Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-01, 05:15
  #1
Medlem
Är det någon som kanske vet bakgrunden till varför mitt internet dog/stängdes av när mitt tvabonnemang löpte ut igår? Det är via fiber. Nya tv-leverantören kopplade på några timmar senare utan att det funkade med, står att boxen saknar internet. Jag skulle bli uppringd av supporten till internetleverantörens tekniska support snarast men det var igår vid halv 5.
Citera
2018-02-01, 05:47
  #2
Medlem
kimilsungias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.guld
Är det någon som kanske vet bakgrunden till varför mitt internet dog/stängdes av när mitt tvabonnemang löpte ut igår? Det är via fiber. Nya tv-leverantören kopplade på några timmar senare utan att det funkade med, står att boxen saknar internet. Jag skulle bli uppringd av supporten till internetleverantörens tekniska support snarast men det var igår vid halv 5.

Många fiber/bredbandsleverantörer erbjuder både TV-abonnemang så väl som telefoni utöver själva Internetuppkopplingen och dessa tre tjänster levereras samtliga vanligtvis via Internetuppkopplingen. Är du säker på att du inte råkade säga upp Internetanslutningen också? Kanske den du talade med hos din leverantör missuppfattade dig och trodde att du ville säga upp både och? Vem har du som leverantör?
Citera
2018-02-01, 05:53
  #3
Medlem
Är det rätt kopplat? Om du hade tv o inet från samma blir det nog annorlunda nu
Citera
2018-02-01, 06:28
  #4
Medlem
Bluebeast72s avatar
Iom du sade upp tv abbonemanget stängs internetet ned oxå. Du får beställa om internet paktetet separat då du mest troligt tecknande både tv samt internet hos förra leverantören till ett pris.

Själv vart med om detta hos comhem.
__________________
Senast redigerad av Bluebeast72 2018-02-01 kl. 06:41.
Citera
2018-02-01, 10:56
  #5
Medlem
Om du fått modem å rauter från din förra leverantör så kan den vara operatörslåst.
Citera
2018-02-01, 13:01
  #6
Medlem
Jag har separata leverantörer av tv och internet. Bredbandsbolaget som tv (som avslutades) och bitcom som internetleverantör. Jag bor i lägenhet och där har jag ingen router/switch utan de är 4 portar (i väggen) varvid 2 står tv/tele och 2 internet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback