Citat:
Ursprungligen postat av
molliesmille
Strandhäll tycks ha behållit lägenheten hon fixat genom Vision även efter husköpet 2016 (inte 2012). Om hon fortfarande har den kvar återstår för intresserade att gräva fram.
Citat:
Ursprungligen postat av
EdgarAllaPoe
Huset köptes 2012-07-31 för 5,8 miljoner. Om du vill så kan jag ge dig hela tidslinjen från det att tomten avstyckades, bebyggdes 2007 och såldes 2012. Att Strandhäll inte skrev sig på adressen förrän 2016 beror på att det kom fram i media att hon bodde i Visions lägenhet fastän hon blivit statsråd.
Strandhäll behöll fackförbundet Visions lägenhet på Östermalm tills det uppmärksammades 2016. Det var väl inte passande att ett statsråd utnyttjade en lägenhet som var ämnad till den fackliga rörelsen.
Strandhäll skulle då ha avyttrat lägenheten för att det inte var korrekt gjort, vilket blev en belastning för henne. Jag undrar om någon vet vilken lägenhet det gällde? Kan det vara på Wittstocksgatan 17, Lgh 1001, 115 27 Stockholm? Det är nämligen i den lägenheten som Thomas Wolf´s skenbolag Scantrade HiFi hade sitt säte. Annika "flyttade ut" och in flyttade Thomas bolag.
Jag hittar ingen info om företaget längre, men är det någon som har tillgång till bolagssök och kan hjälpa till. När skrev bolaget sig där och hur stor omsättning hade det?
Så Annika kunde alltjämt utnyttja lägenheten fullt ut.
Thomas den store "fixaren". Bolaget tog han med sig i graven.
Scantrade Hifi
Ps. Strandhäll pekar finger åt andra, så låt oss gräva.