Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-01, 23:17
  #1
Medlem
Precis som titeln säger, så fort jag ansluter USB-kabeln till min iPhone i datorn så stängs datorn plötsligt ner. Detta började hända idag, tidigare har det fungerat fint. Det är som att någon typ av kortslutning sker när jag ansluter kabeln. Ska sägas att USB-kabeln är lite skadad, en liten spricka på kabelns ena ände, kan det vara det som orsakar kortslutningen? Mobilen går fortfarande att ladda på ett vanligt uttag så att säga, men sprickan på kabeln har vart där ett tag, dock helt inkompatibel med datorn från och med idag. Vad kan det vara?

EDIT: Testade precis kabeln på en annan dator, och då stängs datorn inte ner, den fungerar alltså. Verkar som att det är fel på båda USB-porterna på min dator helt enkelt..aj då.
__________________
Senast redigerad av stracci 2018-02-01 kl. 23:44.
Citera
2018-02-02, 01:08
  #2
Medlem
sommarlovs avatar
Jag har varit med om att trasig sladd släckt datorer ja.
Citera
2018-02-02, 03:12
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Jag har varit med om att trasig sladd släckt datorer ja.

Uppdatering: Provade nu återigen på den ena USB-porten och det har fungerat. Verkar som att den andra porten är den som är defekt.
Citera
2018-02-12, 07:42
  #4
Medlem
MrMarios avatar
Om en USB-port verkar vara fellänken, prova att inaktivera USB-porten i kontrollpanelen, energialternativ. Starta om datorn och reaktivera USB-porten.
Citera
2018-02-12, 22:52
  #5
Medlem
TinFoilHats avatar
En annan metod är att stänga av datorn, dra ur strömsladden (om bärbar även plocka ur batteriet) och sen trycka på Start-knappen ett par gånger. Efter det så är det bara kicka igång allt igen och USB-portarna ska ha resetta sig och kommer läsa in alla enheter på nytt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback