Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-25, 18:31
  #73
Medlem
FreudianSlipperss avatar
Jag står visserligen på en låg dos iktorivil dagligen (0,5 mg max 4ggr per dag). Sedan många år. Men jag får inte ut någon knarkeffekt av stora doser av någon bensodiazepin. De kan endast "normalisera" mig eller söva mig.

Det är fint att ha ett stash undansparat om det händer något hemskt, tex någon dör eller så och man inte kan sova.

Iktorivilen (och andra benso) hjälper utöver ångesten även mot en mängd kroppsliga krämpor bla restless legs och smärta i mitt fall. Jag tror att jag har så mycket problem att eventuell knarkeffekt helt enkelt uteblir, allt går till att bota och döva.

Jag har heller inget sug efter saker som alkohol, opioider (som jag faktiskt kan få viss knarkeffekt av) eller andra droger. Suget uppstår helt enkelt inte, och mersmak uppstår inte efter större intag.
Citera
2018-05-01, 19:05
  #74
Medlem
raven101s avatar
Jag är "ny" på benzo och har försökt att berusa mig på det. Dock till ingen nytta alls och jag får ingen effekt som jag söker. Håller mig till moderata doser av div olika sorter (ej hittat den ultimata för mig ännu). Det fungerar, så länge man inte gör det dagligen. At:n skrämde mig ifrån det.
Citera
2018-05-05, 01:01
  #75
Medlem
Phobiazis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raven101
Jag är "ny" på benzo och har försökt att berusa mig på det. Dock till ingen nytta alls och jag får ingen effekt som jag söker. Håller mig till moderata doser av div olika sorter (ej hittat den ultimata för mig ännu). Det fungerar, så länge man inte gör det dagligen. At:n skrämde mig ifrån det.

Bra val! Hoppas du hittar den ultimata dosen snart. Försökte även jag att berusa mig i början, insåg att det var poänglöst och att jag riskerade att förstöra den enda medicin jag fått på recept som faktiskt hjälpt mot ångesten! Bra morot det
Citera
2018-05-08, 20:25
  #76
Medlem
raven101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phobiazi
Bra val! Hoppas du hittar den ultimata dosen snart. Försökte även jag att berusa mig i början, insåg att det var poänglöst och att jag riskerade att förstöra den enda medicin jag fått på recept som faktiskt hjälpt mot ångesten! Bra morot det

Smart! Det tänker jag också hålla på.
Citera
2018-05-09, 08:07
  #77
Medlem
Phobiazis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raven101
Smart! Det tänker jag också hålla på.

Härligt, hoppas det fungerar bra för dig. Sjukt glad att jag lyckades göra det valet, mitt liv har ju definitivt förbättrats rent generellt av att kunna hantera ångest, tänk att man nästan gav bort det mot ett tillfälligt rus...hade väl tur antar jag
Citera
2018-05-09, 09:44
  #78
Medlem
Har benzo , dvs oxascand men använder nästan aldrig det längre. Tog det bara då jag hade sån hemsk ångest så jag grät ungefär och skakade av det eller om jag inte kunde vara lugn alls. Tycker inte man ska använda det för vanliga smågrejer. Då är det nog bättre att iallafall försöka gå emot problemet och utmana sig själv lite i taget. Så försvinner ångesten om det till slut.
Citera
2018-05-09, 10:21
  #79
Medlem
angestmannens avatar
Samma regler från Alvedon till tjack; aldrig oftare än två gånger i veckan, helst mindre än så, då bygger man inte upp någon monstertolerans. Både ekonomiskt och njutningsfullt sätt att bruka.
Citera
2018-05-09, 11:47
  #80
Medlem
Pandarns avatar
Jag tar ksalol (alprazolam) ungefär 1-2 gånger i veckan, ibland händer det att jag tar det 3 gånger i veckan. Nu har det gått 8 dagar sedan jag tog sist, och ibland kan jag glömma bort att ta eller ifall jag har dåligt med pengar så kan jag utan problem vara ute någon eller några veckor.

Jag köper svart och tar oftast 1-2 mg åt gången. Har tagit det så här pass regelbundet i ungefär ett år, hade dock en period för kanske 2 år sedan där jag tog det alldeles för ofta, ca varje/varannan dag i ett par veckor. Har aldrig riktigt upplevt at eller abstinensbesvär.

Har oxascand utskrivet från läkare men tar sällan det, har väl lite högre tolerans och får inte speciellt mycket effekt på dem.

Så ja, det går att ta det regelbundet utan att fastna eller tappa kontrollen helt. Jag jobbar varje dag och sköter det utan problem.
Citera
2018-05-10, 13:24
  #81
Medlem
Har Oxascand och Aprazolam utskrivet. Jag håller mig till Oxascand då jag tycker att den räcker och ger faktiskt en skön effekt. Mitt användande ser ut att köra 2 dagar i veckan, då nästan alltid 2 dagar i sträck. Detta för att läkemedlet ska hinna gå ur kroppen och man undviker förutsättningen för att ett fysiskt beorende utvecklas. Halveringstiden på 10 timmar gör att läkemedlet är ute ur blodet på ca 5 dygn. På samma sätt undviker man toleransuppbyggnad och jag har inte behövt att öka min dosering utan kört med detta system i snart ett år.

Jag har dock varit beroende, detta skedde i början när jag kom i kontakt med min utbrändhet. Jag hade ingen aning om vad det var för medicin läkaren skrev ut, så jag åt det som godis med total avsaknad av biverkningar. Dock så är ju Oxascand snäll så var inget problem alls att trappa ut. Men det är så värdelöst att fastna på det, som jag fick lära mig "den hårda vägen".

Använder Oxascanden mest för att orka med mitt arbete och kan ibland ta det för att förgylla en kväll i soffan efter en arbetsvecka. Det är ju trots allt en medicin jag behöver då jag har svårigheter att varva ner. Men vid jobbiga möten och liknande så kan det absolut vara en life hack. Man måste bara vara strikt med sig själv och ha självdisciplinen. Att ta hela tiden är totalt värdelöst eftersom toleransökning då sker och läkemedlet tappar sin effekt.
Citera
2018-07-18, 09:24
  #82
Medlem
wgets avatar
Äter inte dagligen men ser oftast till att ha en stash hemma utav det. Kan vara allt pga snabbt uppkommen ångest (som jag har mycket av), sociala tillställningar jag måste infinna mig i (har väldigt svårt för detta) eller för att tända av från stimulantintag.

Har inga problem att kontrollera mitt intag men när jag var färsk på benzo så underskattade jag dess effekter och den klassiska "men jag känner mig ju knappt påverkad" trots att man var flöddrad så in i bänken skapade en del pinsamma situationer, dock bara med vänner och det är ju inget man inte kan gå vidare ifrån.

Jag tror dels att jag lärt mig min läxa med ovanstående samt att jag har ett jobb att gå till där jag absolut inte kan vara påverkad håller mig i schack. Har visserligen inga problem under längre ledigheter att hålla mig ifrån det heller, så det är väl en personlighetsgrej helt enkelt. Intressant det där hur vissa totalt tappar kontrollen med benzo, och jag är glad att jag inte har det problemet då jag troligen fastnat för ett bra tag sedan.

Kan tillägga att jag inte har det på recept så tillgängligheten är obegränsad på så sätt också.
Citera
2018-08-02, 15:04
  #83
Medlem
Nu handlar tråden om folk som kan hantera benso vilket inte innefattar mig men tänker skriva ändå.

Jag misstänker att de flesta med ångestproblematik har lättare att hantera benso i och med att dom får en kännbar effekt vid låga doser (om man inte har tolerans). Jag har dock inte ångestproblematik vilket innebär att om man slänger i sig rek dos så tycker man inte att man känner någonting, vilket lätt leder till att man petar i sig mer och mer.

Sanningen är dock, som de flesta vet, är att man blir redigt påverkad. Detta leder till att man gör idiotiska grejer, dock är jag ganska förskonad på detta område. Det värsta är väl när man skrivit till folk och har en miljard stavfel i sina meningar. Sen som grädde på moset så försvinner dagarna man har varit på ur minnet. Och när man väl har kommit ur dimman så känner jag i alla fall att benso äcklar mig.

Hade återfall i början på sommaren / senvåren på bens och opiater efter 6 år drogfrihet, det hela började med att jag beställde hem ett gäng alpra inför en flygresa som jag skulle företa mig om en månad. Fick beställa ännu en gång för jag knaprade i mig första beställningen ganska snabbt, och när väl flygresan kom så hade jag AT och slut på alpra.

En annan gång fick jag stilnoct utskrivet för sömnbesvär, slutade såklart med att jag knaprade upp allt under en kväll.

Nu har jag dock bestämt mig igen att vara drogfri, det var nog nyttigt ändå i och med att det inte fick några konsekvenser samt att jag blev påmind igen om drogernas mörka baksida, något som jag hade förträngt en del ur minnet.
Citera
2018-08-02, 18:18
  #84
Medlem
kool-g-raps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SleePy1
Jag misstänker att de flesta med ångestproblematik har lättare att hantera benso i och med att dom får en kännbar effekt vid låga doser (om man inte har tolerans). Jag har dock inte ångestproblematik vilket innebär att om man slänger i sig rek dos så tycker man inte att man känner någonting, vilket lätt leder till att man petar i sig mer och mer.

Det har du helt rätt i. Att bara få känna sig normal och ångestfri ger en enorm euforin i sig när man känner 200kg ångest lätta från sina axlar.
Själv vill jag ta så låg dos som möjligt fast hela tiden. Då brukar 2mg ikto/dygn eller 0.5 xanor x3/dygn räcka. Men de flesta ja känner säger sig inte känna något av benson tills de bara blir fuckade och dumma i huvudet. Man borde inte käka benso om man inte använder det för sömn eller ångest tycker jag.

Jag har käkat benso från och till i 10år utan att bli beroende. Jag har inte käkat benso på 2-3 månader, men får snart ikto så det borde räcka i ett halvår. Efter det blir de några månader utan igen för att hålla toleransen nere.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback