Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-03-01, 18:05
  #25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GoldCoast
Jag har i tre olika kanadensiska företag samt ett svenskt företag som kan ha vissa fördelar om cannabis-branschen går bra.

Bolagen är ABcann, Aurora och Newstrike och jag har inte gjort någon större analys i detta utan tror helt enkelt att det är en bransch som kan gå riktigt bra iom att allt fler länder legaliserar. Det hade varit kul att ha lite fler marknader än Kanada att spela på men det är ett ganska nyktert och stabilt land utan de nyck som USA kan ha. Jag hade personligen undvikit aktier i amerikanska bolag av just samma anledning - lagar och avsikter ändras så dramatiskt där från dag till dag även om det i längden med all säkerhet kommer bli legaliserat. Problemet är att ett förbud där kan drabba ett företag extremt hårt direkt och det enbart pga nyck och okunskap.

Det svenska bolaget tillverkar LED-belysning och heter Heliospectra.

Som gammal... uhm... tomatodlare... så finns det en sak som stört mig lite och det är att vem som helst kan odla och det är dessutom ganska lätt men å andra sidan så luktar det ganska mycket och det är onekligen roligare att köpa 5 g av något skitbra gräs och sen 5 gram av något annat skitbra gräs (osv) än att ha 200 gram av en enda sort, vilket det lätt blir om man har en odling för hemmabruk. Vem fan köper tomater i gram för övrigt?



Genialiskt tänkt. Det finns ganska många företag som har produkter som är reglerade på ett eller annat vis. Hur många svenskar äger inte, på ett eller annat vis, aktier eller fonder som handlar med vapen, doping, narkotika, m.m?

Du kan köpa aktier i bolag som har morfin och andra opioider i sortimentet. Du kan köpa aktier i bolag som säljer handeldvapen fritt på vissa marknader, även fast det är olagligt att sälja utan licenser i Sverige. Vad är skillnaden?


Hej,

Förklara gärna varför Newstrike är bra? och varför man ska köpa de?
Citera
2018-03-01, 20:00
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nacknimo
Hej,

Förklara gärna varför Newstrike är bra? och varför man ska köpa de?

Jag tycker jag förklarar det ganska bra i mitt föregående inlägg och i samma mening som du läste namnet. Du får läsa ytterligare en gång. Än så länge har de dessutom gått plus.
Citera
2018-03-02, 15:21
  #27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GoldCoast
Jag tycker jag förklarar det ganska bra i mitt föregående inlägg och i samma mening som du läste namnet. Du får läsa ytterligare en gång. Än så länge har de dessutom gått plus.


LOL dem har rasat och du kan inte ens förklara varför man ska investera i detta.

rasat ifrån 2.5 till 0.90 plus minus. alkis?
Citera
2018-03-04, 09:21
  #28
Medlem
talcsofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refillable
bör man gå genom avanza om man ska köpa aktier? ni som har köpt aktier inom detta område, vilket företag har ni valt att lägga era pengar på, och varför? finns ju en del att välja mellan...

Om du använder reddit finns r/weedstocks. På facebook finns gruppen "gröna aktier". Jag t.ex. har investerat i TBP, WEED, LEAF, OGI, THCX, CBW och WMD.
Citera
2018-03-18, 09:10
  #29
Medlem
Oogway7s avatar
Detta kände jag inte till.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback