Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2018-03-19, 00:33
  #109
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpinad
Ja vad säger man? Jag blir inte förvånad längre. Men judarna kommer vinna till slut. Polen kommer ge vika och betala. Det slutar alltid så. Judarna har en sån tyngd bakom sig när dom går till attack. Hela USA står på deras sida och MSM backar upp dom. Ja till och med SVT agenda tar upp det.

Jag har märkt att judarna ofta använder det lite nedsättande ordet "regim" varje gång dom attackerar ett nytt land. Assadregimen, regimen i Iran, Putinregimen, regimerna i Polen och Ungern osv. Ny taktik?

Judarna tror att man kommer att vinna men Polen har fortfarande många äss i rockärmen. Glöm inte att polackerna har bevis på otaliga krigsförbrytelser, efterkrigsförbrytelser samt brott under kommunismen som man kan kasta på judarna vid rätt tillfälle. Dessutom har man starkt stöd av Trumpen (Ett av fåtal länder som tagit emot honom med öppna armar och dessutom hyllat honom) och en polsk diaspora i USA som aktivt börjat motarbeta judarnas orimliga och rättsvidriga krav. För att judarna ska vinna denna kampen krävs att USA går emot både sina egna lagar men även europeiska (Romerska) lagar.

Kampen kommer att bli svår men polacker är inte några som ger sig i första taget och judarna har i stort set inga äss kvar. Man har bränt samtliga och försöker just nu med patetiska upprepningar som man helt enkelt inte kan lägga någon som helst substans bakom.

Din teori gällande regimer låter väldigt logisk och väldigt tänkbar. Ordtricks är ju ett av judarnas Talmudiska vapen.
__________________
Senast redigerad av CokeLaRock 2018-03-19 kl. 00:39.
Citera
2018-03-20, 01:51
  #110
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CokeLaRock
Grejen med Jaruzelski är att han blev väldigt impopulär pga undantagstillståndet (Dock fanns det bra anledningar till varför han införde detta som du själv skriver) där militärpoliserna torterade och kidnappade personer. Sedan om han personligen beordrade dessa låter jag vara osagt men han fick iaf bära hundhuvudet och detta är något som är cementerat bland PiS och deras anhängare (Med tanke på att många PiS:are fick personligen smaka på pałkan). Dessutom var han delaktig (eller ansvarig i högsta grad tillsammans med Gen. Kiszczak) för att ha infiltrerat solidaritetsrörelsen med hjälp av diverse agenter bla "Bolek" och pga detta har kommunismen hängt med Polen ända fram tills nyligen. Något som tydligt basunerats ut i polska medier de senaste decenniet.

Det är väl ungefär därför Polens valdeltagande idag ligger på ca 51-52% eftersom nästan halva landet vet att alla politiker idag snackar en massa skit. Dock måste man säga att PiS är flera dimensioner bättre än PO. Men det är inte perfekta, långt ifrån.

Jaruzelski hatade judar från sin barndom. Han var polsk adel och hade hört från sin far vad den bolsjevikiska revolutionen i Ryssland 1917 hade ställt till med även i det som skulle bli Polen 1918.

Ger man sig på Jaruzelski, som räddade Polen från en liknande invasion som Tjeckoslovakien (eller dåtidens Afghanistan för den delen), så är man jävligt fel ute och på hal is.

Citat:
Visst fanns det betydligt värre kommunister men han är den enda som oppositionen verkar ha en fabläss för och därför kommer ju PiS givetvis att motarbeta deras åsikt så mycket som möjligt.

Kanske för att han var bra vän med Khaddafi, även en lång bit in på 2000-talet. Den tredje internationella teorin, du vet. Polen idag styrs av CiA från Washington. Kanske därför? Snart JP Morgan i Polen? Först Nordea dock, eller hur?

Citat:
En fråga, är du polack eller bara onormalt insatt i den polska historien?

Vad tror du? Är inte svaret rätt så uppenbart. Kan man veta så mycket om Polen som jag utan en anledning? Jag är dock inte PiS-blind om man säger. Men ja, PiS är minst dåliga så här långt. Det säger dock inte så mycket.
Citera
2018-03-20, 19:17
  #111
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Det är väl ungefär därför Polens valdeltagande idag ligger på ca 51-52% eftersom nästan halva landet vet att alla politiker idag snackar en massa skit. Dock måste man säga att PiS är flera dimensioner bättre än PO. Men det är inte perfekta, långt ifrån.
.

Håller med angående PiS. Finns många karaktärer inom det partiet som ger mig rysningar av det negativa slaget. Eftersom jag är väldigt konspiratoriskt lagd gällande JQ så försöker jag alltid att hålla en viss distans till detta parti. Speciellt med tanke på alla rykten som florerat kring Kalkstein och hans eventuella släktskap med Michniks. Krokisarna är ju duktiga på att spela på båda sidor vilket man kunnat se klart och tydligt i USA. Däremot måste vi ändå komma överens om att Polen räddades från en eventuell undergång i samband med valet 2015. Hur man än vrider och vänder på det så har åtminstone PiS visat att man bryr sig om den polska framtiden speciellt med tanke på deras sociala reformer och deras ovilja till att förstöra den Polska demografin. Finns många riktigt bra nationalister (Av det oskadliga slaget) som valt PiS pga deras etablering och när det gamla gardet försvinner så kommer PiS att bli det parti som Polen alltid behövt. Tänker framförallt på Patryk Jaki och Adam Andruszkiewicz (Kommer förhoppningsvis att ingå i detta parti i framtiden)


Citat:
Jaruzelski hatade judar från sin barndom. Han var polsk adel och hade hört från sin far vad den bolsjevikiska revolutionen i Ryssland 1917 hade ställt till med även i det som skulle bli Polen 1918.

Ger man sig på Jaruzelski, som räddade Polen från en liknande invasion som Tjeckoslovakien (eller dåtidens Afghanistan för den delen), så är man jävligt fel ute och på hal is

Kanske för att han var bra vän med Khaddafi, även en lång bit in på 2000-talet. Den tredje internationella teorin, du vet. Polen idag styrs av CiA från Washington. Kanske därför? Snart JP Morgan i Polen? Först Nordea dock, eller hur?

Även om jag kan förstå att du sympatiserar med Jaruzela så kvarstår ändå faktumet att han skötte undantagstillståndet väldigt dåligt och skulle det visa sig att han personligen inte kunde lastas för vad hans militär gjorde så kan man bara ifrågasätta hans ledaregenskaper. Sedan borde han förstått det viktiga i att låta Polen få en nystart och inte tillåta sina röda kamrater att infiltrera det nyskapade 3 RP. Pga detta har Polen plundrats av parasiter som förstått det viktiga i att sko sig innan man slutligen blir avslöjade. Kwasniewski, PO och resten av crypto-rödingarna har kunnat plundra och nästan styra Polen till det totala fördärvet pga detta.

Tror CIA's roll i Polen är överdriven. Speciellt efter 2005. Mycket av detta bottnar sig i gamla kommunistiska skrönor påpushade av Jerzy Urbach (Urban). Med det sagt så har dem givetvis en betydande roll såsom man har i övriga EU-länder. USA är ju trots allt fortfarande herren på täppan i västvärlden.

Angående JP Morgan och Nordea ser jag detta som en bra chans för Polen även om det gäller att vara ytterst försiktig med hur mycket man låter dessa banker involvera sig i det politiska systemet. Polen måste ha något att locka kvar sina unga professionella med och vad är då inte bättre än att låta dessa banker skapa välbetalda och prestigefulla jobb. Morawiecki kan dessa banker och vet hur de fungerar och har har åtminstone fram tills nu bevisat att han ställer landet framför sina egna intressen. Men bara tiden kan utvisa hur detta kommer att sluta. Jag är försiktigt optimistisk.


Citat:
Vad tror du? Är inte svaret rätt så uppenbart. Kan man veta så mycket om Polen som jag utan en anledning? Jag är dock inte PiS-blind om man säger. Men ja, PiS är minst dåliga så här långt. Det säger dock inte så mycket.

Har träffat en del ryssar, svenskar men även tyskar som fått mig att skämmas över min väldigt sparsamma kunskap om Polen så inget förvånar mig längre.

Bortsett från PiS tvivelaktiga historia, patologiskt skadliga rysshat och USA-rövslickande, vad exakt tycker du är negativt med dem?
__________________
Senast redigerad av CokeLaRock 2018-03-20 kl. 20:10.
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback