Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-09, 14:18
  #25
Medlem
NegroidMongoloids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Ant-Man är den enda filmen i MCU som jag haft någon form av behållning av; främst för att den inte tog sig själv på så stort allvar och likt i Tim Burtons Batman-anda har kul med superhjältegenren. Thor eller Avengers-filmerna blir bara löjliga i hur bombastiska dem här. Spider-Man: Homecoming försökte var rolig men var bara en snarkfest.

Så jag ser framemot Ant-Man and the Wasp som jag siktar att se på bio under min semester om 1 vecka.

Senaste Thor var ju fantatiskt rolig, bland de bättre tillsammans med första Guardians of the Galaxy. Gillar även X-men 2, även om den är "seriös".

Såg Ant-man and the wasp igår. Den var väl som jag förväntat mig, underhållande men inte så mycket mer liksom. Den kändes rätt mycket som en PIXAR-produktion, mycket fart och var aldrig seg, bjuder på en del skratt. 100% Förutsägbart. Gillade första ant-man bättre.
Citera
2018-07-11, 21:06
  #26
Medlem
JayGatsbys avatar
Bra uppföljare. Träffade kanske inte alltid rätt, men helt klart sevärd.
Tung postcreditscen.
Citera
2018-07-12, 18:13
  #27
Medlem
Captinheros avatar
Denna uppföljare var ok. Hade potential att bli bättre men överlag en underhållande men bitvis seg film. Gillade att det var en ”liten” no pun film .

Inget världsligt hot. ”Skurkarna , nr 1 gjort helt ok kunde gjorts bättre lite mer bakgrundshistoria kanske. Men var intressant överlag. Nr 2 meh inte den sämsta mcu skurken men inget större att hänga i granen.

Hade sina bra stunder och såg snygg ut. Men som sagt lite ändringar skulle gjort denna film mer sevärd. Synd eftersom trailerna till denna film var riktigt bra. Men om man ej sett trailerna så undvik. Kändes som de avslöjade lite väl många bra scener.

Så en svag 7a/10

Om man ska jämnföra med en annan mcu film så skulle jag säga iron man 2 är nog närmast i kvalité

Och ja den sista postcredit är helt meningslöst att kolla på( avslöjades redan i trailern)
Citera
2018-07-15, 20:27
  #28
Medlem
Jonipoons avatar
Eftersom Ant-Man är min favoritfilm i hela MCU så hade jag en hel del förväntningar på denna. Men efter att ha sett alla trailers visste jag redan innan jag klev in i biosalongen att jag inte skulle bli 100 % nöjd. Jag hade rätt.

Filmen är helt okej men actionscenerna suger. Det är för många storys i en och samma film, en hel del karaktärer hade kunnat tas bort (som t.ex. Sonny Burch) för att lägga mer fokus på viktigare karaktärer (som Scott Lang själv!). Alldeles för vek skurk som är bland den sämsta och mest ologiska skurken i MCU hittills (kanske t.o.m. sämre än Malekith i Thor 2). Det som håller uppe filmen är trots allt Paul Rudd som Ant-Man, Evangeline Lily som Wasp, och Michael Douglas som Hank Pym.

Det är en FANTASTISK kemi mellan Paul Rudd och hans karaktärs dotter Cassie spelad av Abby Ryder Fortson. Jag önskar att det var fler scener med dessa två, det var mycket roligare att se dessa som far och dotter tillsammans än självaste Ant-man och Wasp tillsammans.

En hel del skämt var roliga också. På det hela taget en medioker film dock, jag är lite halvt besviken men förväntade mig inte heller något makalöst. Den får 6/10.
Citera
2018-10-02, 11:46
  #29
Medlem
Nochillss avatar
Jag tycker att ettan erbjöd en fantasifull och rolig historia men uppföljaren har dessvärre ett stelt och trist manuskript och jag stängde av efter en halvtimme.
Citera
2018-10-02, 12:33
  #30
Medlem
Överlag dålig film men sista scenen gjorde hela filmen.
Citera
2018-10-02, 12:47
  #31
Medlem
BigFatCones avatar
Får väl ge den en ganska stark 7/10. Överlag rolig och bra actionscener. Det var även återigen en rätt liten historia, det var inte hela världen som stod på spel och det tilltalar mig. Jag hade även väldigt gärna sett Paul Rudd och Ryan Reynolds byta roller i en film. Hade kunnat bli fantastiskt.

Eller Ant-Man, Spidey och Wade i samma film. Regisserade av Edgar Wright förslagsvis.
Citera
2018-10-02, 13:22
  #32
Medlem
Rakiis avatar
Första filmen var skaplig underhållning i den mån som MCU kan bjuda på, men denna gav jag upp efter en kvart. Räckte med montaget i början med Paul Rudd som gräsänkling innan jag vred mig i cringe och gav upp.
Citera
2018-10-04, 07:33
  #33
Avstängd
PenisOchPungs avatar
Var väl okej liksom, vafan... en 5.5/10 kan den få.
Citera
2018-10-04, 10:45
  #34
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Första filmen var skaplig underhållning i den mån som MCU kan bjuda på, men denna gav jag upp efter en kvart. Räckte med montaget i början med Paul Rudd som gräsänkling innan jag vred mig i cringe och gav upp.
Har du läst en serietidning någon gång? Allt är ju pinsamt och töntigt, det kommer liksom med paketet.
Citera
2018-10-04, 11:08
  #35
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Har du läst en serietidning någon gång? Allt är ju pinsamt och töntigt, det kommer liksom med paketet.

Och det gör sig inte bra på film. Är det förresten bra underhållning när allt är pinsamt och töntigt? Det låter inte så stimulerande om jag ska vara ärlig.

Men självklart kommer jag att se den ändå, Walton Goggins är ju med.
Citera
2018-10-04, 11:09
  #36
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Och det gör sig inte bra på film. Är det förresten bra underhållning när allt är pinsamt och töntigt? Det låter inte så stimulerande om jag ska vara ärlig.

Men självklart kommer jag att se den ändå, Walton Goggins är ju med.
Jag tycker ju att det gör det. Hela grejen med en Ant-Man är ju supertöntig bara i sig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback