Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-02, 13:18
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Saken med panikattacker, det är att dessa skriver över sunt förnuft.
Enda är väl om någon kan prata tillbaka en, men själv är det helt omöjligt utan en hel del träning.

Även när det skett nån gång, så tar ditt psyke dig till panikattacken och inte cannabisen.
Även om den kan gjort det första gången.
Super silver haze är en rätt TCH rik strain, men svårt och hitta CBD, är den låg så är detta det troliga problemet för dig.
Skunk är en genetik i den, och den helt saknar CBD har jag för mig(eller extremt lite), det är mindre bra för panikattacker.

Hur ska du komma ur detta, ja, blanda in CBD i ditt stash, ge bort eller släng.
Och skaffa en mer CBD rik strain, alternativ skippa LSD ett tag och bli van med att röka cannabis.
Det borde räcka med typ 10ggr, och sen testa väldigt lite med LSD.

Du har inte andra efterföljande problem med detta?

Tack för svaret!

Har misstänkt att det är CBD det rör sig om, då det verkar som att denna substans motverkar ångest och panik, medans det är tvärt om med thc. Kanske kan vara värt att köpa på sig lite cbd olja, då jag förstått att detta skall vara lagligt i sverige och enkelt att få tag på? Går det verkligen att blanda detta rätt ner i rökat med god effekt? Varför hör man inte om detta mer i så fall?

I vilket fall som helst så lägger jag nog gräset på hyllan ett tag och håller mig till enbart LSD, kan nog ligga mycket i det du säger att kroppen associerar rökat med en panikattack och behöver tid att läka.

Edit: Såg att jag missat svara på din fråga om efterföljande problem. Nej, tack och lov är detta inget som påverkat mig i det nyktra livet!

Citat:
Ursprungligen postat av lespaul80
Du är en ung idiot som måste växa upp och lära dig hantera saker. Simple as that.

Bland stark psykadelika med något som förstärker dina känslor är korkat. Att du klarat dig innan är för att du haft skitgrejor och nu fått bra kvalitet.

Åk till exempelvis Frankrike och säg att du mixar röka med lsd/svamp så kommer de skratta arslet av dig åt din idioti. Allmänt känt att det är väldigt dåliga kombinationer.

Har själv gjort detta 1 gång och kommer aldrig göra om det. Lärde mig min läxa. Men var inte tvungen att gå till ett forum för att förstå det var en dålig idé.

Du borde inte heller behöva komma hit för att förstå detta.

Uppenbart att du försöker projicera ditt eget mående på andra genom att skriva på det sättet. Tror du haft större lycka om du gjort detta mindre tydligt

Söker du runt lite så skall du snart inse att det är en synnerligen vanlig kombination och uppskattad av många, även om den är känd att förstärka det psykedeliska tillståndet rejält. Att jag skulle haft skitgrejer tidigare stämmer helt enkelt inte. Strainen jag rökte för ett år sedan var minst lika potent som den jag röker nu och inhandlad av samma kran, enda skilladen ligger i effekterna jag beskrev i OP.

Citat:
Ursprungligen postat av Anonympundare
Tror absolut det beror på att det är en sativa dominerad sort tyvärr. SSH är väldigt stark sativa som drar igång hjärnan sm bara den. Jag har också upplevt liknande attacker efter rökt sativa när ag trippat. sjukt obehagligt.

Håller med. Jag var helt övertygad om att jag satt min sista potatis på denna jord, trots att jag under flera år vetat om att varken cannabis, lsd, eller en kombination av de två kan orsaka någon större skada fysiskt.
__________________
Senast redigerad av nollietreflip 2018-02-02 kl. 13:26.
Citera
2018-02-02, 13:23
  #14
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollietreflip
Tack för svaret!

Har misstänkt att det är CBD det rör sig om, då det verkar som att denna substans motverkar ångest och panik, medans det är tvärt om med thc. Kanske kan vara värt att köpa på sig lite cbd olja, då jag förstått att detta skall vara lagligt i sverige och enkelt att få tag på? Går det verkligen att blanda detta rätt ner i rökat med god effekt? Varför hör man inte om detta mer i så fall?

I vilket fall som helst så lägger jag nog gräset på hyllan ett tag och håller mig till enbart LSD, kan nog ligga mycket i det du säger att kroppen associerar rökat med en panikattack och behöver tid att läka.



Uppenbart att du försöker projicera ditt eget mående på andra genom att skriva på det sättet. Tror du haft större lycka om du gjort detta mindre tydligt

Söker du runt lite så skall du snart inse att det är en synnerligen vanlig kombination och uppskattad av många, även om den är känd att förstärka det psykedeliska tillståndet rejält. Att jag skulle haft skitgrejer tidigare stämmer helt enkelt inte. Strainen jag rökte för ett år sedan var minst lika potent som den jag röker nu och inhandlad av samma kran, enda skilladen ligger i effekterna jag beskrev i OP.



Håller med. Jag var helt övertygad om att jag satt min sista potatis på denna jord, trots att jag under flera år vetat om att varken cannabis, lsd, eller en kombination av de två kan orsaka någon större skada fysiskt.
Det går inte garantera att det är CBD, men rätt troligt.

Om nu inte din paus hjälper, så bör du fundera på röka utan LSD.
Då under förutsättningen du vill komma tillbaka till ta bägge, annars är ju det bar skippa cannabisen som så.
Citera
2018-02-02, 14:55
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nollietreflip
Uppenbart att du försöker projicera ditt eget mående på andra genom att skriva på det sättet. Tror du haft större lycka om du gjort detta mindre tydligt

Söker du runt lite så skall du snart inse att det är en synnerligen vanlig kombination och uppskattad av många, även om den är känd att förstärka det psykedeliska tillståndet rejält. Att jag skulle haft skitgrejer tidigare stämmer helt enkelt inte. Strainen jag rökte för ett år sedan var minst lika potent som den jag röker nu och inhandlad av samma kran, enda skilladen ligger i effekterna jag beskrev i OP.
.

Söker runt? Så bara för att några random på internet gör idiotiska saker tycker du det är ok. Förklarar mer hur du tänker och agerar än min ståndpunkt

Nej för oss äldre "pöndare" som varit med längre är detta allmänt känt att man blandar inte en känslohöjare som cannabis med riktiga psykadelika. Åtminstone så länge du inte är garvad och vet exakt vad du håller på med.

Du vet inte vad du håller på med, och det gör inte de du läser om heller. Lär dig något i stället för att förneka saker och tro på random idiots.

Cannabis förstärker alltid det du känner. Mår du piss och har demoner är det helt fel drog. Tar du det i samband med stark psykadelika kan det få dig att eskalera känslor som hamnar utom kontroll.

Att du upplevt detta, kommer hit och frågar, får svar av oss som är äldre och erfaren, sen hävdar att det nog bara är min upplevelse då du minsann läser på internet att andra gör samma fel som dig, ger mycket starka varningssignaler på dig som person. Långt utanför ditt drogbruk.

Kom igen, bättre kan du.
Citera
2018-02-02, 14:57
  #16
Medlem
Och nej CBD funkar inte lagligt i Sverige då du inte kommer kunna få tag i det kemiskt rent.

SKL i Linköping kommer garanterat hitta THC i proverna i sin Spektrometeranalys. Och då åker du dit.

Med det sagt kan du beställa CBD olagligt och kommer säkerligen undan om du gör det snyggt. Även Chriss i Köpenhamn säljer numera CBD öppet och du kan lätt ta med en flaska hem utan större besvär i tullen då det är lätt att gömma och inte luktar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback