Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2006-01-23, 23:45
  #25
Medlem
Tribals avatar
skumrask Tack för dina underbara konspirationsteorier, dom får en att le lite sådär extra på natten

Fö: Båten finns, hade inte rökat något när jag såg den vad jag vet!
Citera
2006-01-26, 18:16
  #26
Medlem
skumrasks avatar
Såg initiativtagaren till projektet, Anders Wästfelt, i korridoren på Handelshögskolan idag. Frågade vad han tyckte om "bloggen" men han han bara mumlade någonting och pös iväg för att någon timme senare observeras talande engelska med någon amerikan.

Bergis CIA.
Citera
2006-01-26, 18:33
  #27
Medlem
Dr. Löhks avatar
Fan. Helt nya världar öppnas inför mina ögon. Bitarna faller på plats och allt får en mening. När jag var ombord på Götheborg i somras tyckte jag att det var något lurt.
Samtliga besättningsmän/kvinnor verkade lite för glada och för normala.
Dessutom är jag säker på att jag såg en skymt av en man i svart kostym som smet in i ett hemligt utrymme under backen... Fast visserligen var jag rätt så påtänd vid tillfället.
Tyvärr visar mina bilder inget mystiskt. Men jag SKA gå till botten med det här.
Citera
2006-01-26, 19:15
  #28
Medlem
skumrasks avatar
Citat:
"Alltihop är kanske bara en fejk, ungefär som månlandningen."


Henrik försäger sig själv på bloggen under gårdagen. Nu har han "ont i ryggen" också.

Redan i lördags anade jag oråd:

Citat:
"Vi har fått råttor ombord. Tvåbenta 70-kilos gnagare som smyger omkring och mumsar i förråden om nätterna."

Vilka dumheter! Det finns inga tvåbenta råttor!
Citera
2006-01-28, 15:38
  #29
Medlem
pistons avatar
vart vill ni komma?

kopior , ubåtsbogsering??
Naturligtvis är det lättast o billigast att bygga ett träskepp med modern teknik som bara ser gammalt ut !
Mej retar ni varje fall inte ........tror jag
Citera
2006-02-12, 06:38
  #30
Medlem
tojos avatar
Konspirationsforum? Här har jag aldrig satt min fot innan. Roligt och enormt förvirrande! Finns konspiratörer på riktigt och hur ser de ut? Är de alltid gamla labila alkisar runt 40-50 bast, eller är allihop kids som spelar galna?

Ni som säger sig ha sett (eller sätt) båten har så klart fått era sinnen förvridna av sossarnas (och CIA:s) giftampuller som så ofta blandas i GBG:s dricksvatten. Fantastiskt att så många tror på att båten verkligen finns!

Skämt åsido. Skumrask, det är verkligen kul att läsa kommentarerna från alla som tror att du är allvarlig...
Citera
2006-02-12, 20:21
  #31
Medlem
skumrasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tojo
Skämt åsido. Skumrask, det är verkligen kul att läsa kommentarerna från alla som tror att du är allvarlig...


http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=257707

Tja. Där får Götheborg sex nya färska miljoner. Starkt jobbat.

Jag förstår inte hur man lyckas undgå att se de konspiratoriska dragen i denna soppa.
Citera
2006-02-12, 21:10
  #32
Medlem
Dejads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skumrask
Det är förvisso stor skillnad på företa sig en en atlantöversegling och bogseras runt på ett lugnt innanhav som östersjön.

Mmm håller med.. Ta sig över atlanten klarar du i ett tätat badkar om du bara kommer på hur du ska stuva mat och vatten för några månader. Men östersjön är farlig på riktigt

Allt är en stor täckmantel för att sverige ska kunna köpa lite plutonium till våra kärnvapen robbotar som Persson vill ha. Vi tar oss till kina och byter ett jasplan mot några stridsspetsar som vi gömmer i lastutrymmet och ingen kommer att fråga någonting alls eftersom Peter Jöback sjunger resans "ledmotiv". I dimman mellan skagen och göterborg kommer Göterborg att docka med nåt av våra kärnbränsle fraktfartyg och lasta över varan. Sen kommer hon att gå på grund precis som sin namne och föregångare för att vi inte ska kunna upptäcka strålningsskadorna på fartyget. Konstigt nog kommer hon att sjunka snabbare än tänkt och det kommer att diskuteras sjömanskap, konstiga fraktsedlar och varför en 727a lyfte från säve några timmar efter förlisningen.

En haverikommision kommer att tillsättas och så småningom kommer Jutta Rabe(?) att göra en film om det.
Persson får sina kärnvapen och kan äntligen tvinga igenom sin utbyggnad av gården han bor på genom att hota naturbruksverket med sina nyinskaffade vapen...


Eller så är det inte så...
Citera
2006-02-13, 13:19
  #33
Medlem
skumrasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dejad
Mmm håller med.. Ta sig över atlanten klarar du i ett tätat badkar om du bara kommer på hur du ska stuva mat och vatten för några månader. Men östersjön är farlig på riktigt

Allt är en stor täckmantel för att sverige ska kunna köpa lite plutonium till våra kärnvapen robbotar som Persson vill ha. Vi tar oss till kina och byter ett jasplan mot några stridsspetsar som vi gömmer i lastutrymmet och ingen kommer att fråga någonting alls eftersom Peter Jöback sjunger resans "ledmotiv". I dimman mellan skagen och göterborg kommer Göterborg att docka med nåt av våra kärnbränsle fraktfartyg och lasta över varan. Sen kommer hon att gå på grund precis som sin namne och föregångare för att vi inte ska kunna upptäcka strålningsskadorna på fartyget. Konstigt nog kommer hon att sjunka snabbare än tänkt och det kommer att diskuteras sjömanskap, konstiga fraktsedlar och varför en 727a lyfte från säve några timmar efter förlisningen.

En haverikommision kommer att tillsättas och så småningom kommer Jutta Rabe(?) att göra en film om det.
Persson får sina kärnvapen och kan äntligen tvinga igenom sin utbyggnad av gården han bor på genom att hota naturbruksverket med sina nyinskaffade vapen...


Eller så är det inte så...

Eller så är det helt enkelt så att detta är en politisk konspiration för att få sossarna återvalda, flytta det massmediala fokuset från tex situationen inom vården till något så harmlöst som båtsport. Storföretagen och volvo tackar för nolltaxeringar, tunnlar och annat myspys och lämnar ett indirekt kampanjbidrag till sin personlige vapendragare Göran Johansson.

Sänk båtjäveln nu!
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback