Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-30, 07:08
  #1
Medlem
Kollar på billiga enkelbiljetter från Arlanda (eller närliggande) till Peru. Provar de större siterna typ Momondo etc. men många billiga val har ju så långa stopp, typ 19h i USA. Hittade en som gjorde mellanlandning i Madrid men där krävdes VISA för damen i fråga. Du tröttnade jag ur (igår kväll).
Finns det andra vägar och hitta bra pris, rimliga stopptider och sen förklaringar på VISA-kraven?
Hon är registrerad i Spanien redan, ska hon behöva VISA då för en mellanlandning? Kan hon vistas i nån vänthall utan att gå ur transithallen?
To much just nu...
Citera
2018-01-30, 08:36
  #2
Avstängd
Sherberts avatar
Har Damen Schengen-visa?
Citera
2018-01-30, 08:40
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert
Har Damen Schengen-visa?

Nej. Hon är från Sydamerika (latina) och har visat mig ett dokument som säger att hon är registrerad i Spanien. Latinos har tydligen nåt specialavtal med Spanien som säger att de får vistas i landet.
Citera
2018-01-30, 08:55
  #4
Avstängd
Sherberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swedland
Nej. Hon är från Sydamerika (latina) och har visat mig ett dokument som säger att hon är registrerad i Spanien. Latinos har tydligen nåt specialavtal med Spanien som säger att de får vistas i landet.

OK, rutten via Madrid verkar ju bast om man kollar tillgangliga flyg, fem (5) timmar dar slar man ju latt ihjal i baren. Ni ar ju i transit sa hon far inga problem i Madrid.
Citera
2018-01-30, 09:02
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert
OK, rutten via Madrid verkar ju bast om man kollar tillgangliga flyg, fem (5) timmar dar slar man ju latt ihjal i baren. Ni ar ju i transit sa hon far inga problem i Madrid.

Där sade du en viktig grej. Hon får ju inte lämna transitområdet. Sen "5 timmar" beror på vilket flyg man tar. De jag sett (kostar runt 5000kr enkelresa) är det från sen kväll till tidig morgon i Spanien. Nån annan tripp går via USA och där är det landning kl 19 o avfärd dagen efter kl 16.00. Suck.
Citera
2018-01-30, 09:11
  #6
Avstängd
Sherberts avatar
Fredagar & Sondagar sa har Du ju Air France med 1.35H pa CDG, kan bli tight dock. Fredagar ocksa KLM, 4H pa AMS. Kolla aven FinnAir.
Citera
2018-01-30, 09:19
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert
Fredagar & Sondagar sa har Du ju Air France med 1.35H pa CDG, kan bli tight dock. Fredagar ocksa KLM, 4H pa AMS. Kolla aven FinnAir.

Ok. Du vet....newbee som jag är så använder jag Momondo och alla de som kommer upp överst när jag gör en google search.
Citera
2018-01-30, 10:52
  #8
Moderator
HelgeBuks avatar
Sök på matrix.itasoftware.com för att söka, sen när du hittar en flight där går du till flygbolagets egen site och gör samma sökning där.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2912878

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback