Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-07, 01:36
  #13
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Ptja, jag har varit hemma hos och knullat kommunistbrudar som haft motsvarande Stalin/Sovjetprylar på väggarna och än mindre städat - med fler katter och kattlådor.

Och förresten - vad är det för fel med att hylla en ideologi som bara hade ihjäl 6 miljoner - mot att hylla en ideologi som haft ihjäl bortåt 150 miljoner och än idag plågar och terroriserar befolkningarna i länder mot deras vilja?

Menar du nu kapitalismen som nekar mig ägna mig åt min hobby och nekar mig starta
Eget inom det?
För istället vara mördares allra bästa vän...
Citera
2018-02-07, 02:16
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av komigenjao
I tallin? Det är som att ett våldtäcktsoffer skulle hänga upp en idolbild på sin våldtäcktsperson. Har folk glömt vad Hitler gjorde i dem länderna?

Tallinn KRYLLAR av butiker och försäljare som kränger allt från järnkors till Adolf Hitler-tröjor och tändsticksaskar med SS-motiv.
Citera
2018-02-07, 10:11
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jourlistan
Tallinn KRYLLAR av butiker och försäljare som kränger allt från järnkors till Adolf Hitler-tröjor och tändsticksaskar med SS-motiv.

Då är de nazister och behöver befrias igen av röda armén!
Citera
2018-02-08, 13:31
  #16
Medlem
SevenStarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jourlistan
Tallinn KRYLLAR av butiker och försäljare som kränger allt från järnkors till Adolf Hitler-tröjor och tändsticksaskar med SS-motiv.

Har jag aldrig hörttalas om
(förutom den här förstås (FB) Åtal för humoristisk Hitler-tshirt. Anses hetsa mot Judar och Romer)
Var kan man hitta sådana tändsticksaskar som du nämner?
Citera
2018-02-08, 21:39
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SevenStars
Har jag aldrig hörttalas om
(förutom den här förstås (FB) Åtal för humoristisk Hitler-tshirt. Anses hetsa mot Judar och Romer)
Var kan man hitta sådana tändsticksaskar som du nämner?

Finns i ”antikaffärerna” i gamla stan.
Citera
2018-02-22, 08:43
  #18
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komigenjao
I tallin? Det är som att ett våldtäcktsoffer skulle hänga upp en idolbild på sin våldtäcktsperson. Har folk glömt vad Hitler gjorde i dem länderna?
Du..Hitler är inte särskilt avskydd i Estland. Eller ingen big deal där iaf. Utan det var ryssarna som dom var rädda för. Nazityskland sågs nästan som befriare. Många balter stred med nazisterna dessutom.
Citera
2018-02-23, 16:36
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Du..Hitler är inte särskilt avskydd i Estland. Eller ingen big deal där iaf. Utan det var ryssarna som dom var rädda för. Nazityskland sågs nästan som befriare. Många balter stred med nazisterna dessutom.

Att man inte avskyr Hitler är ett tecken på antisemtism. Snart börjar väl pogmomerna där borta.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback