Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-01-30, 10:47
  #1
Medlem
qups avatar
Verksamhet i korthet (från nyemissioner.se)

Acconeer har utvecklat en strömsnål högprecisions 3D-sensor. Genom tekniken möjliggörs snabba och exakta avståndsmätningar av objekt och miljöer.

Redeyeanalys
https://www.redeye.se/arena/posts/ny...ya-fingerprint

Genombrottsorder
https://www.avanza.se/placera/telegr...-digi-key.html

Vad tror ni om denna potential? Svindlande i mina ögon.
Citera
2018-02-05, 09:20
  #2
Medlem
qups avatar
Sådärja, nere på introkurs igen. Köpläge.
Citera
2018-02-05, 09:51
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Sådärja, nere på introkurs igen. Köpläge.
Köpte nu när kursen låg på 25,60
Citera
2018-02-07, 11:26
  #4
Medlem
Erik Östs avatar
Vad finns det för konkurrenter ?
Verkar intressant men de har ingen storskalig försäljning av någonting än, alltså ett förhoppningsbolag än så länge bara och de brukar dyka mest när börsen svajar.
Jag avvaktar.
Citera
2018-02-07, 13:28
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Vad finns det för konkurrenter ?
Verkar intressant men de har ingen storskalig försäljning av någonting än, alltså ett förhoppningsbolag än så länge bara och de brukar dyka mest när börsen svajar.
Jag avvaktar.

Google är nog deras största konkurrent.
Citera
2018-02-07, 15:19
  #6
Medlem
qups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panchoo
Google är nog deras största konkurrent.

Exakt så har jag också tolkat det. Google bedriver utveckling av liknande teknologi men är i dagsläget långt bakom Acconeer i fråga om energiförbrukning (relevant främst inom mobiltelefonsegmentet), storlek och vad jag antar också precision.

Och som nån sa här tidigare så är detta bolag risky i osäkra börstider. jag är något mer restriktiv i min positionering i detta papper efter senaste veckans utveckling på börsen. BV väldigt tungt i förhållande till fundamenta. Med det sagt, ett PM kan vara nog för att få detta att flyga högt!
Citera
2018-02-08, 09:01
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Exakt så har jag också tolkat det. Google bedriver utveckling av liknande teknologi men är i dagsläget långt bakom Acconeer i fråga om energiförbrukning (relevant främst inom mobiltelefonsegmentet), storlek och vad jag antar också precision.

Och som nån sa här tidigare så är detta bolag risky i osäkra börstider. jag är något mer restriktiv i min positionering i detta papper efter senaste veckans utveckling på börsen. BV väldigt tungt i förhållande till fundamenta. Med det sagt, ett PM kan vara nog för att få detta att flyga högt!

Om allt ACC säger stämmer så är produkten överlägsen Googles. Om vi tittar på storleken så är Googles 8x10mm jämfört med ACC 5x5mm. Sen så claimar de att den är mer noggrann/pricksäker än alla konkurrenter osv osv.

Så om allt det stämmer så är ACC överlägsen vad det gäller hårdvara. Sedan är frågan om mjukvara och marknadsföring och att faktiskt nå ut till potentiella storkunder. Jag säger inte att ACC inte klarar av det, men där är Google flera ljusår före.

Så det finns en balansgång och just nu finns det en hel del risktagande i ACC. Men de har definitivt en produkt som verkar vara banbrytande. Jag personligen tycker att BV är rätt högt just nu, men den har definitivt potential. Det räcker med en stabil mobiloperatör som kund så har de en grund som heter duga.
Citera
2018-02-08, 12:39
  #8
Medlem
qups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panchoo
Om allt ACC säger stämmer så är produkten överlägsen Googles. Om vi tittar på storleken så är Googles 8x10mm jämfört med ACC 5x5mm. Sen så claimar de att den är mer noggrann/pricksäker än alla konkurrenter osv osv.

Så om allt det stämmer så är ACC överlägsen vad det gäller hårdvara. Sedan är frågan om mjukvara och marknadsföring och att faktiskt nå ut till potentiella storkunder. Jag säger inte att ACC inte klarar av det, men där är Google flera ljusår före.

Så det finns en balansgång och just nu finns det en hel del risktagande i ACC. Men de har definitivt en produkt som verkar vara banbrytande. Jag personligen tycker att BV är rätt högt just nu, men den har definitivt potential. Det räcker med en stabil mobiloperatör som kund så har de en grund som heter duga.

Jamen visst! Man har ju nu pågående utvärderings-/pilotprojekt tillsammans med åtminstone 30 kunder världen över. Vissa av dem i Asien. Hur sannolikt är det att dessa projekt involverar stora aktörer inom tex mobiltelefoni? Högst sannolikt om du frågar mig.

Ser man till potentiell genomslagskraft och marknadsvärde så är parallellerna till Fingerprint (uppåtresan alltså ) inte helt orimliga.
Citera
2018-02-15, 12:42
  #9
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Jamen visst! Man har ju nu pågående utvärderings-/pilotprojekt tillsammans med åtminstone 30 kunder världen över. Vissa av dem i Asien. Hur sannolikt är det att dessa projekt involverar stora aktörer inom tex mobiltelefoni? Högst sannolikt om du frågar mig.

Ser man till potentiell genomslagskraft och marknadsvärde så är parallellerna till Fingerprint (uppåtresan alltså ) inte helt orimliga.

Nu har jag läst på lite mer.
Det verkar som chippet finns på lager nu och "vem som helst" kan utvärdera hur man vill göra det kompatibelt till...whatever!

Dessutom:https://www.digikey.com.au/en/videos...-product-video


Låter bra det här , onekligen intressant! Vad tror ni?
__________________
Senast redigerad av Erik Öst 2018-02-15 kl. 12:46.
Citera
2018-02-19, 19:20
  #10
Medlem
qups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Nu har jag läst på lite mer.
Det verkar som chippet finns på lager nu och "vem som helst" kan utvärdera hur man vill göra det kompatibelt till...whatever!

Dessutom:https://www.digikey.com.au/en/videos...-product-video


Låter bra det här , onekligen intressant! Vad tror ni?

Yes! Global lansering av chippet förra veckan. Fin kursutveckling idag. Jag tror det här kommer bli riktigt bra vad det lider.
Citera
2018-03-08, 10:14
  #11
Medlem
qups avatar
Fortsatt progress! Hyfsat fina signaler alltså!

https://www.avanza.se/placera/pressm...-uniquest.html
Citera
2018-03-09, 21:40
  #12
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Fortsatt progress! Hyfsat fina signaler alltså!

https://www.avanza.se/placera/pressm...-uniquest.html

Verkar inte hjälpa kursen står och stampar runt 25 -26 kr.

Händer ingenting snart är vi snart under teckningskurs och det vet väl alla vad det innebär!

Ont i rumpan!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback