Citat:
Ursprungligen postat av
Satilamannen
PINSAMT för den s.k "miljöministern"!
Kan vi ha en sådan katastrof till minister ? NEJ !!
Noll koll på saker och ting !
Miljöministerns avloppsanläggning saknar tillstånd
MILJÖminister var ordet !
"...– Att ha ett giltigt tillstånd är viktigt. Det visar att man renar avloppsvattnet som man ska och att det inte innebär en miljö- och hälsorisk, säger Malin Welander, enhetschef på Värmdö kommun.
Dokument från Värmdö kommun, där Strandhälls bostad ligger, visar att tillståndet för avloppet löpte ut i april 2019. Sedan dess har ingen ny ansökan inkommit uppger kommunen, vilket enligt dem betyder att tillstånd för avloppet saknas.
– Det ligger på fastighetsägaren att ansöka om förnyelse av tillståndet innan det har löpt ut, säger Malin Welander. .."
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/s...knar-tillstand
Nåväl, jag ska inte vara den som är den. Jag hatar kärringa men just sånt där brukar ju alltid vara sånt som kommer i lådan. Nu är det dags för slamsugning, nu är det dags för bilprovning, nu är det dags för käftis. Varför ska just det där tillståndet kommas ihåg av en själv när allt annat påminns om som vore det månadens faktura för det ena eller det andra? Jag ger henne the benefit of doubt här. Hon har en plausibel förklaring & (självklart) rätt i att det ska vara lätt att göra rätt.
En läkare måste ibland titta i fass. En bilmek tittar i modellbeteckningarna för att se exakt vilken månad det blev större bromskivor på just den eller den modellen. Kommunen kan lätt ha en flagga i systemet som automagiskt skickar ut ett brev när det är dags att förnya.
Däremot så har jag inget till övers för såna som tjänar såna summor som hon (& Mona McSvin) & som ändå inte kan betala för sig med vad det nu kan vara.