Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-30, 18:36
  #1
Medlem
cmdQs avatar
Trådstarten är givetvis rent teoretisk så jag börjar med att citera självaste @Nibbler
"OBS! Detta kommer jag ej göra och jag uppmanar ingen annan att göra det heller!!OBS!"

Om man skulle vilja genomföra en terrorattack la Drottninggatan (stavning)

Sitter just nu i Flen och det pågår någon sorts möte nere på torget, det finns inga staket eller andra hinder mellan torget och gatan.
Ponera att jag skulle sätta mig i min Audi Q5, ge full gas på gatan så att jag svänger in på torget i en fart av ca 150km/h vad kommer hända "OBS! Detta kommer jag ej göra och jag uppmanar ingen annan att göra det heller!!OBS!"

Kommer bilen kunna plöja fritt genom folkmassan (ca 400 vuxna personer) och ut på andra sidan eller kommer den gå sönder redan efter att några stycken människokroppar krossats mot motorhuven?

Jag placerar den här tråden i forumdelen för terrorism istället för bilar eftersom det rent teoretiskt skulle räknas som ett terrordåd.

"OBS! Detta kommer jag ej göra och jag uppmanar ingen annan att göra det heller!!OBS!"
Citera
2018-01-30, 18:48
  #2
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Skulle säkert funka men du skulle inte vara omtyckt efteråt.
Citera
2018-01-30, 18:53
  #3
Avstängd
Teoretiskt sett så måste du ha ngt som kan riva flera människor och även döda varenda en eller skada tillräckligt, för att det ska ha effekt.

En bil är för liten och får aldrig upp sån fart, för att kunna ha ihjäl tillräckligt många för att säkra 45 oskulder ....man måste döda minst 15 otrogna kristna .. (väldigt få muslimer som vet detta), en männsika visst, men en klunga med 10 människor, blir som att köra igenom ett berg av packat kött på 2000 kilo, du måste komma upp i hastigheter runt150 km/h för att det ska ha effekt.



En lastbil är inte heller optimalt då den är för stor och det tar ett tag att accelerera,

Många som gör det med bil kör oftast in folkmassor, men det är puckat. bättre är att tejpa fast två samuraj svärd, från Hattori Hanzo på vardera sida av bilen och sen köra nära människor, så man kapar delar av dem, mer blod mer gore,
Citera
2018-01-30, 19:05
  #4
Medlem
Fegyvereks avatar
Exempel (FB) Bil körde in i folkmassa (USA)
Citera
2018-01-30, 19:17
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OrdonIsraeli
Teoretiskt sett så måste du ha ngt som kan riva flera människor och även döda varenda en eller skada tillräckligt, för att det ska ha effekt.

En bil är för liten och får aldrig upp sån fart, för att kunna ha ihjäl tillräckligt många för att säkra 45 oskulder ....man måste döda minst 15 otrogna kristna .. (väldigt få muslimer som vet detta), en männsika visst, men en klunga med 10 människor, blir som att köra igenom ett berg av packat kött på 2000 kilo, du måste komma upp i hastigheter runt150 km/h för att det ska ha effekt.



En lastbil är inte heller optimalt då den är för stor och det tar ett tag att accelerera,

Många som gör det med bil kör oftast in folkmassor, men det är puckat. bättre är att tejpa fast två samuraj svärd, från Hattori Hanzo på vardera sida av bilen och sen köra nära människor, så man kapar delar av dem, mer blod mer gore,

Du tror precis som många andra. Dvs att det blir nån form av köttmur eftersom alla bara faller rakt ner.
Så är det inte. En stor tung suv i 100km i timmen kommer skicka folk kors och tvärs ett flertal meter utan att hindras särskilt mycket i sin framfart så länge du fortsätter gasa.
Bilar i fart får extremt mycket massa bakom sig och en vek människokropp eller tio kommer inte hindra den så värst mycket alls.
Citera
2018-02-07, 00:49
  #6
Moderator
Neksnors avatar
Att köra ihjäl 5 personer och en vovve, som den där tjommen i Stockholm gjorde, går nog att lösa även med en Fiat från 80-talet, förutsatt att rosten inte hunnit före. Men en lastbil bör klara hinder (saker som lösa föremål, inklusive kroppsdelar) som fastnar i fordonet bättre på grund av generellt sett bättre terrängegenskaper. Sedan kan man fundera på hur ovan nämnda bil hade mått efter ett möte med ett betonglejon.
Citera
2019-05-21, 19:51
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cmdQ
Trådstarten är givetvis rent teoretisk så jag börjar med att citera självaste @Nibbler
"OBS! Detta kommer jag ej göra och jag uppmanar ingen annan att göra det heller!!OBS!"

Om man skulle vilja genomföra en terrorattack la Drottninggatan (stavning)

Sitter just nu i Flen och det pågår någon sorts möte nere på torget, det finns inga staket eller andra hinder mellan torget och gatan.
Ponera att jag skulle sätta mig i min Audi Q5, ge full gas på gatan så att jag svänger in på torget i en fart av ca 150km/h vad kommer hända "OBS! Detta kommer jag ej göra och jag uppmanar ingen annan att göra det heller!!OBS!"

Kommer bilen kunna plöja fritt genom folkmassan (ca 400 vuxna personer) och ut på andra sidan eller kommer den gå sönder redan efter att några stycken människokroppar krossats mot motorhuven?

Jag placerar den här tråden i forumdelen för terrorism istället för bilar eftersom det rent teoretiskt skulle räknas som ett terrordåd.

"OBS! Detta kommer jag ej göra och jag uppmanar ingen annan att göra det heller!!OBS!"

Det vore nog bättre om du körde ihjäl några personer i taget.

1. Stjäl en personbil. Glid runt i staden en kväll tills du ser några personer på någon gata.
2. Meja ner allihopa och stick från platsen.
3. Upprepa alltihopa nästa kväll och nästa..

Skulle ett tiotal terrorister göra detta skulle det bli kaos i Sverige.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback