Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-31, 10:26
  #1
Medlem
Ohoj är på jakt efter ett pump hagel och bestämt mig för 870 men är jävligt osäker på modell, bössan kommer användas här hemma en del men ska även användas som en försvarsbössa mot björn , vilken modell rekomenderar ni ? Sps slugg, express, wingmaster etc ?
Citera
2018-01-31, 17:52
  #2
Medlem
Hej tror slugbössan är räfflad, köp en vanlig så kan du jaga med den.
Sen är grövsta sortens buckshots jäkligt effektivå, 8 kulor i varje. Här skjutit det mestå med såna
Citera
2018-01-31, 22:29
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffarn
Ohoj är på jakt efter ett pump hagel och bestämt mig för 870 men är jävligt osäker på modell, bössan kommer användas här hemma en del men ska även användas som en försvarsbössa mot björn , vilken modell rekomenderar ni ? Sps slugg, express, wingmaster etc ?

Har express själv och är ju bara att ladda på med slugg ?
Citera
2018-01-31, 23:04
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alltlringet
Har express själv och är ju bara att ladda på med slugg ?

J så ör det men nu e jag ute lite med för o nackdelar med modellerna 😉
Citera
2018-02-02, 21:55
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffarn
J så ör det men nu e jag ute lite med för o nackdelar med modellerna 😉

Ser min express som en slitstark och framförallt billig bössa. Finns väldigt mycket saker att modifiera geväret med. Något speciellt du undrar över med den ?.
Citera
2018-02-03, 20:53
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alltlringet
Ser min express som en slitstark och framförallt billig bössa. Finns väldigt mycket saker att modifiera geväret med. Något speciellt du undrar över med den ?.

Vilken typ är det du har? Vanliga express magnum,supermagnum? Samt va tar de flr storlekar? Du kan gärna dra ett pm om du inre vill lögga ut i tråd.
Citera
2018-02-04, 04:19
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffarn
Vilken typ är det du har? Vanliga express magnum,supermagnum? Samt va tar de flr storlekar? Du kan gärna dra ett pm om du inre vill lögga ut i tråd.

har 870 express vanlig kaliber 12. Aldrig haft bekymmer med den samt att det är väldigt roligt vapen att ha på lerduvebanan.
Citera
2018-02-11, 20:10
  #8
Medlem
Försvar mot björn? Brukar du gå eftersök på skadeskjuten björn?

Slug kräver inte räfflad pipa då det är skott av mjukbly, även gäller brenneke. Däremot Sabot så måste du ha räfflad.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback