Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-31, 00:34
  #1
Medlem
ett exempel

jag arrenderar 10 hektar mark för småviltjakt...så småningom kanske jag ej har tid eller lust att jaga alls på aktuell mark

kan jag överlåta jakträtten till någon annan person/personer utan att informera markägaren om detta ?
hela tiden är det jag som står för arrendekostnaden
Citera
2018-01-31, 08:28
  #2
Medlem
ekerilars avatar
Om ni använt standardkontrakt från någon av jägarorganisationerna eller skogsbolagen kan du inte det. Det intressanta är vad som står i ditt arrendekontrakt.
Citera
2018-01-31, 10:10
  #3
Medlem
i det här exempelfallet så finns inga skrivna kontrakt alls,utan allt går per automatik som följd av muntlig överenskommelse för länge sedan
Citera
2018-02-16, 19:07
  #4
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moffey
i det här exempelfallet så finns inga skrivna kontrakt alls,utan allt går per automatik som följd av muntlig överenskommelse för länge sedan
Fråga markägaren
Citera
2018-02-16, 19:31
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av moffey
i det här exempelfallet så finns inga skrivna kontrakt alls,utan allt går per automatik som följd av muntlig överenskommelse för länge sedan

"14 § Jakträtt som har upplåtits i andra fall än i samband med jordbruksarrende får inte överlåtas eller upplåtas utan fastighetsägarens samtycke."

https://www.riksdagen.se/sv/dokument...9_sfs-1987-259
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback