2022-01-26, 15:34
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Strandhäll har jämförts i den här tråden med Mona Sahlin, bland annat med avseende på privatekonomi. Men det finns fler paralleller - båda var/är så kallade nyttiga idioter för (S). Det vill säga en minister man skickar fram för att svara på för partiet obehagliga frågor kring ett nytt förslag eller annan åtgärd som egentligen inte går i linje med partiets officiella hållning.
"Hennes styrka är inte tänkandet" sade dåvarande statsministern Göran Persson 2011 förbluffande nog om Sahlin. Förbluffande eftersom det var väldigt ovanligt att en statsminister desavouerade en av regeringens ministrar så öppet och flagrant.
Detsamma skulle man nog kunna säga om Strandhäll. Hennes styrka är uppenbarligen inte tänkandet, alltså måste det vara något annat.
I mina ögon har hon i alla fall en snygg rumpa. Det kan måhända vara det enda jag är överens med Morgan Johansson om.

Båda knullades väl upp till toppen. Kvinnor sitter ju på en förmögenhet.
Citera
2022-01-26, 15:36
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtflash
Tänkte säga precis tvärt om, jämför inte katastrofen Annika Strandhäll med andra kvinnliga politiker. Hon är ju verkligen en total nolla som inga andra politiker kommer i närheten att konkurrera med när det gäller att vara en total katastrof.

Men.... Hon är vansinnigt sexig! 😍🤩
Citera
2022-01-26, 16:14
Medlem
PINSAMT för den s.k "miljöministern"!

Kan vi ha en sådan katastrof till minister ? NEJ !!

Noll koll på saker och ting !

Miljöministerns avloppsanläggning saknar tillstånd

MILJÖminister var ordet !

"...– Att ha ett giltigt tillstånd är viktigt. Det visar att man renar avloppsvattnet som man ska och att det inte innebär en miljö- och hälsorisk, säger Malin Welander, enhetschef på Värmdö kommun.

Dokument från Värmdö kommun, där Strandhälls bostad ligger, visar att tillståndet för avloppet löpte ut i april 2019. Sedan dess har ingen ny ansökan inkommit uppger kommunen, vilket enligt dem betyder att tillstånd för avloppet saknas.

– Det ligger på fastighetsägaren att ansöka om förnyelse av tillståndet innan det har löpt ut, säger Malin Welander. .."

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/s...knar-tillstand
Senast redigerad av Satilamannen 2022-01-26 kl. 16:17.
Citera
2022-01-26, 16:15
Medlem
gonewiththewinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet

Sexminister hahaha
Citera
2022-01-26, 17:51
Medlem
Majasmokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Satilamannen

"...– Att ha ett giltigt tillstånd är viktigt. Det visar att man renar avloppsvattnet som man ska och att det inte innebär en miljö- och hälsorisk, säger Malin Welander, enhetschef på Värmdö kommun.

Dokument från Värmdö kommun, där Strandhälls bostad ligger, visar att tillståndet för avloppet löpte ut i april 2019. Sedan dess har ingen ny ansökan inkommit uppger kommunen, vilket enligt dem betyder att tillstånd för avloppet saknas.

– Det ligger på fastighetsägaren att ansöka om förnyelse av tillståndet innan det har löpt ut, säger Malin Welander. .."

Nåväl, jag ska inte vara den som är den. Jag hatar kärringa men just sånt där brukar ju alltid vara sånt som kommer i lådan. Nu är det dags för slamsugning, nu är det dags för bilprovning, nu är det dags för käftis. Varför ska just det där tillståndet kommas ihåg av en själv när allt annat påminns om som vore det månadens faktura för det ena eller det andra? Jag ger henne the benefit of doubt här. Hon har en plausibel förklaring & (självklart) rätt i att det ska vara lätt att göra rätt.

En läkare måste ibland titta i fass. En bilmek tittar i modellbeteckningarna för att se exakt vilken månad det blev större bromskivor på just den eller den modellen. Kommunen kan lätt ha en flagga i systemet som automagiskt skickar ut ett brev när det är dags att förnya.

Däremot så har jag inget till övers för såna som tjänar såna summor som hon (& Mona McSvin) & som ändå inte kan betala för sig med vad det nu kan vara.
Citera
2022-01-26, 22:11
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gonewiththewind
Sexminister hahaha

Ja hon må vara en idiot, men hon är himla snygg. Hon och Alice Bah Kunke är två riktiga hetingar.

Annie Lööf är också ganska het...

Många av dessa dumskallar är sexiga, känns lite tokigt.
Citera
2022-01-27, 06:00
Medlem
Citat:

Då var det dags igen - Regeringens mest inkompetenta minister har återigen visat sig ha noll ordning på sitt liv.

Finns det något den manshatande kvinnan har koll på?

Avlopp känns dessutom extra viktigt med tanke på att det gäller Strandhäll - så mycket skit som det kommer ur henne.
Citera
2022-01-27, 08:52
Avstängd
thaimans avatar
Min undran och förvåning är hur i herrans namn man kan sätt denna människa till att hantera någon av de viktigaste frågorna någonsin, kärnkraften
Där ska ju en påläst erfaren och MYCKET kunnig person sitta som kan ta ansvar för sitt bestämmande

Såssarna förnekar sej aldrig med sin förbannade svågerpolitik.
Jag undrar om inte en nyexaminerad ingenjör skulle vara mera lämplig? Politisk tillhörighet är irrelevant för sådana här uppgifter. Och det gäller ju alla samhällsviktiga frågor
Jg spyr av detta vansinne. Helst spyr jag på stadsministerns skrivbord då hon sitter där.
Citera
2022-01-27, 08:52
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:

OK, men hon ska ju faktiskt flytta där ifrån, och håller på att sälja fastigheten.
Citat:
Ministern har tackat nej till en intervju med SVT om detta, istället skriver hon i en skriftlig kommentar:

”Jag har blivit uppmärksammad på att tillståndet behöver förnyas. Efter kontakt med kommunen förstår jag att då förnyelse inte sker automatiskt är det inte helt ovanligt att vara sen med ansökan, särskilt inte om huset bytt ägare.

Vi är mitt i processen med att byta bostad och min avsikt är att ett förnyat tillstånd ska vara på plats innan dess.”

Tråkigt nog har hon dock "glömt" att berätta för mäklaren att det saknas tillstånd för avloppet.
Citat:
Byggnadssätt
Vatten: Enskilt vatten året om
Avlopp: Enskilt avlopp (slamavskiljare, markbädd, fosforfälla)
Kommentar: Ny vattenfiltreringsanläggning sedan cirka 6 månader tillbaka.
https://www.svenskfast.se/hus/stockh...elbrovagen-12b
Senast redigerad av Korv-Bajs 2022-01-27 kl. 08:57.
Citera
2022-01-27, 08:56
Medlem
Citat:
Ja hon må vara en idiot, men hon är himla snygg. Hon och Alice Bah Kunke är två riktiga hetingar.

Annie Lööf är också ganska het...

Många av dessa dumskallar är sexiga, känns lite tokigt.
Är du 60, 70 år eller?

Det finns ingenting vackert i dessa psykopater.
Citera
2022-01-27, 09:40
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:

Strandhäll sexig? Du borde gå till Specsavers!
Citera
2022-01-27, 12:39
Medlem
Helt otroooolig mäklarannons !
FULLSMETAD med de närmast vanliga klyschorna...

https://www.svenskfast.se/hus/stockh...gen-12b/316724

Men VARFÖR nämns INTE att avloppet inte är godkänt ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in