Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-23, 20:34
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Låter som om du behöver en skuldsanering?

Sedan kan det vara en idé att kika på YH-utbildningar. Brukar vara minimalt med plugg, massa praktik och leder till jobb.

Du skulle förmodligen även må bra av en längre tids terapi, tex KBT.

Skuldsanerings ansökan är på väg in. Fyllde i en igår ihop med min soc sekreterare. Vi får la se hur utfallet blir där.
Intressant. Själv gått väldigt praktisk linje på gymnasiet . Dock får man kanske vänta lite med det med tanke på att oavsett utfall kommer jag ju ha skulder många år till :/. Förhoppningsvis så får jag något tidsperspektiv med skuldsaneringen vilket hade hjälpt mig väldigt mycket.

Pratat med öppenpsyk om terapi och annat. Men dom väntar på utredning ang add o sånt först. Står i kö där . Men de händer inte så mycket där . Står ganska stilla känns det som.
Citera
2018-02-24, 23:12
  #14
Medlem
SnobbenLs avatar
Ja. Jag är också långtidssjukskriven och har haft självmordstankar i flera år. Har även några misslyckade patetiska försök bakom mig. Ingen familj och är inte modig nog att ta mitt liv så ligger ofta och tänker hur befriande det skulle vara. Vill inte misslyckas med det igen eller bli inlagd så försöker samla mod men det stannar vid det. Jag tror att det är väldigt stor chans att man lider länge utan att få till sitt liv, och att slippa vore ju gött.. Men allt jag kan säga är lycka till oavsett vilken väg du väljer. Om du tar livet av dig så hoppas jag du lyckas dö smärtfritt och värdigt när du fattat beslutet. Själv så har jag en lista med metoder och har t.ex ett färdigt rep så jag kan hänga mig men funderar även på att hoppa från ett ställe alternativt ta gift men det sistnämnda verkar inte så bra. Har funderat på att göra en exit bag också men jag tror hängning skulle vara bäst. Partial hanging som Marcus jannes gjorde. Må han vila i frid
Citera
2018-02-24, 23:16
  #15
Medlem
BewilderedHulders avatar
Ja.

Utförsäkrad i flera år pågrund av att arbetsmarknaden är som den nu är. Varje dag en kamp: Får jag arbeta sönder mina leder imorgon?

I hög-som lågkonjunktur.
__________________
Senast redigerad av BewilderedHulder 2018-02-24 kl. 23:23.
Citera
2018-02-25, 23:41
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jens86
Ett tag sedan jag skrev inlägg här nu 🙂.

Vet inte varför jag skriver detta inlägg. Troligen i ren besvikelse , frustration, ledsamhet.

Någon mer som sitter långtidssjukskrivna ? :/ .

Ibland tappar man hoppet när man försöker att fixa och dona med myndigheter men deras regler " låser" för att få komma ut och arbetsträna. Efter idag känner jag nu bara att jag blir så trött på allting .

Bakgrunden börjar 2016 när jag hamnade på psykiatrin. Hade jobbat för mycket , ingen ork till nånting . Va verkligen ett vrak. Både jag och läkarna kom överens att det inte va lämpligt att återgå. Detta då min dåvarande anställning inte fungerat och varit enormt utsatt på jobbet. Sedan dess har jag försökt att återhämta mig. Börjat betala på mina enorma skulder som jag dragit på mig pga år av dålig psykisk hälsa. Tyvärr gick de inte och rädda det så kronofogden drar från min inkomst idag varje månad.

Velat tillbaka ut i arb livet sedan dag ett för känner mig som en jäkla parasit.

Idag får man ingen arb praktik av arb förm för att man har en jobbplats i grunden , kan inte säga upp mig själv för har då 40 dagars kerrens( tror de stavas så ) vilket min totalt kraschade ekonomi inte klarar av.

Varit i kontakt med facket här i Göteborg. Dom skulle ta kontakt med min chef för att diskutera hur man skulle gå till väga. Inte hört nånting sedan dess. Ringt tillbaka 5-6 ggr om och frågat men ingen vet. Dom hänvisar bara till den jag träffade när jag va där . Honom får jag inte tag på och han ringer inte tillbaka heller.

Prata med alfa kassan idag och dom kan inte testa karensen mot sjukintygen förrän jag redan sagt upp mig * på den vägen kan man slippa karren dagarna . Försökt komma runt på flera sätt men som sagt samhället låser mig. Ska jag bara sitta här hemma då eller ? Eller vad Fan ska jag göra 😔.
Tänker inte stirra in i en vägg i ett år till. Detta är inget liv 😔.
Som sagt vet inte varför jag skriver detta inlägg. Finns absolut ingen vettigt med det Är bara så förbannat less på ALLT. 😔

Vad Fan ska man göra 😔

Förstår precis hur du känner! Att vara utmattad är inget att leka med och all energi bara gå ur en och man känner verkligen att man inte orkar längre. Blev själv sjukskriven 2016 och var sjukskriven hela förra året - ska nu försöka hitta jobb men känner fan att jag fortf mår piss. Har själv under många år av psykisk ohälsa samlat på mig skulder och nu sitter jag här med et berg och vet inte hur kag ska göra heller - när jag läste din text kändes det som att läsa ngt som jag själv skrivit. Det behöver inte vara vettigt alltid, ibland måste man bara få skriva av sig eftersom att man verkligen känner att allt bara går emot en. Jag vet inte exakt hur du ska lösa det, vet inte om jag är den bästa att ge tips heller då jag sitter i samma sits , men jag ska iaf själv börja på psykofarmaka, och även fortsätta gå hos psykolog. Sedan ang. skulderna, ja,, du kanske kan be om sanering? asså skuldsanering? Eller så kan du börja studera ngn kurs, på distans för ex och även där motta lite extra cash för att klara av skulderna - det har iaf varit min räddning genom åren.

Sedan vet jag hur det känns när myndigheterna segar och ingen tar en på allvar, just för att de är sorgligt okunniga i psykisk ohälsa - det är sjukt frustrerande och känns som att man ständigt kämpar i motvind. Vet också hur det känns att känna sig som en parasit/börda , man ska egentligen inte behöva känna så, men man gör det eftersom att man får intrycket av att samhället inte orkar med psykiskt sjuka.

Jag kan nog inte uttala mig mer än så, jag hoppas att du finner någon form av lösning!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback