2018-01-31, 17:48
Medlem
Någon som har koll på vilka dessa stjärnor är.

http://www.dt.se/dalarna/hedemora/st...ms-for-haleri?
Citera
2018-01-31, 18:22
Medlem
Citerar lite. Det är tyvärr ofta man stöter på inlägg utan citat med brutna länkar här.

Citat:
Under natten mot den 26 november i fjol begicks ett inbrott i ett företag i Hedemora, där bland annat katalysatorer för 915 000 kronor stals.
Citat:
Några av katalysatorerna hade GPS-sändare vilket gjorde att det gick att spåra katalysatorerna som, tillsammans med visst annat stöldgods, hittades på en plats i Hedemora kommun. De fanns då på en släpvagn som hade stulits från ett annat företag i Hedemora.
Citat:
Mannen som bor på adressen där stöldgodset återfanns åtalades, tillsammans med en yngre man, i början av januari misstänkt för grovt häleri.
Citat:
Falu tingsrätt anser att det inte går att bevisa att mannen kände till att stöldgodset förvarades på hans fastighet och att det inte kan uteslutas att någon annan person kan ha ställt släpet där utan att mannen visste detta.
Citat:
Den yngre mannen, som är i 25-årsåldern och bosatt i Hedemora kommun, har i flera polisförhör berättat att han fick några tusenlappar för att köra ett släp från en plats till en annan och sedan till platsen där stöldgodset sedan hittades. Han ville dock inte uppge vem som bad honom att köra släpet, eftersom han inte ville råka illa ut.
Citat:
Den yngre mannen var även åtalad för brott mot lagen om förbud beträffande knivar och andra farliga föremål, ringa narkotikabrott, olovlig körning samt ringa vapenbrott.
http://www.dt.se/dalarna/hedemora/st...ms-for-haleri?
Citera
2018-01-31, 18:37
Medlem
Tack för hjälpen. Telefonen och jag var inte överens när jag försökte länka från dt.se appen. 😊
Citera
2018-01-31, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalmasens
Tack för hjälpen. Telefonen och jag var inte överens när jag försökte länka från dt.se appen. 😊
Hade inte heller fixat att citera från mobilen.
Citera
2018-01-31, 18:46
Medlem
mainfurers avatar
Garanterat från Långshyttan där de flesta skummisar bor eller Säter möjligtvis, det tar ungefär 20 minuter o åka de vägarna.
Citera
2018-01-31, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mainfurer
Garanterat från Långshyttan där de flesta skummisar bor eller Säter möjligtvis, det tar ungefär 20 minuter o åka de vägarna.
Det rör sig troligen om en liga, ge mig fortlöpande information så löser jag brottet innan veckan är slut.
Om jag blir med i veckans brott så ska jag inte ta åt mig hela äran själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in