochFULs avatar
Jag har bara hört positiva grejer om opium från vallmo.
Citera
2018-02-10, 08:11
  #4
Medlem
Jag har brukar opium varje dag och har så gjort i fyra år och fem månader nu.. Jag har inga sådana problem alls. Men det är stor skillnad på opium och heroin. Opium (i sin vanliga form och i form av extrakt från vallmo eller avkok på vallmo) har ju använts i tusentals år och det kan man verkligen förstå när man har använt vallmo och opium så länge som jag själv gjort (Många år). För man slås hela tiden av effektiviteten i vallmon, hur lätt man gör extrakt eller hur enkelt och snabbt man gör ett potent avkok.

Jag har inte känt några sådana bieffekter som du pratar om alls. Enda jag haft problem med är urin-retention (svårt o pissa, löste sig genom att jag sitter ner istället för står upp), förstoppning och sen beroende-problematiken såklart.

Opium i sig själv innehåller naturliga opiater som är väldigt lika våra kroppsegna endorfiner (smärt-regulatorer kan man säga) och är i sig inte speciellt skadliga för något organ (mig veterligen). Det är inte mycket skadligt i alla fall, det är jag säker på.

Men det du använt är ju något som man framställt från morfin på kemisk väg och då kan man aldrig vara helt hundra på vad för något man får i sig, så är det ju.. Jag säger inte att något är bättre än det andra men det är stor skillnad..

Jag känner även några heroinister och känner inte igen de symtom du pratar om. Sår runt munnen och fötterna kan ju vara vanliga bakterier som beror på dåligt immunförsvar. Att benen somnar ibland är inte helt ovanligt det heller om man sitter fel tex, kanske kommer åt en nerv och sen har man ingen känsel alls i benen.

Motion och bra mat är aldrig fel och kan säkert hjälpa. Om inte problemen försvinner så kan du söka och få antibiotika eller någon salva så att såren läker.

Jag tror inte dina problem beror på heroinet faktiskt. Jag tror det har med något annat att göra och du behöver inte vara rädd, sök vård om det inte går över men berätta inte om heroinet för då blir du stämplad och får förmodligen sämre vård än annars.

Hoppas du blir bättre snart..
Mvh
__________________
Senast redigerad av ganjalover2047 2018-02-10 kl. 08:26.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback