Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-03-02, 08:58
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Jag är tillräckligt påläst och vet dessutom vad du syftar på i mitt inlägg.

Säpo arbetar inte enbart mot terrorism och rikets generella/övergripande säkerhet. De kan också bedriva annan verksamhet, tex insatser mot grov organiserad brottslighet, som i sig också är ett komplett hot mot riket.

Att det skjuts omkring bör inte endast begränsas till enskilda konflikter mellan lokala gäng. Att det skjuts omkring är ett resultat av flera faktorer därbland organiserad vapensmuggling in till sverige samt att någon där uppe blande de största fiskarna drar i trådarna som då resulterat i ett väldigt hårt och otryggt klimat/samhälle.

Om inte det faller inom ramen för säpos taktiska och strategiska arbetsuppgifter då vet jag fan inte vad som borde falla inom ramen förutom terror och kontraspionage.

Frågor på det?

Visst, säpo biträder polisen i arbetet mot organiserad brottslighet till viss del. Men det är en väldigt liten del av säpo, tycker det verkade som du trodde att detta var en stor fråga för Friberg på nya jobbet. Det kommer det inte att vara.
Citera
2019-08-17, 22:47
  #26
Medlem
Säpo har försökt att ta bort alla personuppgifterna
På Klas Friberg på nätet. Men jag är duktig på att söka så hans hemadress har jag hittat, han bör enligt folkbokföring kvar i Gbg.
Citera
2019-08-18, 15:53
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
Säpo har försökt att ta bort alla personuppgifterna
På Klas Friberg på nätet. Men jag är duktig på att söka så hans hemadress har jag hittat, han bör enligt folkbokföring kvar i Gbg.

Vad exakt är det du menar att SÄPO har gjort? Finns det inget om Klas Friberg på de vanliga personuppgiftssajterna på nätet är väl den enklaste förklaringen att Skatteverket lagt sekretess på hans uppgifter i bokföringen. Behöver inte vara svårare än så. SÄPO kan överdriva hotet mot Klas Friberg hur mycket som helst i en sån framställan, tror knappast Skatteverket nekar.

Berätta mer om din kvalificerade sökkompetens.
Citera
2019-08-19, 08:26
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CRFRP
Vad exakt är det du menar att SÄPO har gjort? Finns det inget om Klas Friberg på de vanliga personuppgiftssajterna på nätet är väl den enklaste förklaringen att Skatteverket lagt sekretess på hans uppgifter i bokföringen. Behöver inte vara svårare än så. SÄPO kan överdriva hotet mot Klas Friberg hur mycket som helst i en sån framställan, tror knappast Skatteverket nekar.

Berätta mer om din kvalificerade sökkompetens.

Vad Säpo har gjort har jag redan skrivit. Men du har kanske lässvårigheter?
Citera
2019-08-25, 10:25
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
Vad Säpo har gjort har jag redan skrivit. Men du har kanske lässvårigheter?

Du har skrivit en mening om vad du tror SÄPO har gjort men jag vill veta vad exakt du menar att myndigheten lyckats med.

Berätta mer om din kvalificerade sökkompetens. Det vore intressant det också.
Citera
2021-08-26, 14:16
  #30
Medlem
Säkerhetspolischefen Klas Friberg har meddelat att han väljer att lämna sitt uppdrag av privata skäl.
Regeringen har därför den 26 augusti utsett Charlotte von Essen till ny säkerhetspolischef och chef för Säkerhetspolisen.

https://www.regeringen.se/pressmedde...erhetspolisen/
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback