Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-02, 00:58
  #1
Medlem
Hejsan,

jag har alltid trott att hypen kring olika strains bara varit hittepå och att det på sin höjd kan vara smaken som skiljer, men nu har jag hamnat i en situation som fått mig att tänka annorlunda.

För ett år sedan brukade jag ofta kombinera LSD och cannabis, plockade fram bongen 4-5 timmar efter syraintag och flöt iväg i ett hav av eufori. Rökte under denna period samma strain varje gång och det pågick i ungefär ett halvår.

Nu efter sommaren så tänkte jag att det kunde vara roligt att testa en annan strain, nämligen super silver haze. Jag märkte nästan direkt att detta rus var annorlunda, hjärtat dunkade hårdare efter intag, jag blev mycket torrare i munnen och jag sov inte alls lika bra på det som det tidigare gräset. Detta gick att leva med, men värre skulle det bli, och när jag kombinerade gräset med LSD så resulterade det i mitt livs första panikattack. Kan lova er att det spelar ingen roll hur bra pålästa ni tror er vara om droger när ni åker på en sådan

Jag trodde först att detta var en ren slump, och att det berodde på att jag sovit dåligt dagen innan, men detta har upprepat sig varje gång jag kombinerat substanserna. Jag droppar syran, röker mitt gräs efter 4-5 timmar och BOOM så får jag en panikattack.

Någon annan som upplevt samma sak och har någon lösning på situationen, eller ska resten av gräset ner i toaletten? Det tråkiga är att det rör sig om en relativt stor mängd, och att få tag på nytt är för mig inte trivialt.
__________________
Senast redigerad av nollietreflip 2018-02-02 kl. 01:03.
Citera
2018-02-02, 01:10
  #2
Medlem
Tyvväär så är detta inget som går över,
Utan är nog början på slutet på din cannabis karrriär

Du är inte "nykär" längre och foetsättnings vis kommer du mest troligt behöva kombinera cannabisen med tex benzo eller alkohol för att slippa ångesten,

Alternativt så behöver du röka in dig ordentligt typ 2-3 dagar för att sedan inte könna ngest när du röker,

Men efter varje uppehåll så kmr du få likadant

Efter några år så kommer du knappt vara sugen längre
Citera
2018-02-02, 01:34
  #3
Medlem
wildhassans avatar
Jag tycker det låter som att du ska fokusera på indicadominerade strains samt undvika att röka under påverkan av LSD. Även att röka mindre mängder kan vara en lösning.
__________________
Senast redigerad av wildhassan 2018-02-02 kl. 01:49.
Citera
2018-02-02, 01:36
  #4
Medlem
wildhassans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skadad85
Tyvväär så är detta inget som går över,
Utan är nog början på slutet på din cannabis karrriär

Du är inte "nykär" längre och foetsättnings vis kommer du mest troligt behöva kombinera cannabisen med tex benzo eller alkohol för att slippa ångesten,

Alternativt så behöver du röka in dig ordentligt typ 2-3 dagar för att sedan inte könna ngest när du röker,

Men efter varje uppehåll så kmr du få likadant

Efter några år så kommer du knappt vara sugen längre
Hur kan du veta det?
Citera
2018-02-02, 01:45
  #5
Medlem
hagsatras avatar
Undvik rena sativas eller sativadominerande hybrider. Du kan bli mer paranoid och orolig vilket kan lösa ut en panikattack. Om du vill känna dig lugn, kroppstung och till slut sömnig så kör på indica.
Citera
2018-02-02, 01:57
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagsatra
Undvik rena sativas eller sativadominerande hybrider. Du kan bli mer paranoid och orolig vilket kan lösa ut en panikattack. Om du vill känna dig lugn, kroppstung och till slut sömnig så kör på indica.


Men då istället är det inte större risk att bli "lat" och deppig av indica om man röker varje kväll?
Citera
2018-02-02, 02:03
  #7
Medlem
hagsatras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koxbox
Men då istället är det inte större risk att bli "lat" och deppig av indica om man röker varje kväll?

Om man är stenad 24/7 blir man såklart lat men bästa sättet att använda en indica är cirka en och en halvtimme före man tänkt sova så har men en trevlig stund i soffan med en film och lite mat och sen somnar man på 5 sekunder.
Citera
2018-02-02, 02:09
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skadad85
Tyvväär så är detta inget som går över,
Utan är nog början på slutet på din cannabis karrriär

Du är inte "nykär" längre och foetsättnings vis kommer du mest troligt behöva kombinera cannabisen med tex benzo eller alkohol för att slippa ångesten,

Alternativt så behöver du röka in dig ordentligt typ 2-3 dagar för att sedan inte könna ngest när du röker,

Men efter varje uppehåll så kmr du få likadant

Efter några år så kommer du knappt vara sugen längre

Skulle inte kalla mitt cannabisbruk för mycket till karriär, då jag nästan enbart använder det för att förstärka den psykedeliska effekten av andra droger och således bara röker 2-3 gånger i månaden. Har funderat på om jag ska testa en låg dos benso inför nästa gång, men eftersom detta även dämpar effekten av LSD så är jag lite skeptisk till det hela.

Citat:
Ursprungligen postat av wildhassan
Jag tycker det låter som att du ska fokusera på indicadominerade strains samt undvika att röka under påverkan av LSD. Även att röka mindre mängder kan vara en lösning.

Citat:
Ursprungligen postat av hagsatra
Undvik rena sativas eller sativadominerande hybrider. Du kan bli mer paranoid och orolig vilket kan lösa ut en panikattack. Om du vill känna dig lugn, kroppstung och till slut sömnig så kör på indica.

Jo, jag ångrar starkt att jag köpte en sativadominerad strain. Ni tror alltså inte att det är i psyket det slagit slint på mig, utan att detta kan lösas med ett byte av sort?
__________________
Senast redigerad av nollietreflip 2018-02-02 kl. 02:12.
Citera
2018-02-02, 02:25
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nollietreflip
Jo, jag ångrar starkt att jag köpte en sativadominerad strain. Ni tror alltså inte att det är i psyket det slagit slint på mig, utan att detta kan lösas med ett byte av sort?
Jag tycker inte alls psykedeliska droger fungerar bra med cannabis, blir i princip alltid obehagligt. Fast då är det även sativa eller hybrider jag provat som mest, så det kanske ligger i det.

Hur som helst skulle jag hellre rekommendera ketamin för att förstärka psykedeliska droger.
Citera
2018-02-02, 12:03
  #10
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollietreflip
Hejsan,

jag har alltid trott att hypen kring olika strains bara varit hittepå och att det på sin höjd kan vara smaken som skiljer, men nu har jag hamnat i en situation som fått mig att tänka annorlunda.

För ett år sedan brukade jag ofta kombinera LSD och cannabis, plockade fram bongen 4-5 timmar efter syraintag och flöt iväg i ett hav av eufori. Rökte under denna period samma strain varje gång och det pågick i ungefär ett halvår.

Nu efter sommaren så tänkte jag att det kunde vara roligt att testa en annan strain, nämligen super silver haze. Jag märkte nästan direkt att detta rus var annorlunda, hjärtat dunkade hårdare efter intag, jag blev mycket torrare i munnen och jag sov inte alls lika bra på det som det tidigare gräset. Detta gick att leva med, men värre skulle det bli, och när jag kombinerade gräset med LSD så resulterade det i mitt livs första panikattack. Kan lova er att det spelar ingen roll hur bra pålästa ni tror er vara om droger när ni åker på en sådan

Jag trodde först att detta var en ren slump, och att det berodde på att jag sovit dåligt dagen innan, men detta har upprepat sig varje gång jag kombinerat substanserna. Jag droppar syran, röker mitt gräs efter 4-5 timmar och BOOM så får jag en panikattack.

Någon annan som upplevt samma sak och har någon lösning på situationen, eller ska resten av gräset ner i toaletten? Det tråkiga är att det rör sig om en relativt stor mängd, och att få tag på nytt är för mig inte trivialt.
Saken med panikattacker, det är att dessa skriver över sunt förnuft.
Enda är väl om någon kan prata tillbaka en, men själv är det helt omöjligt utan en hel del träning.

Även när det skett nån gång, så tar ditt psyke dig till panikattacken och inte cannabisen.
Även om den kan gjort det första gången.
Super silver haze är en rätt TCH rik strain, men svårt och hitta CBD, är den låg så är detta det troliga problemet för dig.
Skunk är en genetik i den, och den helt saknar CBD har jag för mig(eller extremt lite), det är mindre bra för panikattacker.

Hur ska du komma ur detta, ja, blanda in CBD i ditt stash, ge bort eller släng.
Och skaffa en mer CBD rik strain, alternativ skippa LSD ett tag och bli van med att röka cannabis.
Det borde räcka med typ 10ggr, och sen testa väldigt lite med LSD.

Du har inte andra efterföljande problem med detta?
Citera
2018-02-02, 12:15
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nollietreflip
Hejsan,

jag har alltid trott att hypen kring olika strains bara varit hittepå och att det på sin höjd kan vara smaken som skiljer, men nu har jag hamnat i en situation som fått mig att tänka annorlunda.

För ett år sedan brukade jag ofta kombinera LSD och cannabis, plockade fram bongen 4-5 timmar efter syraintag och flöt iväg i ett hav av eufori. Rökte under denna period samma strain varje gång och det pågick i ungefär ett halvår.

Nu efter sommaren så tänkte jag att det kunde vara roligt att testa en annan strain, nämligen super silver haze. Jag märkte nästan direkt att detta rus var annorlunda, hjärtat dunkade hårdare efter intag, jag blev mycket torrare i munnen och jag sov inte alls lika bra på det som det tidigare gräset. Detta gick att leva med, men värre skulle det bli, och när jag kombinerade gräset med LSD så resulterade det i mitt livs första panikattack. Kan lova er att det spelar ingen roll hur bra pålästa ni tror er vara om droger när ni åker på en sådan

Jag trodde först att detta var en ren slump, och att det berodde på att jag sovit dåligt dagen innan, men detta har upprepat sig varje gång jag kombinerat substanserna. Jag droppar syran, röker mitt gräs efter 4-5 timmar och BOOM så får jag en panikattack.

Någon annan som upplevt samma sak och har någon lösning på situationen, eller ska resten av gräset ner i toaletten? Det tråkiga är att det rör sig om en relativt stor mängd, och att få tag på nytt är för mig inte trivialt.

Du är en ung idiot som måste växa upp och lära dig hantera saker. Simple as that.

Bland stark psykadelika med något som förstärker dina känslor är korkat. Att du klarat dig innan är för att du haft skitgrejor och nu fått bra kvalitet.

Åk till exempelvis Frankrike och säg att du mixar röka med lsd/svamp så kommer de skratta arslet av dig åt din idioti. Allmänt känt att det är väldigt dåliga kombinationer.

Har själv gjort detta 1 gång och kommer aldrig göra om det. Lärde mig min läxa. Men var inte tvungen att gå till ett forum för att förstå det var en dålig idé.

Du borde inte heller behöva komma hit för att förstå detta.
Citera
2018-02-02, 13:02
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nollietreflip
Skulle inte kalla mitt cannabisbruk för mycket till karriär, då jag nästan enbart använder det för att förstärka den psykedeliska effekten av andra droger och således bara röker 2-3 gånger i månaden. Har funderat på om jag ska testa en låg dos benso inför nästa gång, men eftersom detta även dämpar effekten av LSD så är jag lite skeptisk till det hela.





Jo, jag ångrar starkt att jag köpte en sativadominerad strain. Ni tror alltså inte att det är i psyket det slagit slint på mig, utan att detta kan lösas med ett byte av sort?
Tror absolut det beror på att det är en sativa dominerad sort tyvärr. SSH är väldigt stark sativa som drar igång hjärnan sm bara den. Jag har också upplevt liknande attacker efter rökt sativa när ag trippat. sjukt obehagligt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback