Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-01, 04:18
  #1
Medlem
Jag läste om en undersökning och fann att tjejer tycker rumpan är den sexigaste kroppsdelen på en man.

Jag förstår att män gillar rumpor, men varför gör kvinnor det?

Det enda jag kan komma på är någon slags koppling till tunga lyft, och löpning. Två aktiviteter som accosieras med en förmåga att hitta föda, antar jag..

Vad tror ni? Självklart finns det många undersökningar på detta, med olika resultat. Även om jag inte kan länka det jag läste så var det iaf vad som stod.
Citera
2018-02-01, 04:23
  #2
Medlem
Sam.Boyds avatar
En intressant fråga.

Tror de gillar att greppa tag i och hålla i något muskelöst, spenstigt och hårt.

Magrutor och ryggmuskler står tydligen också på listan...
Citera
2018-02-01, 06:13
  #3
Medlem
Europes avatar
Sannolikt för att vi har utvecklats till att gå upprätta. Vi kan inte längre lika lätt sända sexuella signaler med skrevet när vi står upp (åtminstone inte kvinnorna). Däremot sticker rumpan och än mer kvinnornas bröst ut från kroppen när vi går upprätta. Utöver kvinnors rumpa, så brukar även brösten ha en rätt stark sexuell attraktion på män. Sedan har ansiktssymmetrin rätt stor betydelse för attraktionskraften, precis som kroppsformen. Sannolikt har kvinnorna fått svara vilken "kroppsdel" de blir mest attraherade av, men hela kroppsformen i sig har betydelse. En tajt, muskulös rumpa, vältränad mage, stora ryggmuskler och axlar ger en 'v-formad' kropp som kvinnor lätt finner attraherande, medan män finner ofta timglasformen attraherande på kvinnor.

Notera att vi människor dessutom har rätt maffiga skinkor jämfört med många andra djur. Jag vet inte om sändandet av sexuella signaler har spelat in för den utvecklingen, men annars är det väl för att vi sitter ofta så att rumpan håller upp tyngden av hela 'framdelen' (om vi tänker oss att vi vore fyrbetna) av kroppen från bäckenet och framåt (uppåt). Många andra djur sitter ju framåtlutade, samt håller inte sällan upp framdelen av kroppen även med frambenen (våra armar) när de sitter.
__________________
Senast redigerad av Europe 2018-02-01 kl. 06:19.
Citera
2018-02-01, 07:36
  #4
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
En intressant fråga.

Tror de gillar att greppa tag i och hålla i något muskelöst, spenstigt och hårt.

Magrutor och ryggmuskler står tydligen också på listan...

Ren biologi.

Vilka muskler använder man mest när man knullar?

Se på vår egna fixering vid bröst och mellangärde, vad tror du det är kopplat till?
Citera
2018-02-01, 10:39
  #5
Avstängd
För att så få män faktiskt har en bra rumpa,

Jag är en klar 8 (när jag vaknar bakis, orakad osv) men en klar 11 om jag stylar mig, men jag har ingen röv, på ritkigt,

Jag har allt annat, pondus, stor kuk, klär mig väl, osv, hela faderuttan, men utan röv

Har inget med "juckmusklerna" att göra då dem sitter i svanken, och benen, inte i röven,
Citera
2018-02-02, 11:21
  #6
Medlem
lmnees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Sannolikt för att vi har utvecklats till att gå upprätta. Vi kan inte längre lika lätt sända sexuella signaler med skrevet när vi står upp (åtminstone inte kvinnorna). Däremot sticker rumpan och än mer kvinnornas bröst ut från kroppen när vi går upprätta. Utöver kvinnors rumpa, så brukar även brösten ha en rätt stark sexuell attraktion på män. Sedan har ansiktssymmetrin rätt stor betydelse för attraktionskraften, precis som kroppsformen. Sannolikt har kvinnorna fått svara vilken "kroppsdel" de blir mest attraherade av, men hela kroppsformen i sig har betydelse. En tajt, muskulös rumpa, vältränad mage, stora ryggmuskler och axlar ger en 'v-formad' kropp som kvinnor lätt finner attraherande, medan män finner ofta timglasformen attraherande på kvinnor.

Notera att vi människor dessutom har rätt maffiga skinkor jämfört med många andra djur. Jag vet inte om sändandet av sexuella signaler har spelat in för den utvecklingen, men annars är det väl för att vi sitter ofta så att rumpan håller upp tyngden av hela 'framdelen' (om vi tänker oss att vi vore fyrbetna) av kroppen från bäckenet och framåt (uppåt). Många andra djur sitter ju framåtlutade, samt håller inte sällan upp framdelen av kroppen även med frambenen (våra armar) när de sitter.


Väldigt bra svar tycker jag. Och det säger jag med samtidig erfarenhet av att varit väldigt spinkig och sedan gått till träning med extremt bra svar på alla muskler (ben/rumpa, rygg, axlar, mage och bröst).

Skillnader i respons från tjejer var extremt påtaglig - och förvånande stort för tränade muskulösa glutealmusklerna.
Citera
2018-02-02, 17:08
  #7
Medlem
lossnuss avatar
Kvinnor gillar rimming, (de gillar att slicka män i arslet alltså)
Fråga och ni kommer att få se hur de lyser upp
Citera
2018-02-04, 23:22
  #8
Medlem
Jag trodde mansstjärtar var mest en böggrej?

Men om högra skinkan putar ut mer än den vänstra kan det ju tyda på att där finns en fet plånbok!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback