Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-01, 10:36
  #13
Avstängd
Män som har kvinnor som våldtas, gör tydligen ett dåligt jobb, dem uppfostrar inte sin kvinna som sig bör.

Dem borde bötfällas för det,

Den "delen" av skadeståndet dem borde få, bör om kvinnan har en man som partner, tillges våldtäktsmannen,

Varför ska han betala för att en annan man inte tagit sitt ansvar och vispat på kvinnan
Citera
2018-02-01, 10:36
  #14
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Vad är fel med arbetsläger egentligen?

Absolut ingenting. Det var ju ett förträffligt förslag. För de allra värsta förövarna tänker jag att det kanske skulle kunna kombineras med jättestora ugnar till och med, vilka man slänger in dem i när de är uttjänta som arbetskraft?
Citera
2018-02-01, 10:52
  #15
Medlem
halberts avatar
garantera när jag blir "kär" kommer hon kunna likvidera våldtäktsutövaren .
2 låter inte min dotter/son umgås med era äkliga beta barn
Citera
2018-02-01, 11:11
  #16
Medlem
Bunsofsteels avatar
Skadestånd för psykiskt lidande till närstående vid dödsfall existerar idag.

TS förslag är egentligen bara en utvidgning av rådande läge.
Citera
2018-02-01, 15:38
  #17
Medlem
halberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Skadestånd för psykiskt lidande till närstående vid dödsfall existerar idag.

TS förslag är egentligen bara en utvidgning av rådande läge.


psykist lidande är ju humbo jumbo .
gå till jobbet gav mig fysiskt lidande lyfte nå lite tunga lådor
bra beta tänk
Citera
2018-02-01, 15:47
  #18
Avstängd
DaisyWaynes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brorviking
Bör mannen få halva skadeståndet när en kvinna blivit våldtagen och en gärningsman dömts, dvs att skadeståndet automatiskt även tilldelas hennes man, sambo eller pojkvän?
Eftersom män till våldtagna kvinnor drabbas så hårt, borde det då inte vara berättigat och jämställt att även dom fick del av skadeståndet, kanske en tredjedel eller vad tycker ni?

Nej för då kan scenarion icensättas för att mannen vill få lite extra klirr i kassan.
Citera
2018-02-01, 16:05
  #19
Medlem
Betänk att nästan alla våldtäkter är rena tramset (över 90% av anmälningarna).

Killen som bjussar på sex, kommer i fängelse. Killen som blir bedragen lider av ångest eftersom tjejen kanske blir gravid och både vill och får behålla en bastard mot killens vilja.
...och tjejen? Tja, hon får naturligtvis både sex och ekonomisk ersättning för sitt tramsande.

Manshatande samhälle?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback