Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-09, 09:07
  #469
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Choopchoop
Givetvis har kvinnor hårdare press på sig att se bra ut. Kvinnor objektifieras på ett helt annat sätt än män.
Knappast. Män har groteskt många krav på sig. Män och kvinnor är inte ens jämförbara. Ska man trots allt jämföra så kan man säga att män har krav på sig medan kvinnor inte har krav på sig.
Citera
2018-08-09, 09:28
  #470
Avstängd
Trasigatrosors avatar
Tror tjejer har hårdare press,

märktes ju med senaste undersökningen om deras fittor,

Kuken står för alltid, kvinnor får anpassa sig,

Denna tillfälig makt dem har är just tillfällig
Citera
2018-08-09, 09:51
  #471
Medlem
Fraktalbanans avatar
Fast det här med att fula tjejer får ligga och att ingen bryr sig om deras utseendet kanske bara är något sant i vuxenlivet. När folk börjar bli desperata och inte orkar bry sig riktigt längre vad andra tycker o tänker. Men hur många här har inte sett fula tjejer ha ett rent helvete under skolåren? Jag känner ett par stycken som har trauman och definitivt inte fick ligga. Alla hittade tillslut någon konstig kille, men det var ju inte fören närmare 25.
Citera
2018-08-09, 15:06
  #472
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Elsa Hosk är absolut inte en tia, lol. Att hon är en modell säger faktiskt ingenting, faktum är att det är till hennes nackdel om du försöker hävda att det skulle vara någon snyggstämpel. Du kan lika gärna hävda att Kate Moss eller Gisele Bundchen är snygga med det argumentet. Den absolut överväldigande majoriteten av alla kvinnliga modeller är faktiskt fula (eller åtminstone totalt mediokra), sedan finns det en handfull (och då menar jag verkligen en handfull) så kallade supermodeller, och dessa är snygga på riktigt (därav "supermodell", för att urskilja dem från de övriga modellerna som inte är särskilt vackra), t.ex. Doutzen Kroes, Adriana Lima, Ana Beatriz Barros och säkert någon till jag glömt. Det enda kravet generellt för att bli modell som kvinna, är att de ska vara långa (minst 170 cm) och anorektiker (Elsa Hosk uppfyller båda kraven då hon är 177 cm och 56 kg). Snygg är inget krav överhuvudtaget, eftersom hela den branschen handlar om att ge kvinnor jobb, och eftersom de flesta kvinnor inte är supermodellvackra (alltså snygga), går det helt enkelt inte att sätta ribban särskilt högt vad gäller utseendet (vilket alltså är ansiktet, bara så det inte blir några missförstånd här).

Angående Elsa Hosk så är hon som sagt absolut inte under några som helst omständigheter, en tia. Jag ger henne en sexa eller sjua, och detta är alltså alla bilder på henne med 22 ton smink, så osminkad lär hon ju vara en femma eller så, kanske till och med en fyra. En tia är Denise Richards i Wild Things. Eller Britt Ekland på 60-talet (hon hade lite för stora öron redan då, men i övrigt var hon perfekt), eller Brooke Shields på 80-talet (före hon transformerades till Fabio), inte någon spacklad fjortis som Elsa Hosk.

Ditt inlägg är dock typisk kvinnomentalitet; du har ingen egen åsikt utan du "tycker" något baserat på vad andra tycker (i det här fallet någon irrelevant model agency), särskilt om dessa andra har "hög status", då blir det extra mycket auktoritet. Victoria's Secret modeller är inget märkvärdigt; Dan Bilzerian poserar med och knullar betydligt snyggare och långt sexigare brudar varje vecka liksom.

Jag har visserligen i åtanke att du är kvinna och därmed by design, dålig smak, men Elsa Hosk är som sagt verkligen inte en tia.

Sedan, vad gäller "hårda krav", så har ni kvinnor inga krav överhuvudtaget. De enda "kraven" ni kvinnor har på en man är att han ska vara två meter lång och ha några miljoner på banken, detta är ju helt absurda och orealistiska krav, vilket också är varför kvinnor dejtar både zoomalier och negrer nuförtiden (de är långa), och gör man det har man verkligen inga krav på en man, lol. I den utsträckningen era "krav" är "hårda" så beror det på att de är så absurda att väldigt få män kan leva upp till dem, och därmed missuppfattas era krav som hårda.

Standardfrågan här som lackmustest för att identifiera iGnoranta iDioter: använder du iPhone?
Jo för att vara Victorias secret angel så måste man vara riktigt snygg
Citera
2018-08-09, 15:29
  #473
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Choopchoop
Jo för att vara Victorias secret angel så måste man vara riktigt snygg
Enligt vilken skönhetsauktoritet?

Här har du några Victoria's Secret "angels":

https://www.thedailymeal.com/sites/d...20Facebook.jpg

Jag kan då säga dig att ingen av dem ser särskilt bra ut. Hade jag gått förbi dem på stan så hade jag varken höjt på ögonbrynen eller vänt mig om.

Och här, den så kallade "perfect body", allihop är osexiga anorektiker:

https://hips.hearstapps.com/cos.h-cd...8413462-vs.jpg

Det finns säkert några snygga Victoria's Secret modeller, som t.ex. Adriana Lima, men merparten av dem är varken snygga eller har särskilt sexiga kroppar. Jag är fullt medveten om hur ni kvinnor tror att anorexia är vackert, men vi män (riktiga män, inte kryptopedofilerna alltså) gillar stora tuttar och stor rumpa, och även fylliga, kurviga lår och vader osv. Ett utmärkt exempel på någon som har förstått det här med sexig kropp är Coco Austin, där kan vi snacka knulldocka (hon är dock inte jättesnygg så sett, men vad gäller kroppen, där förstod hon hur en riktig kvinnokropp ska se ut). Jag föredrar visserligen mer naturliga tuttar och inte så överdrivet deffade brudar, men kurvor är som sagt viktigt, och anorexia är fruktansvärt avtändande.
__________________
Senast redigerad av EliasAlucard 2018-08-09 kl. 15:32.
Citera
2018-08-09, 15:42
  #474
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Jag vet inte, men är det inte mer socialt accepterat att en kille är otränad, överviktig, ovårdad och slarvigt klädd, än att en tjej är det...?
Citera
2018-08-09, 15:44
  #475
Avstängd
Litesugens avatar
Elsa är en klassisk 8a.
Citera
2018-08-09, 16:08
  #476
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Jag vet inte, men är det inte mer socialt accepterat att en kille är otränad, överviktig och slarvigt klädd, än att en tjej är det...?
Det är nog ingen större skillnad där. I den utsträckningen det är socialt accepterat för män att vara slappa med musklerna, vikten och kläderna, så hänger det på hur feta plånböcker de har. Däremot har tjocka och/eller fula brudar inga större svårigheter att skaffa killar, medan oattraktiva män har det betydligt svårare. Till saken hör det till, att män generellt gillar tjejer med lite mer kött på benen (trots alla pro-anorexia män som i själva verket är smygpedofiler och försöker forma om kvinnors kroppar till att likna 12 åriga pojkars kroppar, så är det naturligt för män att tända på kvinnor som har en relativt hög fettprocent), medan tjejer som ju rent allmänt är rätt error i skallen, lider av fettfobi osv, både sett till deras egna kroppar och mäns kroppar (detta har mycket att göra med att kvinnor faktiskt inte har några egna åsikter, och det har varit mycket lätt för smygpedofiler att lura i dem att anorexia skulle vara vackert). Och sedan har ju män naturligt, lägre fettprocent än kvinnor också, därav är det manliga idealet väldeffade kroppar osv. Problemet här är de kvinnofientliga feministerna som på fullaste allvar inte förstår att kvinnor inte är män, och att bara för att det är snyggt för män att ligga runt 10-15% fettprocent med lagom mängd muskelmassa, så är det inte snyggt för kvinnor att ligga på 10% fettprocent. Kvinnor ska ha högre fettprocent än män, och då menar jag inte 2% högre utan snarare runt 10-20% fettprocent högre. Givetvis ska denna fettprocent också vara välformad, alltså kurvor osv.

Sedan är det också som så, att kvinnor faktiskt har dålig smak, på riktigt. Män har också dålig smak, men kvinnor är typ 10 gånger värre. I många fall så bryr sig kvinnor inte ens om hur mannen ser ut, utan de betraktar mannen som rent instinktivt, en försörjare (pengar) för deras avkomma. Kvinnor är starkt instinktsdrivna varelser, så det här med objektiv skönhet osv, kvinnor varken fattar sånt eller är särskilt bra på att bedöma om en man ser bra ut på riktigt. Just därför är det ganska irrelevant vad kvinnor tycker och tänker om hur män ser ut. Därför är det också som så att en man kan bli tagen på allvar trots att han är ful som fan, om han har lyckats få ihop en riktigt bra ekonomi, eller om han har hög kompetens inom något intellektuellt eller tekniskt krävande yrke osv, medan kvinnor generellt har lägre intelligens än män, och därmed i långt högre utsträckning bedöms mer eller mindre enbart utefter deras utseende. Det är liksom rätt ovanligt med intelligenta kvinnor (det är inte heller vanligt med intelligenta män, men det är ännu ovanligare med intelligenta kvinnor). Samtidigt har män generellt betydligt mer överseende med en kvinnas utseende; män är inte alls särskilt kräsna.

Bästa exemplet på hur kvinnor inte fattar någonting om utseende, är hur de noppar deras ögonbryn till rakbladstunna streck, som om det skulle vara snyggt. Ingen vill väl ändå vara ful? Dålig smak är visserligen mycket mainstream nuförtiden, men det här med fula streck till ögonbryn var ju rätt inne på 2000-talet, och fortfarande relativt poppis, även om det på senare tid har börjat bli trendigt igen med lite volym på ögonbrynen. Välformade ögonbryn med rätt tjocklek gör liksom ögonen vackrare. Jag säger inte att kraftiga kurdiska ögonbryn är snyggt, men det ska vara lite tjocklek på ögonbrynen. Soran Ismail's fula hängiga ögon hade kunnat se en aning bättre ut om han inte hade så fula ögonbryn.

Hur som helst: visst finns det en skönhetspress på kvinnor, men samtidigt har kvinnor betydligt snällare krav på sig, än vad män har. Män generellt har liksom inga krav på att kvinnor måste vara jättelånga, och män har betydligt mer överseende med om kvinnor är lite överviktiga, och det här vikttramset som alla mainstreamsnubbar har hakat upp sig på, det är liksom något som kvinnor kan göra något åt, medan män inte kan justera deras längd efter en viss diet. Kvinnors krav är alltså betydligt "hårdare" och helt enkelt mer "rasistiska" så att säga. Samtidigt är kvinnors krav betydligt mer irrationella också (kvinnor har extremt svårt för det här med logiskt tänkande).

Nu har visserligen kvinnor inga direkta intelligenskrav på män (faktum är att kvinnor är allergiska mot intelligenta män), men för att jämföra längdhetsen kvinnor har på män, så vore det som att män skulle gå runt och säga, du har bara 139 i IQ, och jag dejtar inga kvinnor som har under 140 i IQ! Majoriteten av kvinnorna är verkligen så fixerade vid männens längd.

Citat:
Ursprungligen postat av Litesugen
Elsa är en klassisk 8a.
Nej, hon är rätt average. En femma eller sexa, kanske en svag sjua om hon sminkar sig riktigt bra, vilket hon sällan gör. Du hittar tusen gånger snyggare brudar i valfri svensk stad.
__________________
Senast redigerad av EliasAlucard 2018-08-09 kl. 16:19.
Citera
2018-08-09, 16:22
  #477
Avstängd
Litesugens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Det är nog ingen större skillnad där. I den utsträckningen det är socialt accepterat för män att vara slappa med musklerna, vikten och kläderna, så hänger det på hur feta plånböcker de har. Däremot har tjocka och/eller fula brudar inga större svårigheter att skaffa killar, medan oattraktiva män har det betydligt svårare. Till saken hör det till, att män generellt gillar tjejer med lite mer kött på benen (trots alla pro-anorexia män som i själva verket är smygpedofiler och försöker forma om kvinnors kroppar till att likna 12 åriga pojkars kroppar, så är det naturligt för män att tända på kvinnor som har en relativt hög fettprocent), medan tjejer som ju rent allmänt är rätt error i skallen, lider av fettfobi osv, både sett till deras egna kroppar och mäns kroppar (detta har mycket att göra med att kvinnor faktiskt inte har några egna åsikter, och det har varit mycket lätt för smygpedofiler att lura i dem att anorexia skulle vara vackert). Och sedan har ju män naturligt, lägre fettprocent än kvinnor också, därav är det manliga idealet väldeffade kroppar osv. Problemet här är de kvinnofientliga feministerna som på fullaste allvar inte förstår att kvinnor inte är män, och att bara för att det är snyggt för män att ligga runt 10-15% fettprocent med lagom mängd muskelmassa, så är det inte snyggt för kvinnor att ligga på 10% fettprocent. Kvinnor ska ha högre fettprocent än män, och då menar jag inte 2% högre utan snarare runt 10-20% fettprocent högre. Givetvis ska denna fettprocent också vara välformad, alltså kurvor osv.

Sedan är det också som så, att kvinnor faktiskt har dålig smak, på riktigt. Män har också dålig smak, men kvinnor är typ 10 gånger värre. I många fall så bryr sig kvinnor inte ens om hur mannen ser ut, utan de betraktar mannen som rent instinktivt, en försörjare (pengar) för deras avkomma. Kvinnor är starkt instinktsdrivna varelser, så det här med objektiv skönhet osv, kvinnor varken fattar sånt eller är särskilt bra på att bedöma om en man ser bra ut på riktigt. Just därför är det ganska irrelevant vad kvinnor tycker och tänker om hur män ser ut. Därför är det också som så att en man kan bli tagen på allvar trots att han är ful som fan, om han har lyckats få ihop en riktigt bra ekonomi, eller om han har hög kompetens inom något intellektuellt eller tekniskt krävande yrke osv, medan kvinnor generellt har lägre intelligens än män, och därmed i långt högre utsträckning bedöms mer eller mindre enbart utefter deras utseende. Det är liksom rätt ovanligt med intelligenta kvinnor (det är inte heller vanligt med intelligenta män, men det är ännu ovanligare med intelligenta kvinnor). Samtidigt har män generellt betydligt mer överseende med en kvinnas utseende; män är inte alls särskilt kräsna.

Bästa exemplet på hur kvinnor inte fattar någonting om utseende, är hur de noppar deras ögonbryn till rakbladstunna streck, som om det skulle vara snyggt. Ingen vill väl ändå vara ful? Dålig smak är visserligen mycket mainstream nuförtiden, men det här med fula streck till ögonbryn var ju rätt inne på 2000-talet, och fortfarande relativt poppis, även om det på senare tid har börjat bli trendigt igen med lite volym på ögonbrynen. Välformade ögonbryn med rätt tjocklek gör liksom ögonen vackrare. Jag säger inte att kraftiga kurdiska ögonbryn är snyggt, men det ska vara lite tjocklek på ögonbrynen. Soran Ismail's fula hängiga ögon hade kunnat se en aning bättre ut om han inte hade så fula ögonbryn.

Hur som helst: visst finns det en skönhetspress på kvinnor, men samtidigt har kvinnor betydligt snällare krav på sig, än vad män har. Män generellt har liksom inga krav på att kvinnor måste vara jättelånga, och män har betydligt mer överseende med om kvinnor är lite överviktiga, och det här vikttramset som alla mainstreamsnubbar har hakat upp sig på, det är liksom något som kvinnor kan göra något åt, medan män inte kan justera deras längd efter en viss diet. Kvinnors krav är alltså betydligt "hårdare" och helt enkelt mer "rasistiska" så att säga. Samtidigt är kvinnors krav betydligt mer irrationella också (kvinnor har extremt svårt för det här med logiskt tänkande).

Nu har visserligen kvinnor inga direkta intelligenskrav på män (faktum är att kvinnor är allergiska mot intelligenta män), men för att jämföra längdhetsen kvinnor har på män, så vore det som att män skulle gå runt och säga, du har bara 139 i IQ, och jag dejtar inga kvinnor som har under 140 i IQ! Majoriteten av kvinnorna är verkligen så fixerade vid männens längd.

Nej, hon är rätt average. En femma eller sexa, kanske en svag sjua om hon sminkar sig riktigt bra, vilket hon sällan gör. Du hittar tusen gånger snyggare brudar i valfri svensk stad.

Nu är du bara effektsökande. Hon ser väldigt bra ut men hon har inget som sticker ut. Därav kvalificerar hon in till att få sig en 8a tilldelad.
Citera
2018-08-09, 16:30
  #478
Medlem
Korders avatar
EDIT: Nvm.
Citera
2018-08-09, 16:59
  #479
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Enligt vilken skönhetsauktoritet?

Här har du några Victoria's Secret "angels":

https://www.thedailymeal.com/sites/d...20Facebook.jpg

Jag kan då säga dig att ingen av dem ser särskilt bra ut. Hade jag gått förbi dem på stan så hade jag varken höjt på ögonbrynen eller vänt mig om.

Och här, den så kallade "perfect body", allihop är osexiga anorektiker:

https://hips.hearstapps.com/cos.h-cd...8413462-vs.jpg

Det finns säkert några snygga Victoria's Secret modeller, som t.ex. Adriana Lima, men merparten av dem är varken snygga eller har särskilt sexiga kroppar. Jag är fullt medveten om hur ni kvinnor tror att anorexia är vackert, men vi män (riktiga män, inte kryptopedofilerna alltså) gillar stora tuttar och stor rumpa, och även fylliga, kurviga lår och vader osv. Ett utmärkt exempel på någon som har förstått det här med sexig kropp är Coco Austin, där kan vi snacka knulldocka (hon är dock inte jättesnygg så sett, men vad gäller kroppen, där förstod hon hur en riktig kvinnokropp ska se ut). Jag föredrar visserligen mer naturliga tuttar och inte så överdrivet deffade brudar, men kurvor är som sagt viktigt, och anorexia är fruktansvärt avtändande.
Jag förstår att anorexia är avtändande.
I get your point
Citera
2018-08-09, 17:01
  #480
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Det är nog ingen större skillnad där. I den utsträckningen det är socialt accepterat för män att vara slappa med musklerna, vikten och kläderna, så hänger det på hur feta plånböcker de har. Däremot har tjocka och/eller fula brudar inga större svårigheter att skaffa killar, medan oattraktiva män har det betydligt svårare. Till saken hör det till, att män generellt gillar tjejer med lite mer kött på benen (trots alla pro-anorexia män som i själva verket är smygpedofiler och försöker forma om kvinnors kroppar till att likna 12 åriga pojkars kroppar, så är det naturligt för män att tända på kvinnor som har en relativt hög fettprocent), medan tjejer som ju rent allmänt är rätt error i skallen, lider av fettfobi osv, både sett till deras egna kroppar och mäns kroppar (detta har mycket att göra med att kvinnor faktiskt inte har några egna åsikter, och det har varit mycket lätt för smygpedofiler att lura i dem att anorexia skulle vara vackert). Och sedan har ju män naturligt, lägre fettprocent än kvinnor också, därav är det manliga idealet väldeffade kroppar osv. Problemet här är de kvinnofientliga feministerna som på fullaste allvar inte förstår att kvinnor inte är män, och att bara för att det är snyggt för män att ligga runt 10-15% fettprocent med lagom mängd muskelmassa, så är det inte snyggt för kvinnor att ligga på 10% fettprocent. Kvinnor ska ha högre fettprocent än män, och då menar jag inte 2% högre utan snarare runt 10-20% fettprocent högre. Givetvis ska denna fettprocent också vara välformad, alltså kurvor osv.

Sedan är det också som så, att kvinnor faktiskt har dålig smak, på riktigt. Män har också dålig smak, men kvinnor är typ 10 gånger värre. I många fall så bryr sig kvinnor inte ens om hur mannen ser ut, utan de betraktar mannen som rent instinktivt, en försörjare (pengar) för deras avkomma. Kvinnor är starkt instinktsdrivna varelser, så det här med objektiv skönhet osv, kvinnor varken fattar sånt eller är särskilt bra på att bedöma om en man ser bra ut på riktigt. Just därför är det ganska irrelevant vad kvinnor tycker och tänker om hur män ser ut. Därför är det också som så att en man kan bli tagen på allvar trots att han är ful som fan, om han har lyckats få ihop en riktigt bra ekonomi, eller om han har hög kompetens inom något intellektuellt eller tekniskt krävande yrke osv, medan kvinnor generellt har lägre intelligens än män, och därmed i långt högre utsträckning bedöms mer eller mindre enbart utefter deras utseende. Det är liksom rätt ovanligt med intelligenta kvinnor (det är inte heller vanligt med intelligenta män, men det är ännu ovanligare med intelligenta kvinnor). Samtidigt har män generellt betydligt mer överseende med en kvinnas utseende; män är inte alls särskilt kräsna.

Bästa exemplet på hur kvinnor inte fattar någonting om utseende, är hur de noppar deras ögonbryn till rakbladstunna streck, som om det skulle vara snyggt. Ingen vill väl ändå vara ful? Dålig smak är visserligen mycket mainstream nuförtiden, men det här med fula streck till ögonbryn var ju rätt inne på 2000-talet, och fortfarande relativt poppis, även om det på senare tid har börjat bli trendigt igen med lite volym på ögonbrynen. Välformade ögonbryn med rätt tjocklek gör liksom ögonen vackrare. Jag säger inte att kraftiga kurdiska ögonbryn är snyggt, men det ska vara lite tjocklek på ögonbrynen. Soran Ismail's fula hängiga ögon hade kunnat se en aning bättre ut om han inte hade så fula ögonbryn.

Hur som helst: visst finns det en skönhetspress på kvinnor, men samtidigt har kvinnor betydligt snällare krav på sig, än vad män har. Män generellt har liksom inga krav på att kvinnor måste vara jättelånga, och män har betydligt mer överseende med om kvinnor är lite överviktiga, och det här vikttramset som alla mainstreamsnubbar har hakat upp sig på, det är liksom något som kvinnor kan göra något åt, medan män inte kan justera deras längd efter en viss diet. Kvinnors krav är alltså betydligt "hårdare" och helt enkelt mer "rasistiska" så att säga. Samtidigt är kvinnors krav betydligt mer irrationella också (kvinnor har extremt svårt för det här med logiskt tänkande).

Nu har visserligen kvinnor inga direkta intelligenskrav på män (faktum är att kvinnor är allergiska mot intelligenta män), men för att jämföra längdhetsen kvinnor har på män, så vore det som att män skulle gå runt och säga, du har bara 139 i IQ, och jag dejtar inga kvinnor som har under 140 i IQ! Majoriteten av kvinnorna är verkligen så fixerade vid männens längd.

Nej, hon är rätt average. En femma eller sexa, kanske en svag sjua om hon sminkar sig riktigt bra, vilket hon sällan gör. Du hittar tusen gånger snyggare brudar i valfri svensk stad.
Seriöst! 5:a..?
Suck
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback