Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-31, 09:19
  #1
Medlem
Har precis skaffat mig BBB stream tjänst för tv kanaler och samtidigt en Chromecast. Det slog mig då att om jag ger inloggningsuppgifterna för BBB stream till en vän som har en Chromecast så bör denna kunna se mitt tv-utbud gratis hemma hos sig. Det måste vara nåt jag missat? Annars kan man ju dela med hur många som helst!
Citera
2018-01-31, 09:21
  #2
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jowi77
Har precis skaffat mig BBB stream tjänst för tv kanaler och samtidigt en Chromecast. Det slog mig då att om jag ger inloggningsuppgifterna för BBB stream till en vän som har en Chromecast så bör denna kunna se mitt tv-utbud gratis hemma hos sig. Det måste vara nåt jag missat? Annars kan man ju dela med hur många som helst!

Tjänsten kanske är låst till IP-numret? För övrigt kan man ju dela Netflix också. Upp till fyra samtidiga användare.
Citera
2018-01-31, 09:41
  #3
Moderator
Protons avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Streamingtjänster och mediaföretag
/Moderator
Citera
2018-01-31, 11:50
  #4
Medlem
herrcarlssons avatar
Det är väl som med alla andra streaming-tjänster att det bara kan vara en eller ett begränsat antal personer som tittar samtidigt. Men kan ni turas om så borde det väl fungera.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback