Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-31, 14:10
  #1
Medlem
Thurizas-09s avatar
Hej,

Fann plötsligt att det inte gick att logga in p.g.a. en ohörsamhetsavstängning. Då den upphörde kontaktade jag admin 5 då inga varningar erhållits i inkorgen. Svaret erlöd att det berodde på varningar som utdelats till "mina övriga konton". Följdfrågan om vilka de konton skulle vara har inte besvarats, då inga alternativa konton till det här existerar.

Sedermera kontaktades den moderator som utlyst avstängningen. Denne har icke besvarat PM:et. Kan tilläggas att denne moderar i ämnen som jag aldrig skriver i. Däremot är jag fullständigt medveten om att det är den moderator som uppmärksammas på uppnådda varningar eller brott mot 1.xx-reglerna som tar upp fall till omröstning. D.v.s. om jag förstått Flashbacks procedur angående hantering av avstängningsärenden korrekt.

Men då inställer sig frågorna. Bör för det första inte samtliga påstådda konton informeras om varningarna som utgjort grunden för avstängning?

För det andra blir det svårt att argumentera emot då, som "oskyldig", veta vilka konton och varningar det rör sig om. Dessutom om ingen heller svarar så blir det än mer svåröverkommligt.

Sedermera verkar Flashback inte följa egna procedurer gällande detta då en användare admin själv gått ut med att har alternativa konton inte har sina alternativa konton avstängda. Torde vara lätt att ta reda på, men det gäller allså Mankan och DoÅ.
Citera
2018-02-03, 08:54
  #2
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thurizas-09
Men då inställer sig frågorna. Bör för det första inte samtliga påstådda konton informeras om varningarna som utgjort grunden för avstängning?
Osäker på vad du menar här, men om man har flera konton har man ett ansvar att hålla reda på de varningar man ev drar på sig.
Citat:
För det andra blir det svårt att argumentera emot då, som "oskyldig", veta vilka konton och varningar det rör sig om. Dessutom om ingen heller svarar så blir det än mer svåröverkommligt.
Ditt ärende har granskats av admin5 och nu ytterligare en gång - det finns inget skäl att tro att något misstag begåtts i ditt fall.
Citat:
Sedermera verkar Flashback inte följa egna procedurer gällande detta då en användare admin själv gått ut med att har alternativa konton inte har sina alternativa konton avstängda. Torde vara lätt att ta reda på, men det gäller allså Mankan och DoÅ.
Det är tillåtet att ha flera konton. Det som INTE är tillåtet är missbruk, dvs posta med sina olika konton i samma tråd, vara aktivt med ett konto när det andra/de andra är avstängda etc.
Citera
2018-02-03, 10:37
  #3
Medlem
Thurizas-09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Osäker på vad du menar här, men om man har flera konton har man ett ansvar att hålla reda på de varningar man ev drar på sig.

Ditt ärende har granskats av admin5 och nu ytterligare en gång - det finns inget skäl att tro att något misstag begåtts i ditt fall.

Det är tillåtet att ha flera konton. Det som INTE är tillåtet är missbruk, dvs posta med sina olika konton i samma tråd, vara aktivt med ett konto när det andra/de andra är avstängda etc.

Tack för svar för det första. Skrev väl lite otydligt. Hela grunden till det här överklagandet är att jag vidhåller att jag inte har flera konton. Det blir då svårt att argumentera ytterligare om information om vilka konton det enligt er rör sig om, om ni inte svarar i PM vilka det är.

Skulle ni göra det tror jag uppriktigt att det här skulle kunna lösas.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback