Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-01, 17:28
  #1
Medlem
oshin.cantwells avatar
En person som ingen med alternativ samhällsåskådning kan ha undgått under det senaste året är den kanadensiske psykologen Jordan Peterson som snart sagt har besökt samtliga talkshows och nyhetsprogram där manlighet diskuteras och som refereras till som någon messias-figur bland den alternativa högern. Han beskrivs som superintelligent och säger saker som "alla känner inombords".

Varför lanseras han just nu? Hans budskap går, mycket kortfattat, ut på att män ska våga ta för sig enligt någon "you only live once"-princip. Männen som idag sitter hemma och är bittra på internetforum ska ut i det sociala livet och genom att bära med sig Jordan Petersons bevingade ord få bättre självförtroende och DOMINERA kvinnorna som testosteronsprudlande alfagudar direkt nedstigna från Olympos.

Men hallå, det kommer ju fortfarande råda ett demografiskt mansöverskott? Kvinnorna kommer väl fortfarande kunna välja och vraka bland männen? Är inte hans filosofi i själva verket en del i elitens önskan att män ska vara lättmanipulerade cuckolds och feministernas slavar? Finns det "mäktiga krafter" som medvetet har lanserat Jordan Peterson som en ideologisk trojansk häst för att normalisera cuckold-kulturen och därigenom lättare kunna driva igenom en radikalfeministisk agenda?
__________________
Senast redigerad av oshin.cantwell 2018-02-01 kl. 17:38.
Citera
2018-02-01, 18:58
  #2
Medlem
Plastsallads avatar
Nä han om någon är en anti-cuckold och jag är en av dom som snarast ska börja streckläsa hans 12 Rules for Life: An Antidote to Chaos
Karln har mestadels rätt i vad han säger och att kritik ska bemötas med kritik
Citera
2018-02-01, 19:05
  #3
Medlem
Han är min nya idol.
Mer andlighet behövs i denna värld.
Citera
2018-02-01, 21:29
  #4
Medlem
oshin.cantwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastsallad
Nä han om någon är en anti-cuckold och jag är en av dom som snarast ska börja streckläsa hans 12 Rules for Life: An Antidote to Chaos
Karln har mestadels rätt i vad han säger och att kritik ska bemötas med kritik

Det är ju precis den här masshysterin som är så obehaglig. Jag ser ingen skillnad på hur vänstern okritiskt slukade Gramsci och Lukács på 60-talet.

Resultatet av att betamännen plötsligt "tar sig i kragen" blir ju mer cuckoldry, inte mindre, och att kvinnorna får ökat utbud på köttmarknaden. Som teoretiker har han säkert många poänger, men i praktiska termer ser jag MGTOW på en massiv skala som ett betydligt bättre alternativ. Sedan kan man väl försöka övertala kvarvarande alfahannar att skaffa döttrar istället för söner så vi betahanar kanske får leva de sista ljuva åren av våra liv som Hugh Hefner.

För att den här tråden ska platsa i konspirationsforumet är min fråga: är det "någon" som har lanserat Jordan Peterson som en sorts falsk profet? När hörde ni första gången talas om Jordan Peterson? Jag hörde hans namn första gången förra året någon gång, och sedan dess har mina sociala medieflöden så gott som dagligen basunerat ut hans grandiosa akademikerswagger.
Citera
2018-02-01, 23:27
  #5
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
En person som ingen med alternativ samhällsåskådning kan ha undgått under det senaste året är den kanadensiske psykologen Jordan Peterson som snart sagt har besökt samtliga talkshows och nyhetsprogram där manlighet diskuteras och som refereras till som någon messias-figur bland den alternativa högern. Han beskrivs som superintelligent och säger saker som "alla känner inombords".

Varför lanseras han just nu? Hans budskap går, mycket kortfattat, ut på att män ska våga ta för sig enligt någon "you only live once"-princip. Männen som idag sitter hemma och är bittra på internetforum ska ut i det sociala livet och genom att bära med sig Jordan Petersons bevingade ord få bättre självförtroende och DOMINERA kvinnorna som testosteronsprudlande alfagudar direkt nedstigna från Olympos.

Men hallå, det kommer ju fortfarande råda ett demografiskt mansöverskott? Kvinnorna kommer väl fortfarande kunna välja och vraka bland männen? Är inte hans filosofi i själva verket en del i elitens önskan att män ska vara lättmanipulerade cuckolds och feministernas slavar? Finns det "mäktiga krafter" som medvetet har lanserat Jordan Peterson som en ideologisk trojansk häst för att normalisera cuckold-kulturen och därigenom lättare kunna driva igenom en radikalfeministisk agenda?

Jordan är lite som en ny (lite intelligentare) version av Neil Strauss ”The Game” på så vis att han naturligtvis tilltalar många unga ensamma män.

Men jag måste fråga om det du kallar demografiskt mansöverskott - är det just Sverige du tänker på då med alla flyktingar? Globalt råder det närmast jämvikt med 50,4 % män, och eftersom män oftare dör unga så är det till och med ett överskott av kvinnor från runt 25-30 års ålder och uppåt..
Citera
2018-02-02, 17:04
  #6
Medlem
oshin.cantwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Men jag måste fråga om det du kallar demografiskt mansöverskott - är det just Sverige du tänker på då med alla flyktingar? Globalt råder det närmast jämvikt med 50,4 % män, och eftersom män oftare dör unga så är det till och med ett överskott av kvinnor från runt 25-30 års ålder och uppåt..

Och det kanske är för mycket. Vi kanske skulle behöva gå ner mot typ 25% män i takt med att automatiseringen tar över mer och mer av traditionellt manliga yrken. Jordan Petersons kragdragarideologi tror jag är det sista vi behöver.
Citera
2018-02-02, 17:09
  #7
Medlem
BigFatCones avatar
Han säger ju inte "Gör som jag säger så kommer alla dina problem att lösa sig" utan snarare "Om du tar till dig av det jag säger och tar ditt egna ansvar så kommer några av dina problem att lösa sig. Dom kommer inte att lösa sig genom att sitta och vara bitter på internet". Det är ju inte heller bara män som har nytta av det han säger.
Citera
2018-02-03, 08:11
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Han säger ju inte "Gör som jag säger så kommer alla dina problem att lösa sig" utan snarare "Om du tar till dig av det jag säger och tar ditt egna ansvar så kommer några av dina problem att lösa sig. Dom kommer inte att lösa sig genom att sitta och vara bitter på internet". Det är ju inte heller bara män som har nytta av det han säger.
Exakt! Han säger egentligen självklarheter men det är för att han är så bra på att fånga kärnan.
Jag har aldrig tidigare hört någon uttrycka sig så precist och så klokt.
Citera
2018-02-03, 13:01
  #9
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rylle63
Exakt! Han säger egentligen självklarheter men det är för att han är så bra på att fånga kärnan.
Jag har aldrig tidigare hört någon uttrycka sig så precist och så klokt.
Det är ju ett tecken på att han verkligen vet vad han pratar om. Kan man inte förklara saker så att ett barn skulle förstå så har man egentligen inte så stor koll som man tror sig ha.
Citera
2018-02-03, 13:45
  #10
Medlem
oshin.cantwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rylle63
Exakt! Han säger egentligen självklarheter men det är för att han är så bra på att fånga kärnan.
Jag har aldrig tidigare hört någon uttrycka sig så precist och så klokt.

Tycker det låter som själva definitionen av en sofist. https://en.wikipedia.org/wiki/Sophist#Modern_usage

Lågstatusmännen kommer bli kanonmat på radikalfeminismens altare. Därför har eliten lanserat Jordan Peterson som en messias-figur för de män som man innerst inne föraktar. Det är min konspirationsteori.
Citera
2018-02-03, 14:07
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Tycker det låter som själva definitionen av en sofist. https://en.wikipedia.org/wiki/Sophist#Modern_usage

Lågstatusmännen kommer bli kanonmat på radikalfeminismens altare. Därför har eliten lanserat Jordan Peterson som en messias-figur för de män som man innerst inne föraktar. Det är min konspirationsteori.

Men det Jordan Peterson föreläser om handlar inte om att lägra kvinnor på löpande band, det är mer en helhet som går ut på att styra upp sin tillvaro och som en konsekvens bli attraktiv för kvinnor.

Det finns ingen motsättning mellan feminism och manlig självresning (även om det i många stycken är generellt), det är snarare så att män som på riktigt är trygga i sig själv är mer jämställda än cuckolds som inte klarar att prestera. Man är inte en pacifist bara för att man inte kan slåss, det är ett aktivt val.
__________________
Senast redigerad av Bananrepublikan 2018-02-03 kl. 14:14.
Citera
2018-02-03, 16:36
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Tycker det låter som själva definitionen av en sofist. https://en.wikipedia.org/wiki/Sophist#Modern_usage

Lågstatusmännen kommer bli kanonmat på radikalfeminismens altare. Därför har eliten lanserat Jordan Peterson som en messias-figur för de män som man innerst inne föraktar. Det är min konspirationsteori.
En bra konspirationsteori är alltid intressant 🤔
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback