2018-01-31, 14:00
Medlem
Hej

Jag har en trappa som brjar nrma sig 20 r, trappan r ppen och r kontruerad som ett U.

I den frsta svngen som trappsteget sitter i bda vagnstyckena som vggen har jag ett olidligt knarr, troligtvid sitter inte riktigt vagnstyckena riktigt jmnt utan steget vilar mer p det vre stycket. Knarret r sklar mycket vrre nu vintertid men jag vet inte riktigtr hur jag ska attackera problemet. Steget r troligtvis skruvat bakifrn vagnstycket som sitter i vggen som jag inte kommer t utan att riva hela trappen.

Har ngon ett fiffigt tips fr att bli av med eller reducera knarret. Nr jag tittar noga hittar jag inga tydliga glipor mellan steget och vagnstyckena.
Citera
2018-01-31, 14:03
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whee
Hej

Jag har en trappa som brjar nrma sig 20 r, trappan r ppen och r kontruerad som ett U.

I den frsta svngen som trappsteget sitter i bda vagnstyckena som vggen har jag ett olidligt knarr, troligtvid sitter inte riktigt vagnstyckena riktigt jmnt utan steget vilar mer p det vre stycket. Knarret r sklar mycket vrre nu vintertid men jag vet inte riktigtr hur jag ska attackera problemet. Steget r troligtvis skruvat bakifrn vagnstycket som sitter i vggen som jag inte kommer t utan att riva hela trappen.

Har ngon ett fiffigt tips fr att bli av med eller reducera knarret. Nr jag tittar noga hittar jag inga tydliga glipor mellan steget och vagnstyckena.

Hade besvr med knarr i trappan sjlv. Lste detta med vanliga sjlvhftande mbeltassar. (Trappan str bokstavligt talat p ett parkettgolv. Satte allts tassarna mellan trapp och golv)
Citera
2018-01-31, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Hade besvr med knarr i trappan sjlv. Lste detta med vanliga sjlvhftande mbeltassar. (Trappan str bokstavligt talat p ett parkettgolv. Satte allts tassarna mellan trapp och golv)

Tack fr svar men tror inte att det hjlper i det hr fallet
Citera
2018-01-31, 14:16
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whee
Tack fr svar men tror inte att det hjlper i det hr fallet

Jag sgade ocks till en sttta (8x8) i perfekt lngd mellan ett knarrande steg och golvet. Knarret upphrde.
Citera
2018-01-31, 17:25
Medlem
nimbras avatar
Du kan prova att tillverka ett antal sm kilar som du slr in under stegen, sl in dom s lngt det gr och hugg av det som sticker ut.
Citera
2018-01-31, 18:10
Medlem
skunkjobbs avatar
Vattna trappan s svller tret och knarrar mindre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in