Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-01, 21:26
  #1
Medlem
Hej vi är ett gäng boys som ska ner till ASOT 850 den 17 feb. Det är första gången vi åker på ett tranceevent så vi har lite funderingar.

Hur går det med insläpp osv till arenan när det är ca 35000 pers som ska dit? Tar det lång tid så man måste vara där tidigt och stå i kö? Vi ska nämnligen på Armins warm up set 21-22 och det får man ju bara inte missa!

Finns det skåp/garderober osv inne i arenan? Barer, alkohol, mat?

Hur smidigt går det att ta sig mellan scenerna? Ska ju vara fem scener och snuskigt bra dj:s på alla så man vill nog röra sig mellan om det nu går?

Hoppas någon kan ge lite svar på alla dessa frågor och kanske till och med någon som ska dit?!
Citera
2018-02-03, 00:19
  #2
Medlem
BrorGertruds avatar
Var där på ASOT800 och ska dit nu igen!

Förra året var det rätt så lång kö faktiskt, stod säkert 20 min eller något sånt så det var rätt segt. Hoppas att det går smidigare nu! Ska också på warm-up setet och då lär det vara mindre kö så det borde flyta på bättre.

Har du regular? I så fall finns det skåp att hyra där inne, har du VIP så ingår skåpen.

Barer finns det här och där! Mat vet jag inte men det borde finnas, tänkte inte på det sist.

Det går rätt bra att röra sig mellan scenerna, vissa gångar är dock enkelriktade så man måste gå en bit. Kanske ändrar på detta till i år. Återstår att se när kartorna dyker upp! Men det är riktigt stort så jag tröttnade på att gå omkring och hängde vid samma scen större delen av kvällen till slut.
Citera
2018-02-04, 23:41
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrorGertrud
Var där på ASOT800 och ska dit nu igen!

Förra året var det rätt så lång kö faktiskt, stod säkert 20 min eller något sånt så det var rätt segt. Hoppas att det går smidigare nu! Ska också på warm-up setet och då lär det vara mindre kö så det borde flyta på bättre.

Har du regular? I så fall finns det skåp att hyra där inne, har du VIP så ingår skåpen.

Barer finns det här och där! Mat vet jag inte men det borde finnas, tänkte inte på det sist.

Det går rätt bra att röra sig mellan scenerna, vissa gångar är dock enkelriktade så man måste gå en bit. Kanske ändrar på detta till i år. Återstår att se när kartorna dyker upp! Men det är riktigt stort så jag tröttnade på att gå omkring och hängde vid samma scen större delen av kvällen till slut.

Okej nice, tack för all info!

En annan sak jag funderade på är om man nu vill ha tag i droger som E eller MDMA, finns det inne där eller är det bättre att köpa i Amsterdam och ta med? Tänker om man blir visiterad vid insläppet?
Citera
2018-02-05, 17:31
  #4
Medlem
BrorGertruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backchecker
Okej nice, tack för all info!

En annan sak jag funderade på är om man nu vill ha tag i droger som E eller MDMA, finns det inne där eller är det bättre att köpa i Amsterdam och ta med? Tänker om man blir visiterad vid insläppet?

Det var ingen större visitering direkt. De kollade lite ryggsäckar och sånt på folk men annars var det inget större. Går rätt lätt att få tag på där inne. Personligen hade jag köpt innan dock så man slipper leta på plats och kan fokusera helt på festivalen istället.
Citera
2018-02-05, 22:14
  #5
Medlem
Okej bra att veta!
Citera
2018-02-16, 22:43
  #6
Medlem
Dimmes avatar
Jag ska dit också, dock så blev jag ditchad av min polare som skulle hänga med. Så om ni inte har något emot att en random joinar ert gäng för en härlig kväll så släng gärna iväg ett PM med nummer så vi kan mötas upp.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback