2020-12-09, 10:16
Medlem
I talarstolen i riksdagen på morgonen. Försvarsdebatt !

"Sammansatta utrikes- och försvarsutskottet
Deputerad"

Suppleant i väldigt många utskott. Men att se henne tala bl a om Afghanistan, detta
utsatta land, klädd i svart, var nog inte riktigt vad man väntat sig.

Dagens nyhet är i alla fall SD och NATO...
Citera
2020-12-09, 12:32
Medlem
absolut.rumsrens avatar
Jag svarade på ett inlägg i en annan tråd som blev borttagen, vilket var helt korrekt av moderatorn då det var OT.

Frågan löd:
Vad var det som gjorde att Thomas tog sitt liv? (kanske lite annorlunda formulerat)

Mitt svar:
Sanningen (inte Annikas) kommer att komma fram när tiden är mogen och orsakar mest skada. Det kommer att bli tufft för en del.
Citera
2020-12-09, 19:08
Medlem
[quote=absolut.rumsren|Vad var det som gjorde att Thomas tog sitt liv? Sanningen (inte Annikas) kommer att komma fram när tiden är mogen och orsakar mest skada. Det kommer att bli tufft för en del.[/QUOTE]

Det ser vi alla fram emot
Citera
2020-12-09, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sigbratt
Det ser vi alla fram emot

De här "sanningarna" som ska komma fram har jag hört så jvla många ggr nu så det är kvalificerat skitsnack som aldrig leder nånstans 99ggr av 100.

Varför skulle man vänta med sånt för om man nu brydde sig från början?
Citera
2020-12-09, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absolut.rumsren
Jag svarade på ett inlägg i en annan tråd som blev borttagen, vilket var helt korrekt av moderatorn då det var OT.

Frågan löd:
Vad var det som gjorde att Thomas tog sitt liv? (kanske lite annorlunda formulerat)

Mitt svar:
Sanningen (inte Annikas) kommer att komma fram när tiden är mogen och orsakar mest skada. Det kommer att bli tufft för en del.

När är tiden mogen då?
Citera
2020-12-09, 19:14
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:

Frågan löd:

Mitt svar:

Det vore roligt att veta redan nu. Dessutom hoppas jag att det besudlar hela sosseimperiet.
Citera
2020-12-10, 01:45
Medlem
Inge.Smarts avatar
Thomas självmord hade inget med Annika eller S att göra. Han var sjuk. Hade tagit livet av sig även om han varit ihop med Ebba Bush. Kanske t.o.m. lite tidigare.

Sedan finns det en separat tråd för dessa foliehatt-spekulationer.
Citera
2020-12-10, 04:50
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inge.Smart
Thomas självmord hade inget med Annika eller S att göra. Han var sjuk.

Kan inte sjukdomen ha varit ett symtom eller en följd av hans nära band med AS eller S?
Citera
2020-12-10, 08:43
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Det jag menade var att hon inte ens hade kompetens att avsluta dessa enstaka kurser med att ta tillbörliga poäng.

Annika försökte med samma taktik som sin mentor och idol Eva Nordmark gjorde genom att gå speciellt utvalda kurser för att det skulle se bra ut på deras CV. Men bra gick det inte.

Annikas CV enligt regeringen, visar dock inga poäng

Evas CV enligt regeringen

Den mest utmärkande kompetensen för de som tar sig uppåt inom politiken utan meriter är att dom är bra på att slicka röv.
Citera
2020-12-10, 13:08
Medlem
Inge.Smarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Kan inte sjukdomen ha varit ett symtom eller en följd av hans nära band med AS eller S?
Nej, han visade tendenser långt innan han träffade Annika. Den tragiska utgången var inte helt förvånande för dem som kände honom.
Citera
2020-12-10, 13:54
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inge.Smart
Nej, han visade tendenser långt innan han träffade Annika. Den tragiska utgången var inte helt förvånande för dem som kände honom.

TW var tillsammans med AS i 19 år innan han begick självmord 2019, på vilket sätt uppvisade han tecken på psykisk instabilitet innan han träffade AS?

Borde inte dessa observanta människor i hans närhet ha gjort något för att hjälpa honom under nästan två decennier?

AS har väl dessutom sagt att hon märkte inget av TW:s dåliga psykiska hälsa? Fast vissa tecken fanns trots allt om vi ska lita på henne. Tyvärr kan inte sambon berätta sin historia.

https://www.expressen.se/nyheter/str...-madde-daligt/
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2020-12-10 kl. 13:58.
Citera
2020-12-10, 18:01
Medlem
Att Annika har blivit en sån stor Afghanistan-kännare. Kan hon göra en korrekt analys av läget? Det är lite märkligt kan tyckas då hon saknar grundläggande baskunskaper från det mesta, om man bortser frisörkunskaper och indoktrinerings-utbildning från fack och (s)lusk-partiet. Kan det bero på att hon är bekant med en afghan?

Personligen tycker jag hon framför uppläsningen av det nedskrivna talet dåligt. Det hade varit bättre med en skådespelare. Men det är klart något måste hon göra, hon sitter där, bra betalt dessutom.

SVT Forum (vid ca 14.20 min)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in